Fy....
…… f*****n säger jag bara…..
ALLA ska sluta sponsra djurindustrin! Man godkänner ju hur djuren behandlas genom att köpa och äta deras misshandlade kroppar!!!
Ursäkta, blev så j***vla förbannad när jag såg denna bild…
Ha en bra dag….
/Miranda
…fyf*an vilken bild
Ruggigt… Jag får dåligt samvete för att jag äter kött, men tyvärr så klarar inte min mage av grönsaker… Det är därför jag som köttätare försvarar vilt kött. Djur som levt ett gott liv och som faktiskt, dör en god död. Inga transporter heller och inga konstiga tillsatser
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Hjälp, otäckt!
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Stackars djur! Hur kan man behandla dom på detta vis. Fy %&½¤½!!!!

usch så vidrigt!!! Är glad att jag inte äter mer kött o fisk än vad jag gör….man blir ledsen o förtvivlad när man ser o hör hur stackars oskyldiga djur behandlas…

Så där går det till i kycklingfabrikerna. Man hänger dem i fötterna upp och ner och sen körs de på löpande band fram till den plats där man hugger huvudet av dem, maskinellt. Det är sådant här som gör att jag inte äter kött öht men skulle jag av någon anledning känna mig tvungen så resonerar jag som Gunilla, att djur som har levt sitt liv ute i frihet och blir dödade snabbt och smärtfritt skulle jag i så fall kunna förmå mig att äta. Om jag inte nu tyckte att det ser så äckligt ut. Många gånger får jag höra "men äter du inte ens kyckling?" som om det inte skulle göra så mycket om man plågar höns! Jag är övertygad om att om folk skulle veta hur det går till så är det väldigt många som inte skulle ha någon lust att äta kött mer.

Tur att man är vegetarian!
Gunilla, tål du Quornprodukter och/eller vegokött i form av sojaprotein? För det liknar ju kött, det finns i mängder av varianter, är jättegott och är inte gjort av grönsaker. Kanske kunde funka? Det kan ni andra också prova förresten om ni inte redan gjort det. Rekommenderas! Gott, nyttigt, fettsnålt och så slipper ni ha så dåligt samvete för djuren.

Nä vad vidrigt!!!! Stackars djur!! :(

Åh fy vilken bild!! :/
Stackars arma små djur.. :'(

Har varit vegetarian i 7 år nu, och det känns såååå skönt att jag inte är ansvarig för detta lidandet! För det är man när man äter kött, låter hård men det är sant…. konsumenten bestämmer.

Näääääääää va vidrigt. Jag tror jag smäller av! Går det till på det viset som gubben beskriver. Jag som äter mycket vegetariskt men även fisk och kyckling ibland. Nu slutar jag på en gång med kyckling.. Jag gillar quorn det är nästan som kyckling.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Ska visa bilden för min sambo, så blir det nog slut på kycklinginköp här…längtar efter linser o sojabönsfärs!!
Sidentass

trodde att alla visste hur det gick till men att man bara blundade… bra att fler slutar bidra till plågeriet! Jippiee! 

Sagolika, tyvärr…. Det är precis såna produkter som får min mage att bli "mage non grata" om du förstår. Och även min persona. Ju nyttigare och fiberrikare och bönor och vegetabiliska köttimitationer desto värre…..Nä, konstigt nog, ju onyttigare mat, desto bättre mår min mage. OCh jag som är överförtjust i allt vad grönsaker heter. Inget fel kan hittas, trots allehanda tortyrliknande undersökningar.
Vegetarian sedan 25 år tillbaka. Quorn skulle vara gott, men tyvärr innehåller den äggvita.

Jag har varit vegetarian, 20 år sen nu. Men jag gick ner i vikt för mycket. Efersom jag blev helkonstig i magen. Min mage har alltid varit lite knasig.
Vidrigt hur vi behandlar djur! Är i stort sätt vegetarian, kyckling äter vi aldrig. Håller också med Gunilla.H om att djuren som går fria i skogen tills den dag de fälls för att bli föda har det bra mycket bättre och är sundare föda än annat kött.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Inte jag, tycker inte om jakt. Bara skyddsjakt är ok, men många vill bara skjuta för dödandes och köttens skull. Hade förra året en massa skjutglada idioter här som trodde jag giller när de skjuter "mina" rådjur. De har redan avlivat nästan alla älgar här, så sedan 1 eller 2 år är det älgjagdstop här. Sorry Gunilla, men jag giller inte jakt…
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Jag gillar inte heller jakt men i valet mellan djur som gått fria i skogen och blir smärtfritt avlivade och djur som föds upp för att bli mat och blir illa behandlade så skulle jag välja det första. Nu väljer jag att inte äta kött öht eftersom jag inte anser att människan behöver äta kött eftersom vi klarar oss bra utan. MEN våra katter är ju rovdjur och är helt beroende av kött och någonstans ifrån måste ju deras mat komma.

ja problemet med jakt är att man inte kan jaga hur mycket som helst. och om alla skulle äta vilt så skulle det kanske inte räcka. men jag äter oxå hellre vilt och ekologiskt kött än annat. men trots det så slinker lite annat kött oxå ned. annars är jag till största delen vegeterian.
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

man kan inte vara vegetarian och äta kött. samtidigt ….
Men det är jättebra att man i alla fall försöker minska köttätandet!
/Miranda

http://www.djurskyddet.se/aktuellt/index.asp
Här finns det lite att läsa.
Ja, det finns de i vårt älgskötselområde, som tror att man kan ta både ränta och kapital, dvs skjuta kor också. så nu har stammen minskat avsevärt.