va? Kan du utveckla lite…..

Var nånstans? Vilka katter?
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Ja, jag är ju inte så bra på det här med datorer, så hela inlägget försvann!
Jag blev just super upprörd efter att ha läst ett inlägg på kattforum.se. Meningen var att jag skulle länkat det hit, men det lyckades inte så bra…
Hur som helst handlar det om katten Jonte ,3 år ,och även en äldre katt. Ägaren tänker avliva dem imorgon, för katterna kommer inte överens med varandra. De bor i Norrtälje. Jag bor i Borås, och hade det inte varit så långt hade jag åkt och hämtat dem. Jag blir så förbannad på människor som bara avlivar sina djur så fort det inte passar. Att skriva en blänkare ikväll att det sker imorgon gör mig tokig. Lille Jonte är tydligen en kelig, go kille ….Finns det ingen som kan göra något? Ska han och hans kompis inte ha någon framtid?
Men kära nån då, stackars katter, FY F*N säger jag om sådana idioter! Dom ska INTE ha djur överhuvud taget. Bor tyvärr alldeles för långt bort :(
Hoppas det finns ngn själ som kan ta hand om katterna ifråga!
Hoppas Hoppas
Sessan1

Vi ligger nära men har så fullt med Husbykatter och andra som kommit in svältande, så det går helt enkelt inte. Sorgligt, väldigt sorgligt./Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Ohhhh..jag blir alldeles kallsvettig när jag ser detta!! Det får bara inte hända..jag har åtta katter, kan därför inte ta hand om någon permanent…men som akuthem….om det inte finns något lämpligare akuthem, jag menar vi har så många…skulle kunna upplåta ett rum åt en misse tills ett bättre hem dyker upp…men jag bor i Linköping..känner mej bara så desperat när jag läser om vad som sägs vänta dom..'
Så rörigt jag skriver..men nerverna känns utanpå i tanke på missarna…
Sidentass

Jag förstår dig "Sidentass" ,för jag mådde också illa av att läsa inlägget och fick hela kvällen blev förstörd. Jag bor 60 mil bort och kan inget göra. speciellt inte innan imorgon … Jag är både ledsen och förbannad!

#3# Ursäkta min fråga men varför avliva båda katterna om dom inte kommer överens med varandra? Var har du läst det någonstans eg?

Gå in på www.kattforum.se och vidare till akuta katter och läs om Jonte! Jag önskar att jag kunde hjälpa!
Här är länken direkt till diskussionstråden: http://kattforum.se/viewtopic.php?p=1542772#1542772
Jag skrev ett inlägg att vi försöker lösa det även här på Hittekatter.
Usch vad hemskt det är med alla dessa avlivningshot hela tiden!
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Så förfärligt.
Kan inte säja annat
Jenna som gråter
Som sagt, hoppas ngn kan ta hand om missarna, så dom slipper gå ett hemskt öde till mötes :((
*GRÅTER*
#3 Katterna kommer överens men de kommer ej överens med de övriga katterna + hundarna. De har fått uppskov 1 vecka till att börja med.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

Och nu har KKS-Morgan ställt upp. /Vanessa
Så det har ordnat sig?? Hoppas och håller tummar här

Avlivningen har skjutits upp en vecka! Underbara nyheter! Detta ger möjligheter till en bättre lösning än avlivninggsprutor! En sten har fallit från mitt hjärta!
ohhhhhhh
Har knappt sovit i natt för dessa stackars katters skull.
Jenna
Skönt att höra att en lösning nu verkar vara i sikte!
//Lena
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
hoppas hoppas hoppas på lösning *gråter*

Tänker fortfarande på missarna..och undrar vad som händer nu?
Siden
Samma här, tänker hela tiden på dem
Jenna
Jag med!
Att tänka på dem hjälper dem inte. Ett permanent hem skulle hjälpa dem bättre. Som skribenten skrev de har på onsdag på sig.
#23 Talade igår med Roger gällande att jag fortfarande inte hade fått några bättre bilder från dig så vi t ex kan uppdatera dem på hemsidan. Varje dag går ju och tyvärr gör det ju inte saken bättre att de inte kommer upp, enbart en text räcker tyvärr inte. Vi försöker dock även på andra håll!
Har du möjlighet att kunna ordna bilder?
Mvhg
Morgan

Puttar upp för att hjälpa kissarna från döden. Hoppas att någon kan ställa upp, även om det inte är nästgårds. /Vanessa
ingen som hört något mer?

*puttar upp*…måste ordna sig för missarna…..så vackra dom är..
Här är fler bilder på katterna (bilderna fick användas skrev de)
Här är länken direkt till diskussionstråden om katterna på www.katter.nu: http://kattforum.se/viewtopic.php?p=1542772#1542772 src="../Images/Buttons/linkArrow.png" alt="Länken öppnas i nytt fönster" />
Mymlan skrev:

Jag ställde en fråga i tråden på http://kattforum.se/viewtopic.php?p=1542772#1542772 src="../Images/Buttons/linkArrow.png" alt="Länken öppnas i nytt fönster" />
Jag fick svar att katterna får ytterligare en vecka på sig att hitta hem. Man önskar helst ett permanent hem för dem.
//Lena

fina dom va.

Fattar inte varför Mymlan inte vill att katterna ska få komma till ett katthem..??

-Den svartvite är som en kopia av vår Lassie juh…hur går det för dom här vackra missarna…jag är så trött på dessa avrättningsdatum så usch!!
Sidentass

#33 tycker oxå det är hemskt att alla ska hota med avlivning..Förstår inte hur dom kan göra det.
#33 & #34 Ja det är alltid lika tråkigt när avlivningshoten ligger i luften. Nu verkar det som att killen som har katterna har tänkt om. Honkatten har fått ett permanent hem och Jonte hankatten får vara kvar tills ett permanent hem infinner sig. Morgan & Co i KKS jobbar för att hitta ett hem åt honom.
//Lena

#35Åh så skönt att höra detta! Rosor till Morgan o co:-)
Sidentass
till KKS!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Diskussionen går ju vidare på SKS forum under kattakuten:
http://kattforum.se/viewtopic.php?t=101008&postdays=0&postorder=asc&start=0
Morgan
Ikväll/vid midnatt kommer Cattis till sitt permanenta hem i Karlshamn, Blekinge, i släptåg med Jonte som i sista stund får komma till samma hem fast som stödhem. Hoppas Jonte sedermera får stanna permanent *hoppas*
Morgan

Men åhh..vilken lisa för själen att höra detta..så tror vi att Jonte kommer att charma in sig så att han blir kvar permant!
Sidentass
#39 Det var glada ochh goda nyheter att få så här en lördagskväll. Jättebra jobbat Morgan! Nu får vi fortsätta att hålla tummen för Jonte att han får stanna permanent där han också. :)
//Lena
Jag är så imponerad öer att allt som händer här löser sej. Vad ni är underbara.
Själv bor jag så långt upp i landet och huset fullt med mina och andras katter som blir omskötta.
Jenna som vill krama alla er som är så goa mot kissar i nöd

Tack och lov att det ordnats sig till slut för dessa fina katter…..
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
#42 Kanske du kan hjälpa KKS på något sätt?
Mvh
Morgan
#46 Vad trevligt att få lite bildrapporter på Cattis och Jonte i sitt nya hem. De ser ut att må kanonbra båda två vilket gör att man blir varm om hjärtat. Superbra jobbat KKS som räddade dessa två katters liv.
//Lena
hört något mer?

Åhh vilka fina missar..vilken tur att att kks kom i deras väg o räddade goingarna…
Sidentass
#44 Eftersom jag är synskadad och får operera mina ögon stupikvarten. så är jag orolig för att mina katter inte får vad de behöver om jag blir sämre.
Kan inte binda upp mej med någo hjälpverksamhet. Men jag stöder med en slant här och där, det får räcka.
Jenna