Mina första katter.....
Och en Tax. Tittade på gamla kort och hittade dessa!
Överst grå vita stiliga kattkillen Floyd. Sedan liten kille Snutte. Under dom honan Topsy, som fick många helsvarta ungar. tyvärr är de på väg för att avlivas. Det bara var så på den tiden. Det hjälpte inte hur mycket mina tårar flödade. Men jag bäddade alltid fint till dom i en låda som ni ser. Fick behålla en svart vit unge en gång, Jag i hippistil och denna lilla kattunge som tyvärr dog vid 10 veckorsålder. alla dom andra katterna blev överkörda innan de fyllt 3 år. :.) Och så har vi långhårs Taxen Daffy, som blev folkilsk utom mot mig. Den tog en jägare som mina föräldrar kände. och sköt. Jag grät i flera veckor, det var så hemskt :.) Ingen solskens historia precis om mina djur jag hade som barn.
Kan inte ni berätta lite om era första katter…eller andra djur ni haft!Kanske lite soligare berättelser än denna!

Nee vad hemskt :/ Stackars hund :/
Den första katten jag haft och har är ju Sverker :)
Fast när jag var yngre fick jag en katt av farmor - hon gick efter mig hela tiden och jag ville så gärna ha henne och då fick jag henne (fast bara ha henne hos farmor för mamma och pappa ville inte ha nån katt).. Men farmor tog ju hand om henne som om det var hennes egen :)
`Jag vet inte ifall det räknas som första katt men i Sverker han är min "rediga" första katt :)

Jag tycker nog att den katten du hade hoss din Farmor, räknas in som din katt .-)

Jasså det tycker du :)
Då är Sverker med andra ord den andra då:)
Min första katt var faktiskt en Helig Birma. Sinh Kaigo af Silverbäcken…. Vardagligt kallat SMirnoff. HAn var utställningsmässigt en raket, blev int. champ på 7 utställningar. Go och rar dessutom. När jag och min fd sambo flyttade utomlands ett tag, så tog uppfödaren tillbaka kissarna på vår önskan. Desvärre, så blev det brand i katthuset, så han och många fler dog i branden……
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Måste varit en fin katt Gunilla! Synd att han brann inne. Var det i Tyskland du bodde ett tag eller har jag fel?
Ja, både i Tyskland och Spanien
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Spanien oxå! Min Farmor´s föräldrar var Tyska, så man kan väl säja att jag har lite tyskt blod i ådrorna ;-)

#4 Vilken go en! :) Synd att han brann inne :/