Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 801 ggr
Debattia
0

Behöver hjälp !

Hej !

Jag har nu flera kattungar och kanske det är någon här som kan hjälpa mig hitta bra hem till , i alla fall några av dem. Det börjar bli krisigt. En katt födde fyra små bebisar, jättesöta, tre veckor gamla.***************** Har även två till som är några veckor äldre, dom var helvilda men den ena äter nu ur min hand och jag kan leka med dem, men dom har inget bra liv ifall jag inte kan hitta hem till dem.

Har nära till Höganäs, Ängelholm, Helsingborg, Landskrona.Hoppas på svar.

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

Hawknestgrove
0

debattia, jag tog bort en del ord i din tråd.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Naquita
0

ja,så går det när man inte kastrerar sin hona(eller onor som det verkar vara i det här fallt)

annonsera överallt. ta bilder,lägg ut på olika annonssidor. vaccinera, veterinärbesiktiga och chippa ungarna och ta BRA betalt för dom. det lockar seriösa köpare. det är inte alltid lätt att få sålt en kattunge för 1000-2000 kronor men det är faktiskt ditt ansvar att de är seriöst uppfödda och hamnar i BRA hem.

och att komma hit, till en sida där vi kämpat för hittekatter och katters situation här i sveirge, och hota med avlivning. det är så lågt det kan gå. hoppas du är ett troll och ingen seriös människa som ser katten som mindre värd än din lilltå=/

miranda1
0

suck…. undrar var alla dessa kattungar kommer ifrån, kanske att det har att göra med att man inte kastrerar?

vanessa
0

Ursäkta att jag lägger mig i. Men Debattia tar hand om hemlösa katter om jag minns rätt. Och fångar in dem för grannarna vill att de ska dö. Så det är inte hon som håller på med uppfödning utan det ordnar katterna själv.

Men i varje fall, så ta kort på katterna. Gör lappar och sätt upp i affärer, busshållplatser med mera.  Lägg ut annonser på nätet, allt från blocket till lokalt. Sedan så kan du annonsera i din lokaltidning. Håller med Naquita. Ju mer de gör med katterna som vaccinering, chip, avmaskning desto högre pris kan du ta för dem. Och då får du seriösa ägare. Skriv gärna lite personligt om var och en av dem.  T.ex. "Misse Misse var hemlös, redan som liten stackare. Mamman försvann och han räddades. Nu är han en lekfull kille som älskar mat, värme och livet. Vill ha ett kärleksfullt hem bla bla."

När du säljer dem, så säg gärna att katterna måste vara inne innan kastrering, eller vara ute under uppsikt. För annars kan de råka illa ut och fösvinna. Samt skapa fler hemlösa katter.

Lycka till. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

miranda1
0

oj….pinnsamt….Generad ursäkta mig Debattia.

/Miranda

Hawknestgrove
0

Debatia, hoppas du inte blev sur på mig, men jag blir bara så lessen när jag ser sånt. men detta är väl något du kan be KKs om hjälp med? Jag vet, att de har fullt upp, men ändå och naturligtvis Rädda katten, de finns ju i Malmö!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Naquita
0

ja,men det är lite konstigt att hon "hjälper" hemlösa katter men hotar att avliva på ett hittekattsforum? det är INTE att hjälpa ktterna=/

rulda
0

vart står det att hon ska avliva dom? eller var det orden som togs bort?

CarolineO
0

Men visst borde väl KKS eller någon annan förening kunna ställa upp med pengar till kastration om man frågar??

Naquita
0

Rulda ja de va de orden som togs bort. hon skrev att "vill ju inte behöva avliva dom"Förvånad

Malou77
0

Hej Debattia!

Vi har just nu fått in 7 st kattungar, ej tama, så jag kan inte lova dig att vi kan hjälpa till men vi har dig gärna i åtanke. Skicka mail till madde@raddakatten.se och kopia till mig, malin@raddakatten.se . Vi vill gärna ha information om vart, ca hur gamla, hur tama? och givetvis foton. Hoppas verkligen på att kunna hjälpa dig!!

Mvh Malin , Rädda Katten

Engla
0

Vad bra om Rädda katten kunde hjälpa dessa katter!

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Alwyn
0

Höganäs…där bor hela min familj hehe. Tyvär e brorsonen allergisk som attan och då kan ingen av dem ha djur. Synd.

Debattia
0

Hej !

Det var kanske klumpigt uttryckt av mig men jag kände och känner mig nästan desperat  hur jag ska kunna hitta hem till dem innan vinter och kyla kommer. De djurskyddsföreningar jag varit i kontakt med under åren har varken plats eller förståelse för vilda katter och det är dom jag kommit i kontakt med och hjälper. har nu så många och det är mycket svårt hitta hem till dem. Det här fallet var två som jag tog hem för att polisen skulle skjuta dem annars och den ena visade sig vara dräktig. Ungarna kommer att bli heltama för dem kelar jag med varje dag och de andra  närmar sig med tillförsikt.  Jag ska göra vad jag kan och klarar av för dem,  helt klart Ska även ta kontakt med adressen jag fått här. Har någon bra erfarenhet av att annonsera på blocket ?

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

Alexej
0

Jag tror det är ok att annonsera på blocket. Kollar bara noga upp köparen (kolla leg.t.ex). Förklara situationen redan i annonsen, vaccinerar kattungar och tar betalt för dom. På Eniro är det många sökes-annonser. Jag tycker du är fantaskisk att göra så mycket för "dina"katter!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

vanessa
0

Måste bara skicka dig en cyberkram Debattia. Kram. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.