Undrar !
Hej !
Jag undrar lite om hur lång tid det tar för en katt att börja löpa när dem har ätit p-piller när den har uteblivit ? Min ena hon katt kom inte hem på två veckor och på grund av detta så fick hon inte sina piller.Kan hon varit ute och slarvat ?

Hon kan absolut ha slarvat. Kolla på p-piller asken hur länge de ska verka. Är kanske olika för olika piller. Vill samtidigt varna för att p-piller användning kan ge livmoder- och juvercancer efter för vissa katter kort tid. Då är det bättre att kastrera, om man inte ska ha planerad avel med stamtavla och allt det. Hoppas att hon inte busat runt. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Du kan vara nästan 100 på att hon är gravid. Beställ tid omgående för kastrering. Det gör inget alls i ett så tidigt stadium. Vad jag har hört, så är det en bortre gräns på 10 dagar med p-piller någon enstaka gång. Alltså den vanliga veckan plus 3 dagar.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Tack.Jag har planerat att kastrera henne men hade kanske inte planerat att göra det nu,men det kanske är bäst att ringa till vet i morgon .Men kan man kastrera dem om dem är dräktiga,eller blir det som en abort ?

Det går bra att kastrera henne, även om hon av en händelse är dräktig. Det kan man göra flera, flera veckor in i dräktigheten. Men lättast är det sjävklart att göra så tidigt som möjligt. Och då blir det som en kombinerad abort/kastrering. Som sagt, ju tidigare desto bättre för då är är eventuella foster inte mer än jätte, jättesmå och hennes hormoner är inte i förberedlse för att föda upp ungar. Lycka till. /Vanessa.
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Ja, Pm:a Cammo här inne, hon kastrerade en gravid hona rätt så långt gånget, vad jag förstod. Lilla Moa….Annars så har min vet sagt till mig, att bara de två sista veckorna är att avråda…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....