Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattberättelser
Läst 1674 ggr
Eragon - efterlysning
18

En katt hittar hem

En katt hittar hem.

Vill dela med mig av ja faktiskt en solskenshistoria trots allt.

Vår älskade Eragon är försvunnen och vi har annonser på alla möjliga siter!

http://hittekatter.ifokus.se/discussions/511953a2d3b4fd14cc000f00-svart-hankatt-lund-efterlyses?discussions-1

I fredags kväll fick vi ett mail om en upphittad stor svart katt - kunde det vara Eragon?

Vi fick en bild och milde …. såååå lik vår Eragon. Men dom hade svårt att tyda öronmärkningen. Dagen efter åkte vi dit och även om likheten var slående så var det inte Eragon. 

Jag och min man erbjöd oss - för att vi hade mer tid än upphittaren- att ta katten till djursjukhus och kontrollera om den var chipad och försöka få lite hjälp att tyda öronmärkningen.

Katten var inte chipad men vi trodde att vi hittade en möjlig tolking av öronmärkningen och fick en träff på en svart katt i Lund.

Personuppgifterna var dolda - vi försökte med polisen med dom kunde inte hjälpa. Jag och maken behöll katten hos oss över helgen, och fick nöjet att lära känna en UNDERBAR mycket hungrig och mager katt! Meeeen så fin! Imorse  ringde vi till skk och fick genom dom namnet på första ägaren…. 

Det blev en spårningskedja…men vi fick tag på en matte som mycket lycklig hämtade katten hos oss idag!

Vi saknar fortfarande Eragon men en annan underbar katt kom hem!

Andina
3

Vilken härlig läsning! Så underbart att ni hjälpt Eragons "look alike" att komma hem igen!! Tänk hur vägar korsas ibland… En katt efterlyses och gör att en annan hittar hem! Så häftigt!

Märkliga äro våra vägar ibland… men solskenshistorier kan vi aldrig få nog utav! Tack för att vi får ta del av denna! 

Nu hoppas jag bara att Eragon också hittar hem snart! 

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Lena
2

Det var en fin historia! Vilket arbete ni lade ned i spårningen av kissens ägare. Och så underbart för hans matte att få tillbaka honom.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

annebeate
2

Så underbart av er att hjälpa en älskad katt hem. Nu väntar vi bara på att Eragon också snart ska komma hem.Min grannkatt var borta  7-8 månader, dessutom under en sträng vinter, och kom tillbaka till sin ägare tack vare att en efterlysningslapp fortfarande satt uppe.

MSH
2

Helt underbart! Vilket fint arbete ni lade ner för att han skulle få komma hem:-)! Hoppas nu att ni får hem er katt!

emjon
2

Vilken fin insats ni gjorde med lyckat resultat stor eloge till Er  

Hoppas också att belöningen för det kommer bli att Eragon återfinnes och snart är hemma igen.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Katthemsmatten
2

Instämmer med de föregående skribenterna! Härligt att ni hjälpte katten hem. Nu hoppas vi att nästa gång det rings/mailas om en katt verkligen är Eragon.

Har du lagt upp efterlysningen på Kattpolisen iFokus också?

Medarbetare Hittekatter iFokus

Eragon - efterlysning
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack ska ni ha! Och alla vi här hemma önskar oss inget högre än att nästa mail eller telefonsamtal är om vår Eragon!

Men det är skönt att ha hjälp en katt att hitta hem. Här kommer två bilder på katten som nu är hemma.

Och visst kan man förstå att vårt hjärta slog hårdare för dom har en viss likhet Eragon och den här killen.

Eragon - efterlysning
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Och tänk vad skön att veta att det snart är hull på den här kroppen igen!

Katthemsmatten
0

Så mager, stackarn. Verkligen mycket lik Eragon.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Alexej
1

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Gatukorsning
1

Åh, va fint att ni hjälpte denna kisse hem!

Lite extra tid, lite extra omtanke, lite extra tålamod och så lite extra kärlek är allt som behövs för att låta en skyggis tassa sig in i ditt hjärta!

carlas
1

Så fint gjort! Hoppas hoppas ni får hem er Eragon

Eragon - efterlysning
1

Tack! Vi får en del tips via blocket annonsen men alla av dom är sånt vi redan har kontroll på. Dock är vi tacksamma för all input vi får! Och vi är glada att folk tittar och håller ögonen öppna, en dag ser dom den där  upphittat annonsen som vi missat!

*Eragon kom hem nu! Elthon, Isis, matte och husse saknar dig. Vi är inte kompletta!"