rastgård/innätning
…måste skamset berätta att jag inte hittar det jag VET finns någonstans här i trakten: nämligen dom av er som gjort en egen inhägnad till soldyrkarna…
jag ska kolla vad det kan kosta att näta in våran uteplats(25 kvadrat)… ska kolla med grannen först ordentligt så att vi inte blir osams….sen kolla med styrelsen så det är extra OK….
har dessutom lite funderingar på tak över det hela… förstår att jag MÅSTE ha det då två av mina 5 sötnosar MÅSTE hoppa upp o undersöka precis ALLT… sen vill jag dessutom att framtida akutisar ska kunna njuta dom med….
ett rejält minus är att virket under inte är det fräschaste… vore ju bra att byta ut det samtidigt som man håller på….
tacksam för alla tips… jag vill att det ska hålla för eventuella utbrottsförsök….
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Även jag är intresserad..har tummen mitt i handen och är ingen praktiker..annars så hade man det nog kirrat vid det här laget…mina missar går ute under vår uppsikt stundtals på dagarna..men jag önskar att man instället kunde använda sig av en rastgård på uteplatsen..en väl inredd sådan..
Sidentass
Här anmäler sig en till som vill ha smarta antiutrymningstips!!
Helen
Jag var till en brädgård och köpte virke till mina katters rasgård. Det var inte alls så jättedyrt faktiskt. Sedan köpte jag nät oxå och nätade runt hela rastgården, även som tak då.
Nätet köpte jag hos plantagen. För katternas rastgård räckte det med tre nät-rullar.
För oss är det också mycket aktuellt då vi flyttar och får stor trdägård till vårt gamla hus. Vet att det lagts länkar tidigare i olika trådar som jag inte heller hittar nu.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Hm….. om man letar efter artiklar på Kattliv, så finns det nog!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Jenna, tack! Det var ju jättefina tips!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Åhh så fina dom ser ut, tack för länken Jenna!
Snett att man ska vara så oerhört opraktisk bara..
Sidentass

#6 Å vilka härliga inspirationsgivande länkar!
Jag vill också bo som "Trueloves"!!!!!!!!!
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

Vilka underbara länkar… så skulle alla katter bo…..
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

supertack….ska kika ordentligt när jag är mera pigg o vaken… undrar om den där Kalle o Maya ingår i köp av material?…. måste väl vara så va?…..
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
#6 Jättebra länkar, tusen tack Jenna-Gun! Jag har nu lagt in dem på Hittekatters länkar under en rubrik som heter "heta tips för kattägare". Då ska vi förhoppningsvis kunna hålla ordning på dem inför framtida behov. Själv blev jag förtjust i den som var gjord av armeringsnät.
//Lena
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

En putt åt Jossan! =)
#13 Ja här kan det finnas goda tips även för balkongen!
//Lena
#13 Hihihi =) Tack =)
Här finns lite bilder…
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Kollade på "min" djuraffär och de har också nät för innätning av balkong att köpa på "postorder"…bilder att titta på också…
- Välj kategori Katt
- Övrigt
- Säkerhet
- Visa alla
Nylonnät från 2*2m till 3*6m och däremellan…
#16 & #17 Vad bra med flera tips! :)
//Lena

Här kommer lite mer tips på innätad balkong…..
Leta i kattpysseltips och sedan rastgård, sen finns det en hel del tips på saker man kan sy själv oxå……
Men jisses, det där var en uteplats att härska över minsann! Vad stort det var! Har du nät som tak eller?
#22 Det ser ju jättebra ut. Och vilket sött hus de har katterna!:)
//Lena
säger detsamma om storleken, inte dåligt, undrar också om du har tak, eller håller dina sig på marken häftigt i alla fall Maggan47

Marieborg: Vilken underbar uteplats du/ni har!! Där har katterna det härligt!! Nosgos på dem!!

#20, 21. 22 Så vill Rasmus och jag oxå ha! Vilken härlig utegård ni har. Lyckans ostar!
#23-27 Tack så mycket. Den är jätteuppskattad! Nu kan vi ha altandörren öppen jämt när det är varmt och katterna springer ut och in.
Det är inget tak för det fick vi inte ha, har för mig att det krävdes bygglov då. Vi har fortsatt med nätet en bra bit så det blir som ett överhäng eller vad man ska kalla det. Om katterna skulle klättra upp så skulle de inte få fäste så de kommer över. Men som tur var har de inte ens försökt. Har bara hänt ngn gång när de lekt att de fortsatt springa med de har kommit högst halvvägs upp. Första tiden var jag ute med dem hela tiden och sprutade vatten de få gånger jag tyckte de var för nyfikna.
Tog precis ett kort på hur det ser ut idag, Lotus står och luktar vår porslinshund i rumpan 

Lotus måste nog tycka att det är en underlig figur som för det första står med rumpan i vädret med huvudet i marken likt en struts och för det andra inte luktar någonting!?