Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 575 ggr
Sonja36
0

Ung hane behöver hem..

Hej,

Jag ska ta en katt hos mig för att hitta nytt hem för honom. Har träffat honom idag och han var jätte rörande. :D Den damen som hittade honom och har matat honom, ska kastrera honom på onsdag och sen ska jag hämta honom direkt från veterinär.

Jag ska ha honom hos mig och berätta senare hur hans karaktär verkas vara. Jag har två katter redan så vet ej hur lång tid jag kan behålla honom (revirstrider mellan mina katter och honom.) Hoppas att kastrering lugnar honom.

Katten verkar vara under 1 år gammal. Om det är någon som är intresserad så kontakta mig via email: Sonja36@hotmail.com eller ring 070-1495489.

Damen har försökt hitta hans hem, men ingen svar hittills.

Bilder finns: http://www.blocket.se/vi/11994384.htm?ca=11_s

Sonja36
0

Katten finns i Upplands Väsby fr.o.m. 23/5.

Sidentass
0

Men så bra att missen får bli kastrerad nu, då blir det säkert också lättare att hitta ett hem till den här vackra hanen..sen kommer  han troligtvis att bli lugnare gentemot andra katter efter det också…toppen att du tar in honom i väntan på ett hem..eloge till dej och till damen som hittade misse.!

Sidentass

Sonja36
0

Kastrering var krav för att jag skulle ha kunnit ta honom. Damen sade att hon ska betala den och på samma tid ska veterinär undersöka katten att han är okej.

Jag hoppas att jag kan hitta ett bra hem för honom. Han var jätte söt! Skrattande 

Nu är jag officielt surrogatmamma.Skrattande

vanessa
0

Vad snäll du och damen är. Glöm inte att ta en massa bilder på honom, annonsera överallt, både lokalt och på nätet. Gör lappar och sätt upp i butiker runt om och så vidare. Glöm ine hans vaccinering och id-märkning. För om vi ska gå i första tåget för id-märkning så är det smart. De finns en här som id-märker hemlösingar till bra pris i Stockholm. Ska se om jag hittar det och kan putta upp så du kan se.

Sköt om er, hela familjen. Bli inte oroad om det blir fräsningar och kanske lite attacker. Så kan det bli i början. Men slåss de på riktigt så skilj dem åt, och släpp endast ihop dem under uppsikt. Så vänjer de sig snart och kan leva sida vid sida. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Sonja36
0

Tack Vanessa! :D

anebit
0

GladKyssGlad

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Lena
0

Jättebra gjort av dig att ta dig ann kissen så länge. I och med att han nu blir kastrerad kommer det säkert att gå bra med dina andra katter. Är han fullt könsmogen nu så att han går och skvätter mm? Om en katt är fullt könsmogen kan det ta ett tag innan hormonerna går ur kroppen. Vanligen några veckor. Dock mattas det av efter hand. Men det är inte alltid en ungkatt på ca 1 år hunnit bli könsmogen fullt ut så att säga.

När nya katter kommer in i familjen blir det alltid en förändring i fråga om rangordningen i gruppen. Det där brukar katterna alltid klara av bra själva. Räkna med lite fräs och morr som sedan lägger sig inom ett par veckor.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Sonja36
0

Kastrering ska göras imorgon och chipsmärkning nästa vecka.. Tack Vanessa för tipsen!

Vaccinering kommer också göras så snart som möjligt.

Ska få honom imorgon och ska skicka bilder asap! :D

Hoppas allt går bra!