Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutanför-ämnet
Läst 364 ggr
Faxlin
0

Material till föreningar

Jag läste en tråd som Morgan skrivit angående en scanner och fick en liten ideé.

Vi är många här inne. Säkerligen måste det vara fler än jag som sitter på en del apparater hemma. Och som ibland köper nya med.

Vad gör man av sina gammla apparater då? Dessa tillbehör som skrivare, fax, kopiator, scanner och sådant.

Helt uppenbarligen finns det vädigt aktiva människor som inte har dessa saker. Och som förening när man har aktiva på fler ställen än i samma by är det omöjligt att ordna sådana till alla. Då försvinner det för mycket pengar från missarna.
Min tanke är att man på något sätt kan samordna sig lite. Kanske en tråd där man skriver upp själv vad man har för apparater hemma som man kan ställa upp och göra jobb åt föreningar med. Sådana man inte ger bort, utan man bara ställer upp.

Sedan kanske man kan samordna något där föreningarna skriver vad de saknar, och vi kan se om någon medlem har någon sådan över. :-)

Jag vet inte om jag är helt ute och cyklar nu, men det kändes som en bra ideé här hemma i min ensamhet i alla fall. Säg gärna vad ni tycker.
Mvh Åsa

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

app.syl
0

Tycker det är en jätte bra idee, kan inte göra så mycket själv då jag inte har skrivare tex men det kommer

storAnnette
0

Bra idé!Här finns skrivare,scanner och kopiator.Faxen gjorde jag mig av med när jag bytte MFC-apparat (multifunktion) för då kunde jag få en mindre,den förra var en stor otymplig sak.Inte så många använder faxen numera det är mest e-post.

vanessa
0

Bra idé. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

anebit
0

Jättebra idé!   Jag har skrivare, scanner och kopiator, fax i samma……………………. fast jag har inte faxen inkopplad, används inte…….

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Lena
0

Kanonbra idé Åsa!

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Sidentass
0

Vilken toppenidé, verkligen!

Sidentass

Erika91
0

Jag tycker att det är en jättebra idé! :)

Faxlin
0

Hos mig finns:

Scanner/kopiator/ Fax (i samma)
Bindningsmaskin
Laminator
Skärmaskin

Audiatur et altera pars

MorganP
0

#8 Hade du bott närmare så hade du kunnat få hjälpa till med Djurshopens laminerade kattskyltar/magneter. Nu bor du för långt och det hade blivit för dyrt att skicka. KKS ska dock inom kort köpa in en lamineringsmaskin resp skärmaskin så vi har det för lite av lagret av skyltar börjar ta slut.

Faxlin
0

#9: Jag kan rekomendera att ni köper en på Claes Ohlsson. Bra pris och en otroligt prisvärd maskin. Så slipper man dessa bubblor och elende som vissa maskiner ger.

Krisar det till sig med skyltar innan ni köpt in en så hojta till. Så bjussar jag på frakten :-)

Audiatur et altera pars