Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 773 ggr
Jenna-Gun
0

I Expressen

Kolla det här och tyck till.

http://www.expressen.se/nyheter/1.727169

Jenna

Jenna-Gun
0

Tycker det är konstigt att bygga ett krematorium för smådjur.

Menar det behövs ju alla tider på året.

Är det för att folk inte tar ansvar för sina djur, när semestern kommer

Att det är större behov nu och till jul.

Blir så irriterad på folks totala känslolöshet.

Grrrrrrrrr Jenna

storAnnette
0

Det behövs ett krematorium här i norr,det har han rätt i.Däremot har han fel i att det saknas för det finns i Luleå kommun,även en djurkyrkogård.Det är ju så att både djurs och människors kroppar måste tas omhand efter döden.Det som står,att trycket är störst under sommaren och kring jul är ju precis det alla katthem upplever.Där är det bara högre kattstatus som hjälper.

anebit
0

Fy FN    till jul och semestertider , det säger ju allt…   Hur tänker dom?  Är det så besvärligt för att dom skall åka bort över jul och sommar så att dom måste avliva en familjevän    (tänkte skriva kär familjevän, men det kändes inte rätt,   för djuret känns inte så älskat)     Grrrr    SkrikandesSkrikandesSkrikandes

15 hundar och 10 katter varje vecka som kremeras från bara ett ställe?

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Puma77
0

Bara tanken är hemsk. Visst är det bättre än att bar släppa demtill en oviss värld men hallååå…. Skaffar man ett djur så är det en familjevän o måste ta samma ansvar för det som när man skaffar barn. Annars kaffar man inga om man inte kan ta ansvaret. Jag blr så trött. Närmaste krematorie här ligger i Linköping o dit åkte vi med vår sjuka 13-åriga irländska setter tik för ca 6 år sedan. Däremot har vi en smådjurskyrkogård i stan.

//Pia

Bella-Maria
0

En veterinär berättade för mig att avlivningar ökar alltid före semester och före jul. Folk brukar då säga att de har blivit allergiska mot sin katt eller hund.

Erika91
0

Fy fabian!! Att man avliver sina djur när det är semestertider och efter jul??! Hur kan man??! Skaffa inte djur om man inte "orkar" med att sköta den!!!
Fy fabian vad arg man blir!! Skrikandes Men dte är som jag läste (jag vet inte om det var expressen eller aftonbladet)  i söndags, om valet står mellan en hund och en resa så väljer man resan :/
Hur är det inte då med katter som tyvärr har lägre status än hundar?? Åh!!

Men det kommer ju inte in lika många katter som hundar till krematoriet och det beror säkert på att katterna slänghs ut istället för att avlivas hos en veterinär (båda är jättehemskt) men det är bätter att avliva hos veterinär än att kasta ut den!! Även ifall jag är emot bägge alternativ!! Det rä väl ändå inet alternativ?? Katterna ska skaffas ifall man kan ta ansvaret!! Inte om man inte kan ta ansvaret!

Erika91
0

#5 Bli allergisk mot sin hund eller katt före semester eller jul?? Jasså så det är en allergi som ökar innan jul och semester?
Kattägare dålig anledning!!

Erika91
0

Och ifall katten eller hunden är älskad så ser man ju till att den får ett nytt hem innan man avlivar den!! Man tar ju inte avlvning som det första alternativet om katten eller hunden är älskad!! Men ifall man verkligen försökt och dte inte lyckas så är väl avlivning det rätta..! Inte annars!