Upphittad katt!
Hej!
Igår när jag och min bästa kompis (chippers) var och åt vid pizzerian Lagunen vid fruängen i älvsjö ungefär, så såg vi en liten ung katt springa omkring å tigga mat. den kom rätt nära mig så jag klappade den, och gud vad smal den va! Så jag å Alexandra bestämmde oss för att hämta en bur och försöka fånga in den. och det lyckades :D Så den har fått lite mat och vatten och har sovit i mitt rum denna natt. Hela kvällen igår (ca 3-4 timmar) var vi ute och letade efterlysningar över allt i området runt omkring, vi har letat på blocket.se och massa andra sidor nu på morgonen, men vi har inte hittat nånting, hon är inte öronmärk lr har halsband på sig, det skulle vara om hon e chippmärkt… men vi tror nästan att det är nån som tyckte att kattungen har blivit för stor och har åkt å dumpat den nånstans (För hon är nämligen en unge fortfarande, hon är ca 6-7 månader gissar vi på)
Jag har varit i kontakt med katthemmet i västberga, dom sa åt mig att kontakta polisen, som i sin tur skulle ta hand om den i 10 dagar, å om ingen har hört av sig då så ska dom omplacera katten. Men jag ringde polisen och sa att jag inte kunde ha kvar katten, men dom sa ingenting om det utan bara skrev in henne i hittegodset och sen sa hej då.
Så jag vet inte vad jag ska göra? Jag får inte ha kvar henne här längre för mamma….och jag kan absolut inte släppa ut henne igen 

Polisn ska ta hand om katten egentligen. Blir så trött på att de aldrig kan sitt jobb :( stackars kisse
Vad jobbigt att du inte får hjälp av polisen. Ring runt till flera katthem i Stockholm så kan de säkert hjälpa dig på något sätt.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
#1 Jo, det blir jag oxå trött på :( Nu när jag har gjort vad jag kan, så tycker jag att dom ska ta över.
#2 Jo, jag ska göra det :)
Kramar Caroline
Åk och lämna in katten på Västberga polisstation. Har för mig de ska en av de "bättre" polisstationerna. De behåller inte katten en vecka utan de ringer till ngn av katthemmen som så gott som alltid har plats för "poliskatter". Du kan ha pratat med "fel person" så ring inte utan åk med kissen till Västberga polisen så ska det nog ordna sig.
Så nedanstående efterlysning på www.katthemmet.nu men vad jag såg av fotot så är väl inte hennes tassar vita?
############################################
Kopierat från Stockholmskatthem:
2007-05-17
Grårandig honkatt 9 månader smet ut från balkongen på Tivolivägen i
Västberga 14/4, letat överallt och satt upp lappar, ringt polis och djursjukhus
utan resultat. Vit på haka och bringa. Vita tassar.
Har inte hunnit id-märka eller kastrera än och hon har haft p-piller, så nu
kan hon vara dräktig. Hon är innekatt här i stan så hon hittar inte i området.
Inget halsband vid försvinnandet.
Har ingen bild till datan på henne, men ska försöka få fram ett kort snarast.
Ring mig om du ser henne. Birgitta 076-8254117
#############################################
Lycka till!!
Tack för att du tagit hand om kissen!
Kram Marie
Å in och titta på kks hemsida dom har en sida där med efterlysningar av katter. Gå in under efterlysningar, kanske finns din kisse med på den sidan
Lycka till

Putt
Du ska alltid åka ner till polisstationen med katten, västberga polisen tar hand om henne och placerar henne på någon av de katthemm eller pensionat de har kontrakt med. De är väldigt omtänksamma på västberga så man behöver inte vara orolig att katten inte skulle bli ordentligt omhändertagen.
Ser nu att #4 redan hade skrivit men jag stryker bara under hennes ord.
Lisa
Polisen vill inte gärna, för de måste betala djurhemskostnader i 10 dagar (och vem vet vad de får som interna order…) Efter 10 dagar beslutar polisen om katten ska vara kvar på katthemmet eller om den ska avlivas.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
#4 Okej, det ska jag göra. Hmm..det passade nästan in…tyvärr är hon bara vit runt munnen/hakan å inte på tassarna :(
#5 Ja, det ska jag göra, tack för tipset =)
Kramar caroline

Jättefint att du tagit dej an kissen såhär i första steget..så hoppas jag nu att det funkar med de råd som andra gett dej här ovan..
Sidentass
#8 jag har aldrig varit med om att polisen beslutar om avlivning. Vad jag förstår av så skrivs katten över på katthemmet efter ett antal dagar och de omplacerar katten. Så funkar det vad jag vet på Stockholms katthem eller har jag fel Johnnys Girl, Marja eller ngn annan insatt i Stockholms katthem?
Det kanske är olika beroende på vart i landet det är men det varkar ju inte klok!!
Nej, här överlåter de också katten, men det är deras beslut. Och 10 dagar katthem blir en del för skattebetalaren. Antar att de därför ogärna tar in en katt.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Nu har Jasmine flyttat…hon fick flytta till en kompis, hon ska avmaska henne å se till att hon blir vaccinerad…saknar henne redan 

Så bra att det ordnade sig! Snäll kompis . Skall hon behålla henne? Det vore bra om hon kastrerade henne också om hon inte är det, ifall hon rymmer , då kan det bli kattungar som ev. blir hemlösa.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Underbart! Vårsolen skiner ibland litet, även om himlen är grå!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
#14, ja, hon ska behålla henne, och hon ska sterilisera (så heter det på tjejer va?) henne också :)

#16 Numera kastrerar dom tjejer.
Både äggstockar och livmoder tas bort så då löper dom inte.
Sterilisering knippas bara äggledarna av.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Det låter underbart! Tänk vad glad hon är nu som får ett hem! :)
Jättesöt är hon med