Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketttips-råd
Läst 508 ggr
Alexej
0

Får en ny katt!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lite konstigt, har ju redan så många, men varje ny katt är en utmaning och känns jättebra. Han hommer den 23. juni. Kollar under http://www.kattforum.se/viewtopic.php?t=112422 Omplacering av äldre katt. Så här ser "Saxon" ut:

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

marieborg
0

Underbart av dig att ta hand om honom! 

Du är enOskyldig

Jag kan inte se bilderna Ledsen

evamojje
0

Va bra …blir rörd av att läsa mattes annons hon verkar verkligen bara vilja sin katt väl. Och en enorm eloge och massa tassar till dig för att du återigen öppnar ditt hem för en behövande kisse.

Mojje & Busan gör vågen ;-)

Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

Hawknestgrove
0

Jättebra, men jag ser inga bilder jag heller….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Sidentass
0

Denna kvinna hade verkligen skrivit en seriös annons..här kan man inte ta miste på hennes kärlek till missen…tusen guldtassar till dej Landsfreak som öppnar ditt hem för den här herren! Nu är jag övertygad om att missens ägare känner sig lättad…

Sidentass

Naquita
0

nu ska jag komma här och vara inte som alla andra;)

är det verkligen smart att ta in en katt till i flocken när inte Frasse trivs ännu? borde du inte bearbeta honom och få honom att trivas innan du plockar in fler katter?  lös situationen innan du räddar fler:)

karins
0

Vad bra! Jag ser heller inga bilder……

Hawknestgrove
0

Nu syns han! Så fin! nästan som Arnebarnet!

karins
0

Men titta nu ser jag bilderna! Så fin Saxon är!!!

Alexej
0

#5 Nej Emma, det funkade inte med Frasse här. Han ville inte vara här och jag hoppar at det paret som han rymde till 2 gånger nu behåller honom som stödhem. Jag vill inte tvinga en katt att stanna här.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Sidentass
0

Nuuuu ser jag hur fin Saxon är!!

vanessa
0

Det kan hända att Frasse gillar den nya vännen om han inte får stanna kvar. Sött inlägg av ägaren, med en massa hjärta och sorg i hjärtat men med kattens främsta i tankarna. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

hadrianus
0

Tack för att du finns !

Alexej
0

Mina bilder försvann???

Hawknestgrove
0

Nej nu syns de i alla fall!

rulda
0

Vilken skönhet :) en stor eloge till dig landfreak för att du öppnar upp ditt hjärta och hem till dom som behöver det :)

Alexej
0

Ja, det känns bra. För en 10-årig sjuk katt är nästan omöjligt att förmedla. Och där har han börjat kissar inne, då hade avlivning varit nästa steg. Han ska komma på prov och jag vet att jag har ägaren som stödperson.

anebit
0

Hoppas att han kommer att trivas hos dig…..   Glad            Denna annons var skriven med hjärtat på rätta stället minsann.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Erika91
0

Vad bra att du tar dig an denna katt! Ägaren var verkligen en som verkligen är mån om sin katt!
Jag önskar dig all lycka att det går bra för missen hos dig och att Saxon kommer att trivas! :) Men det är jag nästan säker på! :)

maggan47
0

vad fint att det löser sig för denna senior, kan inte vara lätt för matte att skriva dessa rader, men förstår hennes oro, att släppa ut katten, med misshandelshot i närheten, vem vågar det, hoppas allt går bra med nya Saxon, och han trivs med dina kissar kram Maggan47Glad

Alexej
0

Puttar upp för Saxons ägare!Glad

Sisusa
0

Hej, det är jag som är Saxons matte ("Triss" på kattforum.se)! Tack för alla snälla ord - ni har verkligen rätt - det verkligen INTE roligt att behöva omplacera sin katt efter 10 år. Jag har haft honom sedan han var pytteliten - han är en hittekatt från början - vaktmästaren på den skola där jag jobbade hittade en kartong med tre kattungar i och en av dem var Saxon.

Han har som jag skrev i annonsen haft ett jobbigt liv med täta veterinärbesök och sjukhusvistelser. Jag vill därför inte "tvinga" honom till att vänjas vid ett liv han inte trivs med, särskilt inte som hans astma blir värre av inomhusluften och jag nu måste öka hans kortisondos. Är han ute så räcker det med att han får tabletter vid behov, nu måste jag ge honom varje dag.

Det känns hursomhelst jättebra att han får komma till dig Landfreak, och jag är säker på att han kommer att trivas som en prins. Så länge du har möss och fåglar förstås!Flört

Anna77
0

Vad vacker han är! Jätteläcker! Vad fint av dig att du tar hand om honom! Du är

MariannE11
0

vad fin han är…lycka till med honom… vad bra att det du finns Landfreak…

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Lena
0

#21 & #0 Jättefin kisse är han Saxon. Vi får hoppas att han kommer att trivas i sitt nya hem. Det är jättesvårt dilemma när man tivngas omplacera en kär katt som man haft länge. Hur är det nu, är Saxon ensamkatt eller är han van vid andra katter?

Hos Landsfreak får han möjlighet att vistas utomhus i kattvänlig miljö. Det är rena rama idyllen där. :)

Om jag förstått det rätt äter han dietfoder för sina urinstensbesvär. Viktigt att han fortsätter att äta en strikt diet även fortsättningsvis.

#16 Synd att Frasse inte ville stanna kvar. Ibland blir det inte alls som det var tänkt. Är det klart att paret som han går till vill ta hand om honom? Många gånger beteer sig katter på det där sättet i början, innan de aklimatiserar sig på nya stället. Om de är innekatter "tvingas" de vänja sig och brukar även göra så efter några veckor. Det handlar om rangordningsstrider och sådant som katterna måste klara av innan flocken kommer till ro. Skulle misstänka att Frasses rastlöshet har med ouppklarade rangordningstvister att göra. Han kanske är lite den sortens katt som väljer att fly före att fäkta?

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Engla
0

Han är verkligen jättefin!Kyss

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

modellflickan
0

Vilken stilig kattherre Landfreak! :)