Angående Borås
Har idag begärt ut en hel del handlingar ifrån Borås Stads miljöskyddskontor gällande tillståndet för Djurens Vänner.
Är oerhört förvånad över att det inte fanns ett enda besiktningsprotokoll för de 7 "jourhem" som kommunen godkänt. Fanns inte ens noterat i deras egna journalsystem att någon samtal mellan djurinspektören och "jourhemmen" ägt rum. Inga samtal med veterinärer fanns heller diarieförda. Den veterinär som står namngiven i tillståndet (och som enligt kommunens villkor skall besikta samtliga katter) är sedan 10 år pensionär och håller på att avvecka verksamheten då han har problem med hjärtat och äter starka mediciner.
Något är oerhört lurt med detta tillstånd. Jag, och några till här, har tillståndet som PDF-fil, intresserad att läsa det skicka mig ett mail med riktig e-postadress så mailar jag över det (vågar inte lägga ut det med risk att bryta mot PuL).
Det är jättebra om så många som möjligt överklagar detta. Man har 3 veckor på sig att göra det från dess att tillståndet blev godkänt (den 21 juni). Överklagar gör man på miljoskydd@boras.se och veterinar@o.lst.se
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...

Skickar ett pm med min riktiga e-postadress. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

ska absolut överklaga David!!! Bra att veta att det inte finns några samtal diarieförda med dom s.k. jourhem och veterinär.
/Miranda

Här är en till som kommer att överklaga….pmar dg min adress.
Detta ärende luktade lite illa innan men känner ni hur det stinker nu…..
Hälsningar Efvis
Jag pratade nu med Britt Lindström (ordförande i RO Malmö). De har också anmält **** för djurplågari, alternativ vanvård plus bedrägeri. De är helt emot honom, men tror att Borås är i ett stort behov om ett katthem och att han därför fick tillstånd.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Pmar min adrss jag med!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Väntar med spänning. För självklart ska även jag överklaga. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Så nu tog jag Mirandas mall och satte jag i stället för vi och överklagade på båda ställena.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....