nelliefonden....
Nu har jag kollat på www.katter.nu den lilla bannern för nelliefonden är borta. HAr mailat till den som stod för fonden och frågat, då jag skcikaten slant till fonden varje månad i över fyra år. Så även denna månad. hoppas jag får svar, för det finns ju ingen anledning i så falla tt ge till något som inte funkar, då kan man ge pengar till någon annan i stället. Någon som vet vad som hänt? Landfreak,jag vet att du cokså mailade och ännu inte fått svar. Jag lade även in frågan på Sks forum, så nu borde jag väl få veta, i alla fall!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Skulle vara dåligt om fonden är upplöst fast de får in pengar. Jag önskar att vi hade en egen fond för privatpersoner som behöver pengar för kastreringen av en hittekatt. Där skulle jag gärna vilja sätta in pengar regelbunden.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Jag kollade och fondens ordförande är Magdalena Holmström som också är Huvudkatta på SKS, så mitt förslag är att du mailar henne och frågar hur det ligger till. magdalena@katter.nu

Verkar inte gjorts några utbetalningar sedan 2005 om sidan jag hittade är korekt,,,, dålig stil av fonden i sådanafall, http://www.katter.nu/hittekattfond.htm
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Jag har också fått den uppfattningen att fonden är mer eller mindre vilande. Vet vid något annat tillfälle när det var en katt i nöd som de behövdes pengar till att fonden enligt uppgift skulle vara tom. Det var för drygt ett år sedan. Men Magdalena som är ansvarig för fonden bör ju kunna ge svar på frågan.
Svårt det där med fonder om det inte fungerar som det ska. Om man startar en fond måste man verkligen se till så att det fungerar. Det har ibland kommit förfrågningar om att vi ska starta en fond här på Hittekatter. Jag har dock avböjt tanken då jag vet hur mycket jobb det innebär och själv inte har den tiden. Skulle något gå snett får hela sajten dåligt ryckte. Mitt förslag är därför att vi stödjer de föreningar som redan finns. T.ex. Stockholms kattkastreringsgrupp. Eller de katthem & föreningar som finns på orten där man bor.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Jag kommer också ihåg att någon sökte bidrag därifrån och fick svaret att det inte fanns några pengar och jag tror inte ens att det är ett år sedan. Om Gunilla nu har satt in pengar där varje månad så är ju inte fonden tom och är den det så undrar jag verkligen var pengarna har tagit vägen. Hoppas du får svar Gunilla.
Ja, Gubben, jag har mailat Magdalena. ÄVen inne på SKS- forumet, så där kan alla se vad som ges till svar. Hm…. knepigt. Om vi räknar från den första januari 2005, så borde de ha fått in…1200 för 2005, 1200 för2006 och700 för i år….av mig….Därmed ingen skugga som ska falla på Magdalena!
Lena, du har fullkomligt rätt, det är fullt upp för dig ändå.

Det är ju mycket pengar och då blir det ju ännu underligare att de som sökt bidrag har fått svaret att det inte finns några pengar. Ska bli kul att se vad du får för svar, om du får något.
hittar inte ditt inlägg där i forumet, när skrev du det Gunilla H
Hummm…. ska leta. La det förstås som fråga till webmaster……
oki för jag tittar under almänt kattprat

Inlägget finns under "frågor till webmaster" och jag tyckte att svaret var lite konstigt.
Ok, ska kolla…. Gubben, lägg ut det här om du kan!
ser att du har fått svar
tycker oxå det var ett konstigt svar för några av er vet ju att det har kommit in ansökningar som blivit avslagna
Ska kolla min mailbox….Svarat tillbaka, som ni ser.
Tänkte att jag skulle lagt fonden på annonssidan men man vet ju inte att det händer något så det känns inte bra att sprida den heller, vill ju gärna veta att det fungerar
Kolla mitt svar nu…..Hittat infot dvs länken som mardat la här. Men jag ville hitta den själv. Så jag fick skriva nellifonden i sökrutan och då kom det upp infosida som såg väldigt knepig ut, lusläste lite och hittade länken i alltihopa. Men i och med att man inte ser något på förstasidan längre, så kan man lätt tro, att det inte finns något mer.

Men varför får alla som söker där avslag då?
Ja, bra fråga. Ta den på sks forum
http://www.kattforum.se/viewtopic.php?t=115765 här är länken till tråden
Om man går in på spalten till vänster och klickar på "kontakt och Info" då kommer fonden upp. Men lite långsökt, faktiskt. Det var lättare att klicka bara på den lilla bilden. (finns på min hemsida)

§19 av vissa skäl så skriver jag inte på SKS, det är knappt jag ens orkar läsa där numera för jag blir bara förbannad.
Gubben, jag fattar. men denna tråden kan du väl i alla fall läsa? Snäääääääällllla……..

Jodå jag läser den :) fast jag blir inte klokare av det.
Nä ok. hoppas bara fler går in och läser och svarar också. JAg vill absolut inte kasta dynga på någon, men vill som sagt gärna se en balansräkning. Uppdateringarna av utgifterna var väl Ok, man är ju inte skyldig att uppge vad som händer i år, men man vill ju gärna se vad som kommer in också. Ok, Magdalena kanske har mycket annat att stå i, men då borde väl någon annan kunna ta över den biten?

Det sista du skrev var ju att du tänkte fortsätta sätta in pengar på fonden eller pratar du om någon annan tråd nu?
Nej, det är korrekt uppfattat. Men det är långt till min nästa gång jag skall betala mina räkningar ännu….Så mycket vatten hinner förhoppningsvis rinna under bron tills dess

Du kanske skulle göra en ny tråd om Nelliefonden på allmänna kattforumet för jag tror inte att många läser på "meddelande till webmaster", om det inte pågår krig förstås vilket inte är ovanligt där.
Nä…. känner det som om jag hänger ut folk och det är inte min mening. Då är det bättre, att folk här inifrån går in på länken. Det är säkert många som är här som även är där.

OK, nu gick jag ut på länken och nu finns där en lista med utbetalningar och saldo. MEN ingen utbetalning har gjorts sedan okt 2005 och saldot är 795 kr så det kan ju inte stämma då med tanke på att du betalar in 1200 om året. Det borde ju finnas mycket mer pengar där.
Ja, jag har inte fått något svar från Magdalena på mitt mail än. Och jag har ingen anledning att ljuga om mina insättningar, de går ju att verifiera.
Detta skrev jag i din tråd Gunilla
Hejsan !
Ser inte att några uppdateringar har gjorts, jag vet folk som sökt från fonden och fått avslag, nu undrar jag lite vad som händer, man vill ju gärna se lite vad som sker i fonden om man skall ge några biddrag.
Den sidan är ju inte uppdaterad på ett par år.
Fick samma svar av henne som du fick

Skumt..

Skumt rent ut sagt! Har varit in och skrivit.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Tycker oxå det verkar skumt känns inte riktigt bra tycker jag

Skumt är det rätta ordet ja!
Det kan säkert stämma att hon inte hunnit/orkat med att uppdatera redovisningen. Att sköta en fond tar ju sin tid i anspråk som sagt. Men som någon annan skrev är det då bättre att erkänna detta och avsluta fonden och fördela de sista medlen till behövande kattändamål. Har tyvärr sett flera exempel på när dylika fonder inte fungerat så bra. I de flesta fall beror det på tidsbrist. Många tänker nog inte på att det tar mycket tid att sköta en sådan sak. Men skötas måste det när man har hand om andras pengar.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Har skrivit mer….
nu har jag erbjudit mig att hjälpa henne med fonden, får se vad hon svarar
Ja och jag har rekommenderat dig å det varmaste. Jag har ju haft kontakt via mail med henne i fyra år, liksom, det var tack vare den sidan, www.katter.nu som jag halkade in på allt vad kattsidor heter.
oki får hoppas att hon vill ha min hjälp
tack för att du rekomenderade mig
kram

app.syl fick du mitt PM?
/Miranda
nej jag har inte fått något

§40 Var inte det genom Spinn www.katter.nu som du halkade in på detta? Det var i alla fall där som du och jag fick kontakt.
#45, haha www.katt.nu är väl Spinn? Det var faktiskt nummer två. Jag hittade till Spinn via www.katter.nu! Skiljer två bokstäver, hihihi! Annars så var det just där du och jag fick kontakt, angående den där lille kissen, som de inte släppte in! Kommer du ihåg det? Tänker ofta på kattstackarn och vad som hände…..

Ja jag menade förstås tvärtom :) Nej det kommer jag inte ihåg och ibland är jag glad för mitt dåliga minne för det är så många hemskheter man har läst om genom åren.