Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketttips-råd
Läst 812 ggr
Naquita
0

blää för lunarstorm!

just nu håler jag på att "tjabba" (jag vill diskutera, men de verkar inte riktigt mogna för det ännu=/) a därinne som tycker att jag är knäpp som vill att man ska ta betalt för sin katt och betala för en katt som man får. jag körde i samma race som på blocket, svarade på lite annonser o så.

såhär krev jag:

varför gratis? har du inte råd att KÖPA din kattunge hur ska du då ha råd att ta hand om den? katter e ingen leksak, de SKA kosta pengar och de SKA vaccineras, avmaskas och inte ges bort. höj kattens status genom att ställa krav på uppfödaren!

de blev genast aggressiva och tycke jag var löjlig, o en sa att de alrig kommer betala för en katt, för det gör man inte..gaah jag blir galen..hur trångsynta får människor vara egntligen?

och nej, det är inte 14åringar jag pratar med..de är 20 och 25 år gamla..suck..

Naquita
0

jag bjöd förresten hit dom för att de skulle få se hur det faktiskt är i sverige idag, att jg inte är den enda löjliga som finns;P får se om de vågar sig hit.

Alexej
0

Bra gjort! Grundproblem är att det finns fler katter än (framtida) kattägare, därför är det inte konstigt om folk fortfarande vill ha en gratiskatt.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Lena
0

#0 Bra av dig att du orkar diskutera där. har gjort en del försök på liknande forum men gett upp då det känns som att det inte går fram. Många älskar tyvärr att schabbla emot och gräla. Men samtidigt är det naturligtvis på sådana ställen man verkligen ska hålla till för att på sikt få in ett annat tänkande. Det stjäl bara så mycket energi.

#2 Grundproblemet är inte antalet katter, utan den attityd folk i Sverige har till katter. Om fler tog sitt ansvar och kastrerade katten/katterna de har skulle antalet automatiskt minska efter en viss tid. Sedan går allt i onda cirklar, gratis katt = ska inte kostas på något = fel folk blir kattägare = fler katter föds = antalet hittekatter ökar = osv……. 

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Hawknestgrove
0

Toppen att du orkar gå in på den "blöjsidan" Otroligt att det är så många som är i den åldersklassen att de går in där! Själv var jag bara inne och kikade när min sambos sonson var där och såg att nä, det här är inget för mig……Men toppen att du bjuder in dem hit!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Naquita
0

jag skulle bara annonsera ut fluffy o hennes små lite fint i en av klubbarna där, men jag ångrade mig..herregu, de verkar ju inte ha åt vett alls=(

Highlandertess
0

Jag är med på Lunar och vet om några fler som är vettiga då det gäller djur och katter där :-) Tyvärr så är den andra delen överrepresenterade…Om man inte vill betala för sin katt så är det ganska uppenbart att de ser det som en "slit-och-släng"-sak. Grymt! Dessa personer borde inte få ha katt, men tyvärr så finns det de som står där med en kull kattungar hela apropå (eftersom de struntat i att kastrera/sterilisera) och bara ger bort dem. Men så "gamla" människor som 20-25…då kanske det är för sent att lyckas ändra på tankesätt. Man ska nog helst börja lära barnen tidigt. Personer som tänker så lär vidare denna attityd till sina barn :-/

Naquita
0

#6 håller med dig och vad man än säger tar de inte till sig det utan de e taggarna utåt direkt. jag frågade om jag trampade dom på tårna eftersom de genast blev aggressiva, oj vilket liv de blev=/ hehe

Naquita
0

förresten, e du med på klubben "kattliv" kanske du kan hjälpa mig på traven? är inte kul att vara den enda slagpåsen där=/

Naquita
0

haha tråden är borttagen, undra varför:P

Hawknestgrove
0

Hm… synd att jag är så till åren kommen, har nog inte på Lunarstorm att göra…. Hade gärna  varit ytterligare en slagpåse i vad det nu är för något som kallas kattliv där….

Naquita
0

jadu,de undrar ja me..de rkyllar av katungar bortskänkes annars avlivar vi dom osv osv..SUCK

karins
0

Mina pojkar har alltid tyckt att Lunastorm är en sida för så kallade fjortisar….tuff och dum sida!

Naquita
0

hehe mm, men jag har varit medlem där i 5 år tror ja snart lr nåt o har många vänner där^^ fast nu finns ju msn:D

karins
0

Ja Naquita…..Själv vet jag ingenting om den sidan hee..är lite för gammal.

Hawknestgrove
0

MSN grrrrrrrr HAr vuxit ur dem med…..I alla fall MSN messenger

Naquita
0

hihi växer man ur msn? vill inteee e ju mkt illigare än o ringa o hålla på^^

Hawknestgrove
0

Skype!!!!!

Naquita
0

hihi..nu e  jag säkert trög som i gatan..VAD e skype?*nyfis*

Hawknestgrove
0

www.skype.se jättebra telefonprogram! jag heter gunilla51 där

Sidentass
0

själv tycker jag mej inte längre ha tid med sådana sajter som lunar eller vilda webben..i början av min internettid var jag fast på flera sådana ställe ..men har man barn o familj så får man prioritera litegranna..men minns mycket väl sen min tid på lunar att katter många gånger ansågs som slit o släng vara..tyvärr..man skulle önska att det blivit bättre med åren ..när det gäller den sjuka inställningen…

Highlandertess
0

#8 - Jag är med i en klubb som heter _Min_Katt_ och där är det lugnare. Iaf vad jag sett, men jag har inte varit överallt förstås…

Engla
0

Men det är ju inte Lunarstorm i sig som det är fel på. Det handlar ju om de personer som har en annan syn på katter, om man säger så. Är själv medlem där, men går sällan in och diskuterar på klubben. Däremot har jag tipsat en av deras medlemmar att vända sig hit vad det gällde en tjej som visste att en annan tjej som hade en katt som inte sköttes om ordentligt. Hon fick massa goda råd här.

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis