Hane till förfogande.
http://www.blocket.se/vi/11616799.htm?ca=18_s
Ras eller inte? Språngavgift?
Eh………. Har jag missuppfattat eller?
//Pia

Det kallas språngavgift…avgiften för att få hoppa på en hona…som prostitution…
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

Nej tvärt om! Språngavgiften betalar ju honans ägare för att honan ska bli "påhoppad" som du kallar det.
Jo så det förstod jag men vilken ras som helst och att ta betalt, finns det inte tillräckligt med katter och sätta ännu fler blandisar till världen. Min tolkning är att det finns de som använder sig av sina kaatter för att med flit tjäna pengar på blandraser i mer utsträckning än man tror, sen framgår det ju inte om denne har stamtavla men det utgår jag ifrån då de vill ha 500 kr.
//Pia

Så vitt jag vet så är det ett brott mot Sverak att ta en renrasig katt med stamtavla och sådant och använda till blandningar. Så om han är "godkänd" av dem till avel, så får han inte göra det. Men om han inte är godkänd så är frågan varför han inte är det, och så vidare. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Bah! Nu ska man visst tjäna pengar på sina katter också! Vad är detta?? Inte för att kissen lär säga ifrån ;) Men, som du säger Puma, det finns väl tillräckligt med blandmissar? Den femhundringen kan dom ju lägga på en befintlig katt istället för att ta en kull på sin egen misse.. Allt bara handlar om att tjäna pengar.. Arg blir jag..
De e en knivig fråga om han har det så är det väl anledningen till att de inte nämnde det. Men sen att få betalt för att betäcka och han inte är "renrasig" då anses han ju vara en huskatt.
//Pia

#2 Jo jag vet.
Du har rätt! Hade det lite svårt med "svenskan"…och försöka förklara "fint"…
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
Sådant här är tråkigt så in i norden…
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"