Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 851 ggr
storAnnette
0

Micki söker eget hem!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Micki vill ha ett eget hem.

Micki är en tjusig svart (med lite vitt) kastrerad hankatt,född i juli 2006.Han kom till mig då han hotades av avlivning och har nu varit här fyra veckor (på lördag).Han är väldigt gosig,mycket matfrisk och lite "tonårsaktig" dvs att man får lov att använda vattensprutan ibland för att lära ut vissa spelregler.Micki är nu kastrerad,chipmärkt och vaccinerad.

Micki kan inte stanna här permanent så jag måste hitta ett nytt hem till honom så fort som möjligt.Micki finns i Luleå i Norrbotten.

storAnnette
0

Puttar upp!

storAnnette
0

Kan någon ställa upp?

Simson
0

Vad läcker han är!! Med sin blanka svarta päls! Hoppas ni får intressenter snart!!

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

storAnnette
0

Ja,Micki är en härlig katt!Han har lugnat ner sig med ätandet (äntligen) idag var första gången han inte kom och försökte äta innan jag öppnat burken färdigt - skönt!

Jag håller på att prova olika sorters mat och så,han är ingen älskare av torrfoder så jag provar olika,idag blev det Hill´s kitten och den verkar godkänd!Det är roligare att äta torrfodret när jag kastar det på golvet,Micki och Tingeling tävlar om vem som får flest och Tara hon tittar på och äter ur matskålen istället.

Micki har behov av mycket uppmärksamhet och har en väldigt fin päls.Synd att det är svårt att få till ett riktigt bra foto,väntar in rätt dag och stund (mest knasigt är det om han blundar då ser det mest ut som en siluett).

Lena
0

Micki är jättefin och påminner lite om våran Othello. Lycka till med att hitta nytt hem åt honom.

Att kasta torrfoder på golvet är ett bra trick när man vill locka katterna att äta lite bättre. Vi praktiserar också det här. :)

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

storAnnette
0

Nu är ett hem på gång till Micki så ni får hålla tummarna.Jag var tyvärr inte hemma när intressenten ringde så det blir imorgon eller övermorgon vi beslutar hur det blir.Om det blir av kommer Micki att få flytta till Pajala (liten ort i Tornedalen med 500 invånare).Där hoppas jag att Micki får det bra.Uppdaterar senare,Micki flyttar 20:e juni om allt känns bra efter telefonsamtal imorgon och kontakt vid hämtning.

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=28ad8265-5a86-4fb8-9f5b-7be661b29509&Filename=Micki i tvättstället.jpg)

Sidentass
0

#6 Men så skönt att det ser ut att ordna sig! Nu håller vi tummarna för att allt går vägen och att det kommer att kännas bra vid kontakten..sådant är ju nog så viktigt! Micki är så vacker..en riktigt charmknutte juh!

Sidentass

Simson
0

#6 Det är bara SÅ vackert med helblank svart ebenholstfärgad päls med de bärnstensgula ögonen!! Tänk om du finge till ett foto när han tittar rakt in i kameran…det vore något att drunkna i!!

Lena
0

Vad bra att Micki verkar ha ett hem som väntar. Hoppas allt stämmer hela vägen nu.

O/T i sammanhanget: Pajala var det inte i den byn det bodde så många ungkarlar att de ordnade bussresor för giftaslystna kvinnor? Såg något program på TV om detta för länge sedan har jag för mig.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

storAnnette
0

#8 Foto på Micki.

#9 Jag råkade skriva fel,den plats Micki ska få bo på (om allt stämmer) heter Tärendö och ligger i Pajala kommun.Ja,det är i Pajala de ordnar "Römppäviiko" och då kommer kvinnor dit med buss,det är bastutävlingar och liknande saker.

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=c01a07de-75cb-44ff-a0a4-073d26576ab4&Filename=Micki tigger.jpg)

Simson
0

Med du ser vad vacker han är med de ögonen till den pälsen! Skulle vara med i någon annons för någon kattmat eller liknande!

storAnnette
0

Jadå,Micki är en vacker katt.Pälsen är så blank och fin,samtidigt som sammet.

Hur vacker han än är så vill jag inte behålla honom,vill ha en plats ledig för nästa kattgäst.

storAnnette
0

Har nu pratat med ägarens son och han kommer och hämtar Micki nästa onsdag.De får bekanta sig en stund först så vi ser att det går bra förstås.

En riktigt kul sak är att den här mannen satte in en annons i tidningen om "kattunge köpes,helst svart-vit"….han hade precis som jag trodde fått väldigt många erbjudanden men fastnat för Micki bl a därför att han redan är kastrerad,vaccinerad och märkt.Jag mailade förstås fina bilder till honom och beskrev Micki också,några vita strån har ju faktiskt Micki fram på bröstet!

Han reser från Uppsala,hämtar Micki på väg till sin gamla pappa i Tärendö,bur ordnar han själv.Och jadå,han lovar att han övertar Micki om det händer pappan något.

Alltsomallt kändes det som "bra vibbar" så köpet är klart till 99%.

Simson
0

Vad roligt för Micki!! Och för dig!! Kram och nosgos!!

storAnnette
0

Nu har Micki åkt,precis nyss…vi har inte hunnit känna efter hur det känns än…Tingeling ser lite fundersam ut faktiskt,hon visste ju ingenting och så kom en farbror och tog lekkompisen.

Nåväl,för min del tänker jag mest på att en ny katt kan få komma hit nu fast naturligtvis kommer jag att tänka på Micki liksom de andra katter som tagit vägen via mig,även de som ägaren hittat vill jag gärna följa sedan.

Jag får en rapport om ett par dagar om hur det går för Micki,de är inte framme i Tärendö förrän sent ikväll och sen måste de ju lära känna varann.Mannen som köpte Micki tycker att han är såå snygg,vacker päls och vacker katt!

anebit
0

Micki är ju en jättesnygg svart kille.  Hoppas verkligen att det går bra för honom i sitt nya hem… Vi får väl uppdateringar.

Även om det känns tomt så får du ju snart en ny kisse. Vet du redan vilken som kommer?

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

storAnnette
0

Kort uppdatering,resan gick bra och Micki håller på att bekanta sig med männen i huset.

Erika91
0

Åh vad härligt! Söta Mickipojken :)

Cammo
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Uppdatering om Moa, Mickis söta syster…

Moa har fått ett nytt hem i Kalix, hon trivs och hon spinner som en hel katt! Dessa två katter, som var så illa ute, kan nu slappna av och leva goda kattliv!

Tack igen alla ni som var med och hjälpte Moa ekonomiskt, och tack Annette för att du hjälpt Micki!

//Camilla

Erika91
0

Åh vad härligt!! :D

app.syl
0

låter ju jätte kanon va roligt

anebit
0

Glad

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Faxlin
0

Vad underbart att läsa om syskonen. Att allt löst sig så fint för dem.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars