Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 1214 ggr
app.syl
0

Simba söker nytt hem

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Simba behöver ett nytt hem

Gå gäärna in på

http://medlem.spray.se/djurenshjalp/

Så hittar ni Simba under djur som söker nya hem även Trixie finns där

Hawknestgrove
0

Bra jobb app.syl! Som sagt, två fina herrar, som behöver komma till goda hem! men vill inte Simba och ägaren till företaget flytta ihop? Kanske han kunde sätta upp en lapp där han tar emot kunder? Eller låta Simba vara företagskatt? Jag utgår, ifrån att du känner honom?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

app.syl
0

Gunilla : Det är sophia_doos som har hand om det då det ligger i stockholm hon bad mig bara lägga ut det på sidan

Alwyn
0

Ägaren är en hon men hon vill inte ha honom. Hon bryr sig inte ens om att be folk mata honom när hon är långledig  :o(

Hawknestgrove
0

I Stockholmstrakten, alltså? HAr ni hört runt om det kanske finns någon tom plats?

Alwyn
0

Jag fick just veta mer om stackarn. Chefen på H*******d är den som står som ägare till honom. Stackars kille har nu blivit förkyld igen vilket han även varit förut…men då blev han bra pga att min vänninna tog honom till veterinären.

Ägaren vill inte ta honom till vetten och hon matar honom inte ens var dag. När hon är ledig fr jobb eller sjuk får kissen inte mat/vatten. Såg förrådet han sover i och det är inte konstigt att han är förkyld. Dragit och fullt av damm och bråte. Det är även mkt stök och spring av folk där. Han måste in!!!

Häromdagen kastade barnen sten på honom :o(

Alexej
0

Har ni verkligen startat en egen förening? Fantastiskt!!!!!Glad

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Sidentass
0

#5 ohhh det gör ont i hjärtat när jag hör hur barnen behandlat honom…usch så ledsen ´man blir…tänk om man hade möjlighet att öppna dörren o ta in kissen..men vi har för många missar för att det ska kunna bli ett tillräckligt bra hem för honom..

app.syl
0

Landsfreak.

Vi håller på att starta upp våran förening så det är på gång :-)

Hoppas fler vill vara med

Hawknestgrove
0

Ja, den här fine killen borde ju inte vara svårt att få ut! kastrerad och idmärkt, så allt är ju i princip klart! Finns ingen plats hos någon i Stockholm? Sophia, din väninna då, som var med katten till vet? Landfreak, jag är med i denna lilla nya blivande förening…..Gå in på länken! Puttar med detta upp stackars Simba!

Sidentass
0

*putt*

Alwyn
0

Jag ska prata m damen som står som ägare nästa vecka å få henne att säga upp sitt ägandeskap så vi kan ta in honom. Nä min vänninna kan inte ta honom för hon bor hos en släkting som har allergi i familjen. Sen åker hon bort länge ibland åxå.

Ja föreningen startas sakta men säkert upp nu hehe

Hawknestgrove
0

Toppen Sophia! Jag kan ställa upp med en liten slant om du har det svårt att få ihop det med kattmat o dyl. Som du ser, så har jag cencurerat lite i ditt inlägg, tog bort namnet på stället. Med PUL får man aldrig vara nog försiktig. Säg till ägaren, att hon riskerar anmälan om vanvård av djur om hon fortsätter så här. Vem matar katten nu? Finns det ingen möjlighet att skydda honom från ungj****a? hennes ägandeskap kan upphöra med omedelbar verkan, om djurskyddsinspektören kommer in och hon medger att hon inte vill ha katten mer. Så var fallet med lille Iffis, som fick ett nytt hem i sista glödande sekunden….(tack Miranda) Sen undrar jg, är hon verkligen intresserad av ägandet, när hon gör så här? I dag är det bara torsdag, vad händer med kissen till måndag?

Hawknestgrove
0

Puttar upp detta, då läget börjar bli akut. Kissen har det ryggt nu under helgen, men vad händer sedan? att den sk ägaren vansköter kiatten kan vi ju se. Dessutom så far den illa av ungar som är elaka mot den!

Sidentass
0

usch…armaste misse…puttar upp…detta känns verkligen akut juh…det gör så ont i hjärtat när ungar har varit dumma mot kraken…*ber till stjärnorna*  att misse får komma in i tryggheten mycket snart..

vanessa
0

Underbart att ni kan hjälpa Simba. Men snälla. polisanmäl och anmäl till kommunens djurskyddsinspektör. Om inte annat för att skrämma och se till att ingen annan kisse råkar ut för detsamma hos personen. Ta bilder, på hur kisse har det nu, och ser ut med mera. Bilder är alltid bra. Sedan om ni kan få vittnen så är det superbra. Så varför tjatar jag om detta? Till största delen för djurens skull. Sedan för att allt ska gå lagligt till, och slutligen för att varje anmälning visar att det inte är så bra i djurens Sverige som politiker och myndigheter ser som i ett rosa skimmer. Dessutom så kan ni få pengar för vården av Simba från antingen polis, kommun eller rent av ägaren. Så snälla, snälla anmäl. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

storAnnette
0

Puttar upp!

maggan47
0

puttar upp och undra var länken finns om den blivande föreningen Maggan47

Alexej
0

Det är den under #0. Då kommer du på deras hemsida. Jättefint och proffsigt!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Alwyn
0

Jag återkommer när jag pratat med kvinnan om Simba. Vill hon inte ge upp honom så ska jag anmäla. Måste hitta jourhem åt honom åxå.

Erika91
0

#5 Kastat sten på honom?
Stackars misse :/
Han är hemlös och så får han sten på sig :/
Såg inte någon det och sa till?

#19 JAg läste i din tråd 2 nya jourisar att de blev utlacerade på bara några timmar :)
Varför kan du inte ta hand om Simba då när du har platser i sitt hem? Han är ju visserligen förkyld men du kan väl starta nån insamling för att Simba ska få pengar till veterinärvård om du inte kan betala själv..

Mitt hjärta gråter för Simba nu..

Alwyn
0

Jo men det finns två problem där. Mina egna missar…vill inte riskera att de blir smittade när vi inte vet vilken typ av snuva han har. Sen accepterar inte min hona andra vuxna katter tyvär och jag vill inte reta henne nu när hon ska paras. Vi fixar detta på annat sätt hoppas jag.

Hawknestgrove
0

ni som bor i Stockholm, kan ni inte hitta ett hem till denne goe kille? Om än temporärt? Som sagt, hoppas damen som kallar sig ägare, säger upp ägandeskapet, för så får det inte gå till! Sophia, om du blir tvungen att anmäla, så får vi ha en tät kontakt! Jag är med på en anmälan av hela mtt hjärta och identitet!

Alwyn
0

Bra Gunilla, tack.

Erika91
0

#21 Då förstår jag..
#22 Har hon inte gjort det ännu? Skrikandes
Oh my gard, hon e ju inte ens intresserad av katten! :/

vanessa
0

Är lite tjatig, men snälla anmäl henne. För det kan bli samma sak igen och igen. Får du djurskyddsinspektör alternativ polis på din sida, så kandehjälpa till att lösa plats på katthem. Till exempel kattstallet. Då öppnas dörrar som annars kan vara stängda. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Alwyn
0

Annonsen är inte aktuell längre.

[helenal]
0

vad har hänt då

Erika91
0

#26 ja vad har hänt?