Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 3139 ggr
NinjaKakan
1

*LÖST* Upphittad katt!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Okastrerad hankatt upphittad i Helsingborgsområdet. Svart med vit tå på baktassen och vitt på magen. Han är mager, har antagligen snuva av något slag, trött och extremt keligt. Är som sagt okastrerad, ingen märkning och jag antar att han inte är chippad heller. Har tagit in honom i förrådet eftersom han har skrikit utanför oss i timmar och jag kan inte ha in honom i huset pga 2 honkatter. Han har mat, vatten,kattlåda och en liten bädd att tillgå och han ligger och sover. Inte vidare gammal, kanske runt 6 månader ? Någon som känner igen honom? Han kan inte stanna här i mer än kanske 2 dagar.

Känner ni igen han eller har ni ett hem att öppna tills vidare?

Hör av er på 0727 03 63 80 / Josefin

Jourhemmet
0

Anmäl till polisen på 114 14, gå in på kattpolis.ifokus. Lappa området, lägg in annons under efterlysningar på Blocket och på katthemssidorna.

NinjaKakan
4

Har redan ringt polisen, ska göra det imorgon igen för att checka läget. Har hört av mig till kattjouren, tassebo också. Ska genast lägga in en annons på kattpolis.ifokus. Han får vara i vårat förråd tills vidare. Tänker inte släppa ut stackaren igen.

Rafflan
1

Åk till veterinären och kolla om han är chipad, det är gratis och idag rekomenderar många veterinärer chip istället för tatuering :)

NinjaKakan
2

Katten är nu påväg till malmös djursjukhus för att kollas och undersökas, därefter till en ny familj eller tills ägarna är hittade. Så detta kan tas bort.

Lena
1

Så bra att det har löst sig!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"