Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkatthemsevenemang
Läst 417 ggr
Hawknestgrove
0

Rockkonsert för katterna!

Detta har jag tagit mig friheten att kopiera från Lenas Kattgruppen! Är detta inte toppen!!!!!

Hej min gubbe ringde till mej i dag och medela mej om att den 8 Juni är det rock gala för hemlösa katter i malmö. :) :P . Bifogar länk om det går :) .Gissa om jag ska dit hihi. Vore kul om det kommer många dit tänkte därför medela det här på katt sidan. Näpp det gick inte att bifoga länk så jag klistrar in texten här ser om det går. Rockgala för hemlösa katter i Malmö

----------------------------------------------------------------------------
Den 8 juni arrangeras en rockgala på rockklubben Debaser i Malmö till förmån för hemlösa katter. En rad artister deltar och ska samla in pengar. Katter är dock inte välkomna. De har för känsliga öron.

Den 8 juni arrangeras en rockgala på rockklubben Debaser i Malmö till förmån för hemlösa katter.

En rad artister deltar. Galan utformas som en tävling där den artist som samlar ihop mest pengar vinner, rapporterar Sveriges Radio Malmö.

Arrangemanget går under namnet Kattgala 2007. Arrangören Hampus Olterman påpekar att katter inte är välkomna. De har så känsliga öron.

Ha det bra

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

kattlover
0

Jag läste precis om detta på Text-TV.  Jättebra och fint med publiciteten omkring det.

Sidentass
0

Åhh vad underbart..glad jag blir över så initiativ rikamänniskor som gör konserten i ett så bra syfte!

Erika91
0

Vad bra att det blir en konsert där pengarna går till hemlösa katter :)

vanessa
0

Vad kul! Då borde vi ha det Debaser i Stockholm också. Kul med allt som hjälper de hemlösa tassarna. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

modellflickan
0

Jättebra! Denna nyhet gjorde mej jätteglad!

Synd bara att man bor så långt ifrån. :( Jag hade gärna gått annars.

Hennum
0

åh! gud va roligt. jag ska definitivt dit!!! :D

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Lena
0

Både jättekul och bra att det blir en ny musikgala till förmån för katter. Och katterna i södra Sverige behöver all hjälp de kan få!

Det har varit liknande arrangemang tidigare, i Västerås och Norrköping. Här kan ni läsa om detta: Cat-Aid gala i två upplagor.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Sessan1
0

Vad trevligt det låter! Hoppas dom får in mycket pengar till dom hemlösa katterna!
Bor oxå så lååååångt bort ifrån!

Sessan1

evkasu
0

Ja håller med #4, hoppas Debaser Sthlm gör något liknande!!

gulliver
0

Det är Rädda Katten en alldeles nystartad katthjälpsorganisation i Malmö som enligt uppgift är inblandade i denna rockkonsert.

KKS borde också vara inblandad i en sådan tycker jag.

Malou77
0

Detta är helt underbart!

Vi som är aktiva i Rädda Katten tycker det är en kanonbra idé! Vi kommer både få in pengar till veterinärkostnader och kommer kunna sprida informationen vidare om vår förening och våra mål.

Hoppas det är många som kommer, det är den 2 Juni och inte den 8 Juni.. ( .. det stod fel i tidningen ).

/Malin .. Rädda Katten

Cazie
0

Hej alla!

Obs! Konserten är den 2 Juni!!

Hoppas att så många kattentusiaster som möjligt kommer!

Vi ses i vimlet!

Cool

karins
0

Detta är en toppenide´  och det låter bra dessutom. Hoppas det kommer många!

lp79
0

Hej självklart röstar jag på Rädda katten i malmö eftersom jag är aktiv i föreningen.

Mvh Linda

lp79
0

ojdå trodde att man röstade här. Fel sida hehe men visst är det en jättebra ide.

lp79
0

ojdå trodde att man röstade här. Fel sida hehe men visst är det en jättebra ide.

Erika91
0

#15, 16 Haha :)
Ingen fara :)

amiebj
0

Jag har hört att konserten är den 2/6.

Mvh Amie