Farbror Vincent...
Vincent som Sophia skrivit om i tidigare tråd.
Utmärglad, tovig och lortig kom han in i Måndags. Han var i uselt skick men ack så kärleksfull. Han buffade och spann högt av klappar och kel. Jag klämde igenom honom och kände plötsligt en stank av infektion.
När vi öppnade hans mun så hade han mer tandsten än tänder och det strömmade bokstavligt var ur munnen på honom.
Vi beställde ju tid för opration på en gång men njurarna var för dåliga. Så förhoppningsvis kan han opereras nästa vecka. Som veterinären utryckte det, hans tandkött är som en enda rutten varig massa. Man undrar hur länge han gått med detta….länge tror veterinären…
Lägger in en bild. Man ser inte ur illa det är men man kan ana. OBS inget för känsliga!
Ni som vill stödja Farbror Vincents operation så är vårt Pg nr: 26 63 86-2
Stackars Vincent
ska sätta in en slant till honom från Pärlan
Ska oxå bidra med en slant

Åhh arma misse att behöva gått med denna infektion..vilken tur att han ändå är i era händer..ska sända en liten slant, om inte förr så efter helgen eftersom jag har besök här i ett par dagar..
Sidentass

Skickar en slant imorgon.

Härifrån kommer oxå en slant till farbror Vincent i nästa vecka…
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Tack alla. Jag satt hos honom en stund idag och det va första gången jag såg stackarn göra ett tappert försök till att tvätta sig själv. Tecken på förbättring i detta hämska tillstånd tycker jag iaf. Lilla gosse-gubben.

Puttar upp tråden och berättar att han fick följa med på balkongen idag…det va populärt. Han såg så nöjd ut så hihi. Hoppas han får en chans att bli frisk!

Idag drogs inte mindre än NIO tänder på stackars Vincent. Jag va just och nattade honom och då lade han sig på en soffkudde och spann medan vi kelade. Jag stoppade om honom m en filt så han såg ut som en bebis, stackars lilla gubben. Frusen och öm.
Stackars Vincent men hoppas han mår bättre sen när tänderna är borta.
Tack för att du tar hand om honom Sophia.
Har glömt sätta in pengar till gubben men jag gör det nu så det kommer nästa vecka, sorry 

Tack så mycket. Ja han mår säkert bättre imorgon.

Åh, han kommer att må så mycket bättre nu. Det lovar jag. Vi hade en katt på hemmet som vi drog ut de mesta tänderna på, minus några stycken. Och han mådde så bättre och lever idag väldigt lycklig. För er som har Djurhjälpens kalender så är det januarikatten Jussi. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

#8 Va mysigt du och Vincent har det…en massa kel och puss!…han har valt en väldigt bra tjej att sköta honom…lille Vincent….bra jobbat…Sophia…som alltid.
Hälsningar Efvis

Sophia, du gör ett kanonjobb med kissekatterna.
Pussa farbror Vincent på nosen från mig.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Vilken tur att du finns Sophia!
Puss till dig och Vincent! 

Tack alla. Han får kattsällskap från och med idag åxå så hoppas de kommer trivas ihop.
Tråkigt för Akutgruppen att det blev så dyrt bara. De som vill donnera en slant tackar vi hjärtligt!

putt