Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 645 ggr
modellflickan
0

Djurpoliserna!!

Någon mer som tittar på djurpoliserna på Animal Planet? Ett himla bra program tycker jag! Men ibland blir man så besiken på hur människor behandlar djur. Jag kommer aldrig fatta hur man kan skaffa sig ett djur och sedan inte ta hand om den. Hallå?! Skaffa inte djur om du inte kan ta hand om den då! Gå till närmsta leksaksaffär och köp ett tygdjur istället typ! Jag fick lära mej sen barnsben att man tar ansvar för de djur man har, annars får det vara. Att det ska vara så svårt att begripa något så enkelt..

Min inställning är att djur är bättre än oss människor. Någon mer som tycker som jag?

Alexej
0

Jag tror nog vi alla!!!Flört

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Naquita
0

hade jag bara haft animal planet så:( har inte skaffat fler kanaler, jag vet inte hur man görGenerad

Alexej
0

Emma, då är vi lika! Jag får inte heller in fler kanaler, kan inte använder videon och datorn är en stor hemlighet för mig. Så med dina datorproblem…tyvärr. Är alltid glad att min startar öht.Flört

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Naquita
0

människan är den dummaste o mest egoistiska djuret på jorden, ja

Naquita
0

människan är den dummaste o mest egoistiska djuret på jorden, ja

Hawknestgrove
0

Vi har Viasat, så vi får inte in animalplanet. HAr viasat Nature. Väldigt vackra program också… När man kan få tid att titta… sitter ju mest här!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Erika91
0

Vi fick animal planet gratis i ett år iförrgår och jag tycker om djurpoliserrna! Det är ju tre program nu på följd men jag kan inte se tre - för efter två blandade jag ihop de olika hundarna :P
Det är bra att djurpoliser finns men synd att de måste finnas!
Men det är bra att de finns när  vissa "människor" gör så med sina djur!! Jag blir så glad när djurpoliserna räddar hundarna och alla andra djur och placerar de i nya hem :)
Men dessvärre rinner en tår ner för min kind när djuren behöver avlivas på grund av människors vanvård!!

Erika91
0

Absolut är djur mycket bättre än människorna!!
Det är som citatet (Kom inte ihåg exakt hur citatet var men det var något liknande):
Om människan och katten skulle byta roller så skulle människan förbättras och katten försämras.. så gäller det på alla djur tycker jag!!

modellflickan
0

#4 #8 Helt rätt

vanessa
0

Är beroende av Animal Planet och djurpoliserna. Har under några månader haft avvänjning. För de visar inte det lika ofta nu, men fler program på raken å andra sidan. Så då får jag en dos som räcker längre.  Men var väldigt beroende av det programmet, såg till och med repriserna flera gånger. Men nu är det nya program igen, så då kan jag åter fylla på! /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Sidentass
0

Åh, jag har inte animalplanet..men får se till att skaffa det, får en känsla av att det är den kanalen samt animalplanet som sänder mest djurrelaterade program, hos oss fungerar inte heller fyran av nån konstig anledning..

Sidentass

anebit
0

Är oxå beroende av djupoliserna, men jag kan inte se alla eftersom vi bara har discovery mix och dom visar animal planet ibland. Men jag har sett ikväll mellan 20.00 - 21.00………..

Fy FN så folk vanvårdar sina djur men jag blir så glad när djurpoliserna hämtar djuren och dom får hjälp samt när ägarna blir åtalade. Men ofta rinner tårarna för de stackars djurenGråter

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

modellflickan
0

Jag är helt beroende av djurpoliserna. Satt tre timmar på raken ikväll och tittade. Tårar och skratt avlöste varandra. Förstår bara inte hur dåligt vissa behandlar djur. För mej är det en självklarhet att man vårdar och tar hand om sitt djur. Något annat alternativ finns inte.

I ett avsnitt misshandlade en äcklig karl sin stackars vackra hund dagligen. (Han skulle ha rejält med stryk, min sambo är villig att ge honom en omgång) Hunden hade brutit benet på grund av misshandeln. Men ändå var han så snäll och fin på alla sätt. Han han blev bra igen men ena benet var kortare och han kommer halta, men han har inte längre ont enligt vet. Det fanns även tänder som var utslagna på stackarn. Kräket blev åtalad för djurmisshandel och riskerar fängelse eller höga böter.

Djurplågare=Fega, äckliga, fula på alla sätt, störda, inte värda att leva. Helt enkelt låga varelser. Hat och förakt är vad jag känner för dessa kräk.

De som hjälper djur är mina hjältar. Människor jag ser upp till.

Erika91
0

modell_flickan skrev: _Djurplågare=Fega, äckliga, fula på alla sätt, störda, inte värda att leva. Helt enkelt låga varelser. Hat och förakt är vad jag känner för dessa kräk.

_De som hjälper djur är mina hjältar. Människor jag ser upp till.

Jag håller med!!

majvi
0

jag tycker att programmet är bra men inte när det gäller katterna De program som jag har sett där de fångar in katter har alltid katterna avlivats. Det går inte att få katter tama om de inte kommer in när de är mycket små klattungar var det en som sa. Så tyvärr måste vi avliva.

Jag minns ett hus där det såg för djävligt ut inne. jag tror de som bodde där vräktes .Det fanns en katt där som var rädd för människor-jag vet inte om den var någorlunda tam med familjen. En fälla ställdes ut och katten gick in där. Det var en nätfälla och katten gick in. Den kastade sig mot väggarna i fällan och tjejen som hämtade sa att tyvärr måste vi avliva en så här vild katt.Den fick inte en chans att släppas ut ur fällan och lugna ner sig.

Min erfarenhet är att även tamkatter kan få panik när de fångas i en fälla.

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

Alexej
0

Det är det som jag hatar, många katthem kör också samma sak. Är en katt rädd (vild) är den ohanterlig och inte förmedlingsbar, därför ska den avlivas.

Erika91
0

tack och lov att inte katthemmet här i Oskarshamn gör så! Avlivar de ifall de är förvildade!!

Allamej
0

Jag är av den åsikten att nu när djurskyddsmyndigheten läggs ner så bör även vi i Sverige utbilda och anställa djurpoliser.

Jag brukar inte vara ett fan av amerikaner, dom ställer till med så mycket men i detta fall anser jag att dom är ett föredöme för hela världen.

Vi måste komma på ett sätt att stoppa illvilliga människor från att ha djur.

Stoppa misshandel och vanvård.

För att inbilla sig att detta problem inte finns i Sverige är att ha på sig permanenta Skygglappar.

Katter och hundar har folk som talar för dom. Ni gör ett jättebra jobb. Men jag vill även att de ännu mindre djuren får en röst.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Alexej
0

Alla djur som går att köpa och äga av privatpersoner är utsatta för oss människor - på gott och ont. Här på hittekatter blir det mest katter, men djurskyddet skulle helt klart omfatta alla djur, just också typ burfåglar, kaniner osv. Där förekommer helt klart en massa vanvård. Det enda som hjälper är att engarera sig tillsammans med andra.

modellflickan
0

#18 #19 Håller med er båda!

vanessa
0

Självklart så ska alla djurarter vårdas som guld, och en djurpolis ska ta hand om dem alla. På vissa polisdisktrikt i Stockholm har de startat. Utöver sitt vanliga polisjobb, så ser de till att djurärenden tas om hand. Så på vissa distrikt så sätts djuren i häkte. Där får de allt som de kan få, och det gäller alla djur.Som sedan placeras ut på diverse ställen. Där man inte avlivar dem.

Så det är på gång, men det vore bra om de kunde få ägna sig åt detta enbart och inte ha det som ett extra jobb.

Om lagen om id-märkning av katter går igenom, så misstänker jag att det kommer att bli större tryck på  polis och djurskyddsinspektörer. Kanske det då leder till djurpoliser i förlägningen, för lagar ska följas och någon måste se till att det görs. ./Vanessa

Idun
0

Brukar kolla på animalplanet då jag är hos mina föräldrar (har inte den kanalen här) och djurpolisen. Man kan ju fråga sig varför vissa skaffar djur då de uppenbarligen inte kan ta hand om dem >=(

#21: det visste jag inte, tycker det låter ju jättebra! Kan ju hoppas att fler tar efter dem och att det växer så den möjligheten finns för heltidsjobb.

vanessa
0

Flera gånger när jag sett djurpoliserna, så de friska katterna som är "vilda" har placerats i "katthem" med stora inhägnade områden ute och inne. Där de får leva livet. Har också sett skygga katter som går ute, blivit kastrerade och kommit tillbaka till där de bodde (TNR). Med översikt av frivillig så att den får mat. Den senaste varianten var inte djurpoliser, men att samarbete mellan dem och kattälskare. Så det finns lösningar även på andra sidan havet :-). /Vanessa

modellflickan
0

Vill bara tipsa om djurpoliserna på Animal Planet ikväll. Sitter och tittar just nu.

Leonita
0

Jag fastnar titt som tätt framför det programmet! Man måste ju se hur det ska gå för de stackars djuren. Det är närmast ofattbart hur illa människor kan behandla djur. Morr! Det positiva är att djurpolisen i USA har befogenhet att agera kraftfullt mot djurplågare och att domstolarna verkligen ser allvarligt på sådana brott. Jag blir väldigt ledsen när jag jämför med hur lama svenska myndigheter (oftast) är när det gäller djur som far illa.

modellflickan
0

Ibland blir jag så ledsen, som ikväll där en katt blev utslängd av en liten sjuk unge. Ägaren till katten hade inte sökt vård till katten på två veckor. Katten hade lidit något enormt. De fick amputera bort benet till slut. Efteråt mådde den visserligen bra, men ändå, den fick ju lida en hel del innan vård.

Blir så j-vla förbannad på ansvarslösa äckliga djurplågare. Skulle kunna spy på på dom!

Erika91
0

åh är dte ikväll dte är tre program av djurpolisen i rad? Jag trodde att det börja vid tio :/ Fy!!