Spader
Spader har fått sjukdomen Spondylos på äldre dagar, vilket är ovanligt på katt.

åh så tråkigt att han blivit dålig..hoppas verkligen att det finns hjälp för honom så att han kan bli piggare igen..
Har aldrig hört talas om den sjukdomen, så jag vet inte vad den innebär..
Sidentass

Spader som har fått spondylos på äldre dagar mår bra. Sjukdomen innebär åldersförändringar i ryggkotorna som är väldigt ovanligt på katt. Han är lite stel i bakbenen annars märks ingenting. Har börjat med att äta seraquin som är ett hälsokostpreparat.

Önskar er allt lycka till med preparatet!

Fångade in och tog hem en utefödd katt ca 6 månader gammal för några år sedan. Blev det tamaste och gosigaste på några månader. Sen kom en grannkatt och slogs med henne och skrämde iväg henne. Hon hamnade på stora vägen och blev överkörd. Fick ha henne i 8 månader.
Hoppas din katt kommer ändå att bli gammal! Bara han inte får ont av det.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Fniss, det var en bra bild. En gardin med en svans. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Fin svans har han…
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Gardinen är väl också fin?
Hoppas på det bästa för Spader. Jag har inte heller hört talas om den sjukdomen tidigare. Annars är det ju ganska vanligt att riktigt gamla katter blir lite stela i lederna och får svårare att gå. Precis som för oss människor. Men kan då ge dem lite extra omvårdnad. Hjälpa dem med pälsvården och underlätta deras vrdag så mycket som möjligt. Värmen brukar t.ex. uppskattas extra mycket. Sedan får man vara observant så att tillstånder inte blir allt för smärtsamt för kissen. Hur gamal är Spader?
Fräck bild! Gardinen är jättefin!
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Han fyllde 14 år i februari.Sjukdomen är ovanlig på katt men ganska vanlig på människor, hund och häst.