SIGGE (svartling)
Hej alla!
Tänkte att Sigge ska föräras med en ny tråd.
Sigge flyttade till sitt jourhem i Trelleborg i fredags, har inte pratat med dom sedan dess men ska ringa och kolla läget de närmaste dagarna. Jag ville bara ge honom en chans att slå sig till ro där.
Såret började läka jätte fint efter vi varit hos veterinären.
De sista dagarna började han bli jätte arg på oss när han skulle få sin antibiotika. Han är jätte rar, men har ett riktigt humör när han sätter den sidan till, då märks det att han varit utekatt länge.
Det skär i hjärtat att han inte kunnat få bo kvar här, men vår lilla kattflock har verkigen nog med att acceptera vår första hittekatt Amigo och han kommer kräva mycket jobb av oss eftersom han är i sämre skick än Sigge var.
Sedan får jag be om ursäkt för att jag inte uppdaterat tidigare!
Men nu är jag här igen!
Hoppas att jag kan hjälpa någon annan att hjälpa en kisse på samma sätt som jag och Sigge fick hjälp här.
*jätte stor kram till alla här på forumet*
Ni är helt otroliga!

Hoppas verkligen att de i nya hemmet klarar av honom och låter hans personlighet komma fram i hans egen takt så att han slipper flytta snart igen…………och att dom har det rymmningssäkert så att han inte blir hemlös utekatt igen…..
Tack för att du tog hand om Sigge………………….
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Ännu ett jätte tack för att du hjälpte mig att ta hand om Sigge!
Han kommer få stanna i jourhemmet tills han är helt frisk igen.
De har stor vana av hittekatter så det kommer säkert gå jätte bra. Men jag känner mig som en hönsmamma, jag vill ju egentligen ha full kontroll.
Så bra att det löst sig för Sigge med ett bra jourhem! Det låter ju jättebra att såret börjat läka och att jourhemmet har stor erfarenhet av hittekatter.
Bra jobbat av er båda Ozzy & Anebit som gjorde det möjligt för Sigge att få ett nytt och bra liv!
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Apropå antibiotika äter ju vår Michelle det nu efter hennes tasskada. Jag är verkligen urkass på att stoppa piller i munnen, därför kör vi med tablettgömmare..men det kräver att gömslet är riktigt smaskigt, Sheba har fungerat hittills iallafall…
Du har verkligen varit till stor hjälp för Sigge, så skönt att höra att såret läker som det ska..och vi önskar Sigge ett fint kattliv i sitt nya jourhem…tack å katternas vägnar för vad du gjort för honom, lilla gubben..
Sidentass

Önskar Sigge all lycka i världen. :)

#2 #3 Glöm inte att Efvis också bidrog till Sigge Svartlings vetrinärvård
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

#6 Det är klart att jag inte glömt bort Efvis!
Hon förtjänar lika mycket av allt beröm! *jätte kram*

Ni har gjort ett dunderfint jobb alla tre för Sigge! Många blommor!
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Ville bara tala om att Sigge nu flyttat från sitt jourhem till ett eget hem. Han har numera en egen villa med familj.
Så underbart att det gick så fort för honom att få ett hem.

Va kul…för lille Sigge Svartling…numera både famile-och villa-ägare.
Hälsningar Efvis