Lesther berättar
Hej alla Katter!
Lesther heter jag, är ca ett år gammal, och jag bor i vanliga fall i ett stödhem hos en jättejättejättesnäll tjej som heter Viktoria!
Jag är tillfällig gäst i Cammos Friggeboda. Hehehe, ganska schysst "place", lite trångt ,men man får liksom bo på höjden istället.
Idag fick jag kliva upp jättetidigt för vi skulle på "utflykt". Cammo kom 07.30 i morse. Gissa om vi var trötta, man hade ju varit uppe och slaggats lite med kollegan under natten. Så man vara ju både rufsig i pälsen och lite grumlig i ögonen när Cammo kom.
UTFLYKT, hette det! Det lät ju riktigt trevligt! Kanske man kunde få spana på några snygga katt-tjejer till och med. Åka bil, tja…lite skumpigt och trångt i buren, men jag sjöng lite opera för Cammo och så småpratade vi lite om väder och vind!
Så stannade vi bilen och vi gick in i ett hus. Där satt det en annan katt i en bur, han jamade något om "håll i dig, för nu ryker kulorna!" Han hette Tajger och skulle få en spruta. Och så satt det en jättekul hund där också, han lät lite illa men var kul att titta på genom gallret i buren.Sedan kom en tant och tog in oss i ett rum. Inte en enda snygg katt-tjej fick man flirta med innan det var dags för undersökning… Nu börjar minnet svika mig om vad som egentligen hände. Jag hörde hur Cammo berättade om mitt liv, att jag och min syster hittades i en kartong i ett soprum. Ja, visst var det så, syrran och jag hade problem med matte och husse, tror jag. En kille räddade oss från soprummet, tror ni vi var tass-samma, det luktade ju urk där nere!
Efter någon vecka ringde han till något som heter Kattakuten, och så helt plötsligt kom Cammo och Rebecca och hämtade oss!
Jag lyssnade inte så noga på vad Cammo sa till den där…veterinären, för nu började jag bli nervös… Vad katten skulle dom göra med mig där i rummet? Sedan blev allt dimmigt och jag blev så trött så jag kunde inte hålla ögonen öppna.
När jag vaknade hörde jag en kattkollega i buren bredvid mig. Han sa att nu var jag KASTERAD…och det kan stämma för det sved på ett ställe som vi inte brukar nämna vid namn, örat var varmt och jag mådde lite illa. Du har blivit tatuerad sa kollegan, därför är ditt öra varmt. Men va katten, jag fick ju inte välja vad jag skulle ha för tatuering! Jag hade velat ha en cool tatuering typ en örn eller en ödla! Men det var bara några bokstäver och siffror..*besviken*. Nä, vilket fjantställe det här var!!
Som tur var kom Cammo och räddade mig, vi åkte hem till Friggebodan och om en liten stund ska jag få åka till Viktoria igen.
Aldrig mer vill jag åka till ett sådant fjantställe!
Många jamanden från världens keligaste katt
Lesther***önskar sig ett eget hem…

:)
Så härligt du skriver Lesther :)
Attans att du inte såg några snygga katt-tjejer! ;)
Men det kanske blir det nån annan gång när du är ute med Cammo :)
"haha välkommen till klubben polarn" Trötter och Toker flinar förnöjt ;)

Så vacker du är Lester
Och sådan härlig berättelse!

En sån härlig berättelse av en sån cool kille. Ja, ja, det var ju bara bra att kulorna rök för då kommer i alla fall inte du att öka på nå hemlösa katterna.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Jobbigt när man är på utflykt ibland, men snart blir det bättre. Jag heter Findus förresten, och råkade ut för samma sak. Det är konstigt, men brudarna verkar tycka om en i varje fall. Brukar åka på trevligare utflykter, till slottsparker och andra coola ställen som Mac Donalds. Så nästa utflykt blir nog bättre. /Findus
Här är jag i "kör igenom på Mac Donalds".
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Vilken kul berättelse…
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
attans Lesther så nu e du en av oss. Min matte kapade mina nötter för lite mer än ett år sedan och det var lite surt i början men jag har upptäckt att damerna gillar en ändå. Så krya på dig och sedan e det bara ge sig ut på friarståt igen ;-)
Tass från Mojje
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.
Och min lilla Elvis har fortfarande inte förlåtit mig. Tar hellre en omväg när han ser mig.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Lesther! Tack för att du skvallrar!!
Är det det matte menade i natt när jag jagade mina bröder och hade det SÅ roligt!! Vi lekte "E4" i hela lägenheten och när matte också sprang efter och väste "Sluta! Sluta! Sluta!" så lyssnade jag inte alls utan ökade farten och vi sprang ännu fortare…som autobahn!! Det var hur kul som helst!!
Jag slet mig från matte många gånger. Hon försökte stänga in mig i sovrummet fast då hjälpte Indy mig på andra sidan dörren och vi fick tillsammans upp den! Jippie! Då sprang vi några vändor till! Smatter! Smatter! Smatter!
Framåt fem i morse så blev vi trötta och somnade. Då var matte så pigg att hon inte kunde sova. Men vem orkar bry sig?? Inte jag!
Idag har jag hört att matte pratat allvar med min uppfödare och att de kommit överens om att ringa veterinären på måndag. Hjälp!
Matte ringde redan idag men det var inte öppet! TUR att vi flyttat från Stockholm!! Vår förra veterinär har öppet lördagar!
Mjauuuu!! från Julian 6 månader
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

Men hallåååå Lesther!
Får vi översända lite rökt kalkon som välkomstgest in i kastraternas gyllene loge! Du behöver inte vara orolig..tjejerna finns där iallfall att vila ögonen på..bara det att nu behöver du inte jobba så hårt för att få dom på fall..räcker att himla lite med de vackra ögonen o bruttorna kommer att märka vilken stilig herre du är!
Kurr!
Bamse von Sidentass
*äldste kastratbroder i Linköpingskatteriet*

Ååå så vacker du är, Lesther!!
Pssst…Milton här….asså mattar är inte kloka! Där blev man karl redan vid 4 månader va, och tänkte att jädrans vad många bruttor man ska hinna med i sina dagar, *flin*, men, men matte blev helt galen och ringde vetrinärn och sen dess är sig inget likt…*suckar*
Jag kämpade i månader för att hålla liv i manligheten, mest genom att yla övergivet, hoppades att matte skulle hämta tillbaka mina kulor. De andra grabbarna här bara flinade åt mig och tyckte att jag var en tönt.
Så jag sympatiserar med dig, Lesther…
//Milton

Hallå alla! Vi ska på en visning ikväll! Dvs. "vi " ska visa upp oss! Lesther ska hämtas och så ska vi åka till en familj som är mycket intresserade av att få bli hans matte och husse. Håll nu tummarna för att den berömda kemin uppstår däremellan och att Lesther visar sig från sin allra bästa sida!(vilket han inte har såååååå svårt för!)
Camilla och missarna

Jag håller garanterat tummarna för den grön örade Lesther. Så fin så att man blir mjuk i själen. Så det är bara att hålla tummarna att de också blir ludna i själen som ni ska hälsa på. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Lesther du går hem i alla stugor.
Du är en så vacker kattherre
Lycka till
Jenna

Här håller vi också tummarna!
You go Lesther!!! *håller tummar, tassar och tår*

Det är egentligen för bra för att vara sant! Vilka underbara människor! Deras förra katt blev 19 år gammal och just nu verkar det mycket positivt för Lesther! Han är kvar på "visningen" fortfarande!Matte och husse vill lära känna Lesther ytterligare, och jag säger bara det, får han stanna hos dessa underbara människor kommer han att bli världens lyckligaste katt! Lesther nosade sig igenom hela huset, och där han inte kom åt att inspektera, blev han upplyft av blivande husse för att han skulle kunna spana! Kaffe till matte Cammo och en mycket god bulle(hembakad) satt inte helt fel heller
, medan Lesther invigde soffan!
Hoppas hoppas hoppas!
Hälsningar Cammo*fler rapporter följer!

Hoppas verkligen att Lesther får stanna gör vi här med.Visst är det han som bor i ett stödhem som fått problem med allergi?

Ja precis, stödhemmet klarar inte längre av att ha fler katter än de egna. Det är väldigt olika vilka vilka allergener som katterna utsöndrar tydligen!
Camilla

Jag håller tummarna stenhårt för Lesther!
Även mina kissar hälsar att de håller tassarna!! Nosgos!

#21 Jag har fått veta att det är stor skillnad mellan olika katter.En okastrerad hankatt är mer allergiframkallande än en kastrerad har inget hört om honkatter.Kanske det stödhemmet kan ställa upp kortvarigt istället och då för kastrerade katter?

#19 Vad kul! Jag hoppas verkligen att de kommer att köpa Lesther! Han verkar en sån goo katt och de verkar vara riktigt goda kattägare :D
Jag tycker att det är bra att de vill ha ern ny katt trots deras andra katts bortgång. En del vägrar ju. Har inte själv varit med om dte men som det är nu så kan jag inte leva utan katt! Jag kommer ju sörja så in i norden men för det kan man ju skaffa en ny katt!