Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 430 ggr
storAnnette
0

Ung katthona behöver hem

Fick precis larm om en ungkatt,upphittad på Porsön i Luleå för 1,5 månad sedan i ett träd,mager och eländig,troligen hundbiten (en bit av svansen behöver amputeras enligt veterinär).Upphittaren har avmaskat,försökt placera men det gick inte p g a allergi.De kan inte ha kvar kissen för de har inte plats för en till.
Vill/kan någon hjälpa denna lilla hona c:a 7-8 månader?Hon är svart med lite vitt och väldigt kelig av sig.

Maila annette.snall@hotmail.com om du har möjlighet att hjälpa.

storAnnette
0

Uppdatering:

Upphittaren lägger in annons på Blocket imorgon och jag har lagt ut förfrågan på olika ställen.

Upphittaren kan ha kvar katten en-två veckor åtminstone och är verkligen mån om att kisse får ett bra hem.De har tagit hand om och hittat hem till en annan hittekatt för ett år sedan så det var en likasinnad jag fick kontakt med - trevligt!

Lägger in en bild när jag fått den från upphittaren.

evangeline
0

Du kan väl skicka en bild till oss också så kan vi lägga in den på hemsidan….det är ju bland annat det den är till för :)

Skriv gärna om katten till info@kattinorr.se så blir det lättare för oss att lägga in informationen.

Helen

Lena
0

Stackar kissen! Hon är värd ett riktigt bra hem den lilla stumpan.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

storAnnette
0

Så här skriver upphittaren själv på Hittekatten i Piteå:

Det är jag som har lilla FIALOTTA som Anette berättar om i inlägget nedan. Vi hittade denna lilla kattflicka uppskrämd i ett träd på Porsön, där hon suttit från tidiga morgon till sena kväll. Då ingrep vi ooch tog ner henne för ca 1,5 mån sedan. Hon var mycket mager och liten, vilket visar att hon troligtvis varit ute ett bra tag. Idag är hon en underbar, trygg kattflicka som älskar att vara med oss i allt vi gör. Polisen är kontaktad men det är ingen som hört av sig, så vi söker ett nytt stabilt hem till henne. Du som har möjlighet att ge henne det får en alldeles bedårande liten kattfröken i många år framöver. Hon är någonstans mellan 6-8 mån. Är du intresserad så kan jag maila över ett foto eller så kommer du/ni förbi och kikar på henne. Jag vill absolut ha fortsatt kontakt med dig/ni som kan ge henne ett nytt hem, för att se att allt fungerar. Dessutom vill jag inte att hon vandrar ytterligare, utan får ett tryggt o långvarigt hem.

Glad Vilken tur kisse hade med upphittaren!

vanessa
0

Underbar upphittare, en sådan man vill träffa när man sitter i ett träd och är olycklig. En eloge. Henne borde vi skicka ett hedersdiplom till. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

modellflickan
0

#5 Håller med!

Hoppas verkligen hon hittar en vänligt hem.

Sidentass
0

Den upphittaren har verkligen hjärtat på rätta stället..sådana takter vill vi alltid ha..

Eloge till den kvinnan!

Sidentass

storAnnette
0

Ja,hon är dessutom en människa som låter katter vara "som de är" dvs att de inte prompt måste passa in på människors önskningar/behov som kelighet,söt mm.Det gillar jag!