Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettdjurskyddsfrågor
Läst 389 ggr
anebit
0

Jakthundar Hängs!

Har ni sett så avskyvärt!    SkrikandesSkrikandesSkrikandesSkrikandesSkrikandesGråterGråterSkrikandes

Spanska jägare hänger sina hundar

Jaktsäsongen är över i Spanien. Då hänger jägarna sina jakthundar.

- Det är fullständigt oacceptabelt, säger Nils Erik Åhmansson, ordförande i Svenska Kennelklubben.

Tusentals hundar drabbas varje år. Runt om i Spanien kan man se hundkadaver hänga från träden, uppger Ekstrabladet. Enligt traditionen ska dåliga jakthundar straffas genom att avlivas på ett plågsamt sätt.
Aftonbladet text-tv Publicerad: 2007-06-14

(man fick göra utskrift så då kopierade jag artikeln)

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

karins
0

Hemska mäniskor! Hur är dom funtade..hur kan man bara göra något sådant!Skrikandes

Erika91
0

Usch! Fy! Tvi!! Det finns inte ord för hur fruktansvärt det är!!  SkrikandesGråter

Vadå Enligt traditionen ska dåliga jakthundar straffas genom att avlivas på ett plågsamt sätt. Alla hundar är ju inte gjorda för jakt!! Åh vad arg jag är!! Pga av en traditon så får tusentals hundar straffas! Denna jord är ju inte klok! Det är ju helt sjukt!! Åh!!

Sessan1
0

Läste oxå det på aftonbladet!

FY FASEN :(( VAD Är det för folkidioter GRRRRRRRRRRRRRR

Häng idioterna istället!!!!

#2 håller med dig, denna jord är inte alls klok :((::((

FY f*n säger jag

modellflickan
0

Jag blir så otroligt trött och besviken och samtididgt så j-vla arg på mänskligheten ibland!!!!

Faxlin
0

Jag kan inte annat än gråta över mänskligheten. Det är inte slugt vad vi människor gör mot djuren.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

karins
0

Det värsta är när man läser sådant här, man skulle vilja göra så mycke för alla utsatta djur, och att man samtidigt känner sig så maktlös. Särskilt när det gäller som här..traditioner i ett annat land.

anebit
0

Vilka   j**la  traditioner dom har i Spanien!!!   GrrrrSkrikandes

Maktlös det är vad man känner sig……. Gråter

karins
0

PSST annebit..vill inte märka ord..men det var i Spanien.Hemlis

anebit
0

Oops!  Tack Karin!  Glad   Ändrar direkt till Spanien…..

Jenna-Gun
0

Här finns inga ord lämpade för skrift.

GGGGGgggrrrrrrrrrrrrrr

Lena
0

Tror jag svimmar, detta är ju bara för mycket……..

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Hawknestgrove
0

NÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ! Usch! Trodde man hade kommit lite längre i Spanien än så… Men tydligen inte! Detta är bara för mycket!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Alexej
0

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus