omplaceringar
En bonde här i norr som vill ha min ena hona,han tycker hon är jättefin.Vad gör jag? Katten skulle få det jättebra på bondgården,men det känns hemskt ,fast jag vet att hon får det bättre än i lägenhet.

Men känner du att hemmet är bra. Och katten är kastrerad (så vi slipper en massa oönskade kattungar) så varför inte.
Jag har själv stallkatter och ser inte att de lider någon nöd. Man kan älska sina stall/ ladugårdskatter lika mycket som man kan älska sina innekatter.
mina är världs gosiga och de får all tid och omvårnad de behöver och lite till.
Vet även att jag har bekanta som är bönder som är otroligt måna om sina ladugårdskatter.
Man får kolla från gång till gång tror jag. Inte bara avskriva alla stallägare/bönder som oseriösa kattägare.
Mvh Åsa
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Vem ska flytta…? *Nyfiken*
Helen
Blir kissen kastrerad så ska du inte tveka mycket. Sedan har vi ju trafik och bilar….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Hon är kastrerad, jag har sagt att dom gärna får ta henne på prov till att börja med.Funkar det bra får dom behålla henne.Men jag vill ju träffa henne.

Jag ska köra min älskade Leia till bonden idag på prov först så får vi se hur det går

Varför omplacerar du katten? Känns inte som du står bakom beslutet….
/Miranda
Ska Leia iväg i dag? Hoppas att det går bra och att hon trivs där! Av det du berättat så har jag förstått att det skulle vara rena drömmen för en kisse att hamna där och jag vet att det är därför du gör det här. För att du tänker på Leia först och din saknad efter henne sen. Tror att hon kommer att bli lycklig där! Och du kan ju åka dit och träffa henne.
Kramis!!

Hoppas att du kan ha kontakt med Leila efter flytten och att du kan hälsa på så ofta du vill..
Vi håller tummarna för att allt blir till det bästa!
Sidentass

#6 Helt rätt, men det är de ultimata hemmet för en katt ni skulle ha sett ängarna ojoj, men det är på prov så jag ska ha kontakt med bonden.På hemväg grinade jag floder över Leia tills jag blev prejad i diket av en polisbil!! Jävlar vad skraj jag blev dom hade kört efter mig i 2km med blåljus och jag hade inte sett dom.Jag fick blåsa och visa körkort sen frågade han om jag visste att jag hade kört 90 på en 50 väg + at bilen var det körförbud, oops vad fan säger man jag stammade nånting att det visste jag inte.Han sa kör hem och betala skatten phu vilken tur
usch vilken hemsk hemresa… tur att det finns snälla polismän. Skönt att du tänker på kissens bästa i första hand och jag håller tummarna för att allt ska gå vägen! Men jag förstår att du kommer att sakna det lilla livet och hon kommer nog att sakna dig också.

fick du inga fortkörningsböter #9? tur det såfall,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Då hade du supertur!!!! Jisses, oskattad bil och kört för fort…. Han var snäll den polisen….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

40 km för fort och körförbud….. Herregud sån snäll polis….
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Nej jag fick inga böter han var supersnäll han hade ju kunnat dra in körkortet. Jag har pratat med bonden idag han sa att Leia hade sovit på huvudkudden med han inatt, jag tolkar det som positivt.

Det var ju väldigt positivt att sova på kudden första natten..
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

ojojoj… hoppas det går bra med allt!
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan