Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettannonsdiskussioner
Läst 895 ggr
spookie
0

Skum annons

Denna annons hittade jag idag på Blocket under katter köpes. Är det fler än jag som tycker den är märklig?

"Välgödd kattunge med el utan syskon ej för burrig. End telkont dagtid"

Man har ju hört skräckhistorier om kattungar som blir ormmat ;-(

Engla
0

Ja, usch. Så kan det kanske vara. Finns annonsen kvar? Man skulle ju provat att testa att maila och fråga vad katten "ska användas till"…

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Alexej
0

Låter skummt!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

karins
0

Men hu. Det låter inte alls bra. Välgödd och ej för burrig. Det låter som katten dom vill ha ska användas till att ätas. Fy sjutton!

LinaK
0

nejmen fyyy vad hemskt :(

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Sidentass
0

usch..detta låter otcäckt..får tanken om dom lagt ut den som något slags skämt…eller ännu värre..har dom andra syften…mycket märkligt att blocket accepterade den annonsen, borde anmälas som misstänkt..

Sessan1
0

Men vad är det för idioter som skriver så :((( Låter ju otäckt. Undrar vad katten ska användas till? :((   Borde som sagt anmälas om annonsen är kvar förståss-

USCH!!

CarolineO
0

Men herregud!! Hoppas du mailade dem och undrade vad de skulle ha den till?! Kan man inte anmäla såna annonser?!  Finns annonsen kvar?  Jag kan maila dem annars, bara lägg in en länk till annonsen!

Faxlin
0

Ja den lät allt annat än trevlig i alla fall.
Som sagt var, kattungar är bra som mat till större reptiler så jag blir automatiskt misstänksam till sådana här annonser.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

spookie
0
CarolineO
0

Jag drog en fuling och svarade såhär:

Hej! Jag heter Caroline. Jag funderar över din annons… Vad är dina intentioner med katten? Eftersom den ska vara "välgödd"? Är det tanken att den ska användas som foder till ett annat djur? Det är möjligt att jag kan hjälpa dig.

Får se vad han svarar… Om det stämmer ska jag anmäla annonsen!!

Simson
0

Ja telefonnumret gick inte till en Bo i alla fall…såvida inte Bo.A betyder just boa som i boaorm??? Kanske drar jag för höga växlar på det namnet nu…

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

CarolineO
0

Grrr!! F*n vad arg jag blir på såna människor!!!    Jag tror helt klart som du när det gäller namnet!!!  Fy sjutton!!

Simson
0

#12 Jag hoppas vi två har fel! Jag vill INTE ha rätt! Men tror jag har det??

Har du hört något??

CarolineO
0

Nä… fasen! Hoppas de hör av sig så man får det bekräftat så man kan anmäla dem!!

Kan man kontakta blocket på ngt sätt och uppmärksamma dem på det? I så fall tänkte jag ifrågasätta hur de kan godkänna en sån annons!!

CarolineO
0

*s* ironiskt det skulle va nu om de anmäler mig för att vilja ge bort katter till matning =0)

Sidentass
0

#10 smart drag att göra så! Så får vi se om du får något svar…otäckt denna annons..fy!

spookie
0

Nu har jag ringt till den stackars killen som har tel.numret i annonsen.

Han blev jätteförvånad när jag sa att "jag ringer om Din annons på Blocket".

Han sa att det är någon som behagar skämta med honom. Jag frågade då om han hade svensexa men däremot så fyller han jämt idag så någon "rolig" kompis har tydligen satt in den.

Jag berättade exakt vad det stod i annonsen och han tyckte att den var att gå lite över gränsen.

Så nu vet vi alla att det var ett omoget skämt men dåligt av Blocket att ta in den.

CarolineO
0

Tur det! Jag var precis inne och skulle kontakta dem när jag såg att annonsen var borttagen!

Jag e helt yr i huvudet nu!! Har suttit o mailat de flesta "köpesannonserna" i skåne på hund & katt nu… *pust*
Jag är ju djurskyddsombud i Kristianstad  för Mypet men så har de ingen i övriga Skåne så jag tar lite i resten av länet också så mkt jag hinner… så jag mailade dem och undrade om de inte kunde tänka sig att ta ett omplaceringsdjur istället. Tänkte rigga upp en "pool" av folk innan folk börjar höra av sig och behöver hjälp att göra av med sina djur….! Man blir en aning snurrig efter att ha mailat sådär en 40st!!     Tur man tycker det är skoj! Hoppas nu att ALLA hör av sej också =0)

Sidentass
0

#17…men åh så bra att du tog reda på detta…jo tanken slog mej faktiskt att det  kan ha varit ett skämt..men nog tycker man att det finns bättre och roligare saker att skoja om!

Sidentass

Erika91
0

Nemen åh! Vilket skämt, jätteskoj *ironi*
Varför skämta om sånt när det finns annat att skämta om?? Och att blocket tog in den :/ Oh my god!!
Aja, det var bättre att det var ett skämt än att det var sanning!

Lena
0

Det var ju tur att det "bara" rörde sig om ett dåligt skämt. Såg också att annonsen var borttagen. Vad som räknas till humor är något högst relativt…

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Hawknestgrove
0

Ja stackars kille. Påminner mig om, när jag och min f d bodde i Skåne och faktiskt, ville vi ha en liten åsna. Vi hade ju en avstyckad gård, med stallar. Såg en annons i Land, "Åsnesto med föl, 5000 kr. det var ju jättebilligt, så vi ringde naturligtvis, vi var eld och lågor. Min sambo möttes av en stackars kvinna i telefon med gråten i halsen, som nyss hade separerat. hon hade ett litet barn….Det var hennes fd som hade satt in annonsen på rent j**lskap. Hon hade blivit fullständigt nerringd. Snacka om dåligt practical joke…

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Erika91
0

#22 Fy vad taskigt!!

anebit
0

Det var ingen snäll kompis!   Fy då!   Bläääääääää

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Simson
0

Med vänner som det behöver man inga fiender…