Måste ventilera lite
I morgon, eller idag snarare ska jag på begravning. Min älskade farbror gick bort för en månad sedan. Det var väntat, men gjorde det inte lättare. Vi vakade vid hans sida, hela släkten. Det sista jag sa till honom var att jag älskar honom av hela mitt hjärta. Då smekte han min kind och sa att han älskar mig, Våra ögon möttes en lång stund i tystnad, och det var som en hel konversation mellan oss. Två dagar senare skulle jag åka tillbaka, men fick samtalet att han precis somnat in. Det krossade mitt hjärta.
När min pappa dog så kunde jag inte gråta, jag var tvungen att ta hand om min familj, Blev den starka. När farbror dog kom allt över mig, min farbror och min pappas bortgång, som ändå var för 20 år sedan. Och nu, alltså imorgon/idag, så ska jag åka till farbrors begravning.
Har precis skrivit mitt avskedstal till honom, men inga ord kan förklara sorgen i mitt hjärta. Därmot glädjen över att han var i mitt liv. Mitt hjärta går i småbitar. Tänk gärna någon sekund på mig imorgon/idag. För jag behöver det. Tack. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Tänker på dig!
Din farbror var lyckligt lottad som
hade all denna kärlek omkring sig..

Skickar goa' tankar och en varm tröstkram!

Jag tänker på dig idag,och sänder en kram.
//Anki
Mina tankar finns hos dig och jag förstår dig precis för jag har gått igenom samma sak.
Många varma tankar och styrkekramar till dig Vanessa.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
Skickar många tankar och en varm kram. Vet hur det känns. Det är så det fungerar med sorg, får man inte sörja vid tidpunkten för dödsfallet kommer det vid en senare tidpunkt. Ofta i samband med att någon annan i ens närhet går bort. Då sörjer man dubbelt istället.

Sorg är smärtsamt, men nödvändig. Det är också en viktig del av livet. Men jag tror vi har glömt bort detta och talar alldeles för lite om döden och dess konsekvenser.
Det är en rikedom att ha haft en så god relation till någon. Det bär man med sig genom livet som en dyrbar skatt. Jag hade en sådan unik och fin relation till min moster Lisa. Hon gick bort 1980 men ger mig fortfarande styrka och kraft.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Tänker på dig och skickar en varm kram.Här har vi haft sorg flera gånger och vet hur tungt det kan vara.Precis som Lena skriver så är faktiskt sorgen och döden en del av livet.Man får ett annat perspektiv på livet då man inser detta känner jag.En tacksamhet över det fina man haft och en tacksamhet över att leva!Ge dig själv den tid du behöver,det är viktigt.
Tröstekram från Mej
Jenna
Tänker också på dig i dag, och vet precis hur det känns, men också hur det har varit att ha en sådan fin relation att minnas, har berikat ditt liv, oh du kommer att bära med dig det resten av ditt liv, kram Maggan47

Tänker på dig i din svåra stund! Kramar!
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Många varma kramar till dej Vanessa…må du få styrka o kraft en dag som denna..vi finns här när du behöver prata..
Tänker på dej..
Sidentass

Många varma kramar från oss också! Tänker på dig och skickar varma tankar till dig en dag som denna! All sorg och saknad kommer upp när jag skriver detta.
Ta den tid du behöver och kom hit om du behöver prata av dig så finns vi här för dig!
Kramisar och nosgos över internet till dig!
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

Tack för alla tankar. Det värmde. Det var en väldigt fin akt. Det var verkligen han som fyllde rummen. Det var en icke religiös andakt, så alla ord som sas var ord han själv skulle ha valt, och sångerna var sådana han älskade. Jag sa några ord till honom, trodde inte att jag skulle klara det, men fick fram det hela ändå. Detta var det jag sa.
"Inga ord kan förklara sorgen i mitt hjärta, men däremot glädjen över att du var i mitt liv. I ditt knä, i din famn, mötte jag solen. I ditt varma hjärta bjöds jag in. För mig var du trygghet, värme, fyllt med en stor dos glädje. Nu har du som var en av solarna i mitt liv slocknat, men förvandlats till en strålande stjärna som visar vägen. Jag kommer alltid att minnas tryggheten. Värmen. Glädjen. Tack Anders för all kärlek du gav mig."
Tack för att ni orkade med min så icke katt-ämne som detta var. För igår natt när jag skrev det behövde jag verkligen ventilera det hela. Tack igen. /Vanessa

Å vad otroligt vackert och känslosamt du skrivit!! Jag önskar jag också kunnat säga något sådant! Speciellt på mitt x's mors pojkväns begravning! Jag orkade bara niga. Det var så svårt och det är så svårt att skriva här också nu…det är så svårt att vara kvar. Förstår dig så mycket att du behövde skriva av dig!
Många varma tankar till dig över nätet! Kram!
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
Ja Vanessa, jag har inte varit inne på ett par dagar, men vill också vara med och trösta. Så klart vi ska skriva av oss härinne om våra sorger! vi är ju till för att hjälpa varandra i alla livets skiftningar, eller hur?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Så vackert sagt Vanessa!! Fick tårar i ögonen när jag läste det, det var så vackert!
Absolut Gunilla!

Tack för allt stöd. Det värmer som en lovikavante på vintern. Nu känns det bättre, när den jobbiga dagen är förbi. Saknar honom självklart, men kommer alltid att minnas hans liv och inte hans död. Det bästa sättet att vårda minnet av någon. Tack igen, /Vanessa

gud vad du kan skriva Vanessa!

Så vackert!
och känslosamt. 

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
#16 Du har en poet inom dig Vanessa! Fast det visste jag redan innan! :)
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Jag är en av många på den här sidan som tänker på dig !
Debattia
Den skygga kattens hemsida!