grannkatt nummer 2
Är lite orolig över en svart liten kisse som har börjat vara ute väldigt mycket i vårt område och skrika och vilja in. Nojig och lättskrämd, men pussa-i-ansiktet-gosig. Hoppas verkligen att den inte är utslängd. Tänkte att jag skulle sätta på ett halsband med meddelande så som jag har läst här att folk gör. Funderingen för kvällen lyder: hur ska man fästa meddelandet? Vad skulle ni skriva?

Kontakta XXX för vi är oroade att kissen är hemlös. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Bra att du tänkte på detta..vet ett annat exempel då upphittaren satt på en hankatt halsband,det hela slutade väldigt positivt, ägaren ringde upp upphittaren till följd av att ägaren sedan tog rådet och lät kastrera missen:-)
Hoppas innerligt att misse har ett hem!

Så, nu har vi satt på ett halsband med meddelande. Flera andra grannar som verkade engagerade också. Första gången vi pratade med dem. Katt-tricket, hehe :)
Han är okastrerad också. Var säkert när han blev könsmogen och jobbig som de inte ville ha honom inne. Hoppas de ringer och blir glada över att få veta att det blir bättre NÄR de kastrerar honom.

Som en parantes i tråden fick KKS idag in ett ärende som sammanfattas typ
" Privatperson i Ystad har fått ett samtal från man som hittat en skadad katt med ett halsband där det står KAN NÅGON TA HAND OM MIG!!! "
Säger inte mer samt jag vet inte om KKS ännu kunnat hjälpa bland alla ärenden :-(

#4 Menne! Folk alltså… man blir less Idag ringde en som hade läst lappen. Det var någon här i grannskapet som sa att de tagit in honom ibland och givit honom mat under ett par månaders tid, men att de inte kunde ta honom för de hade en hundvalp som blev rädd. Så han är väl en stackars utslängd misse :( Vi som hoppades att han hade ett hem..

Då borde du upplysa dem om att matar man en katt, så går ägandet över till den. Och det är sant. Stackars kisse. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.