ville bara säga
hej alla katt älskare. Nu har sotis och Sessa flyttat till min dotter. det känns lite jobbigt, men det var det bästa vi kunde göra. det var en lång väntan innan hon och hennes sambo kunde flytta in i huset. sotis verkar ha gjort si hemmastadd, men sessan ligger under deras säng. fast hon kommer fram och äter och sånt. jag vet inte o m jag lagt det här rätt
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk
Sorry att jag frågar, hänger inte med
. Vem är Sotis och Sessa? Är det dina katter?
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Det är allitid jobbigt när man måste omplacera katter som man haft. Jag vet inte vilken anledningen var, men det är ju bra att det löste sig så att din dotter kunde ta hand om dem. Då kan du ju alltid hälsa på dem när andan faller på. Det brukar ta några veckor innan de känner sig hemmastadda på nya stället. Men i och med att de förmodligen redan känner din dotter går det nog mycket smidigare i detta fall.
Skriv gärna och berätta hur det går för dem och/eller ställ frågor om det är något som du undrar över.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Ja det var/är min katter, Jag har skrivit om dem här tidigare, men jag har inte varit här på länge. Sotis och sessan är sk hittekatter. Sotis var bara ung 7 veckor, och var skild från sin mamma sedan flera dagar. Upphittades i vårt garage, bland 300 bilar. Han är nu 5,5 år gammal. Sessan hittades i samma garage för 2 år sedan, och hade varit där då i flera veckor. hon är runt 6 år. Jag har haft hand om dem hela tiden sedan de kom upp ur garaget. Husets son utvecklade allergi mot både katter och hundar, så till min stora ledsnad kan vi inte ha kvar katterna, så de har nu flyttat till min dotter som bor på landet, nära vårt sommarställe . Så jag kan hälsa på dom, så ofta jag vill. Om ni vill så tittar jag in här och berättar hur det går för dom.
Ps katten på din Avatar liknar sotis sessanär helt svart förutom några vita strån på bröstet Ds
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk
det är klart vi vill att du tittar in och berättar hur det går, är alltid tråkigt när det blir allergi med i bilden, men i ditt fall löste det sig ju, och du kan träffa katterna , som dessutom känner din dotter, förstår jag, eftersom du haft dom så länge, kram och lycka till Maggan47

Förstår att det känns tomt att behöva skiljas från missarna som varit med så länge..men tur ändå att det gick att ordna så att dom kan bo hos din dotter..då kan du ju träffa dom iallafall…;-)
Berätta så gärna hur det går i fortsättningen, katter brukar ju vara anpassningsbara, så det ordnar sig säkert till det bästa.
Sidentass
Hej Anki! Tråkigt det här med allergier. Vet inte hur jag skulle reagera om min son skulle bli allergisk mot katter
. Som tur är han bara allergisk mot damm och sånt. Men har två bra vänner som är allergisk mot just katter. Den ena kommer från Tyskland och när hon besöker mig brukar jag hyra en husvagn och ställer upp här på gården, för annars skulle det inte går. Men det måste kännas bra att veta att katterna fick det bra iaf.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Vad synd att sonen blivit allerigsk :(
Men det är bra att din dotter tog hand om dem så att du vet att de har dte bra och att du kan träffa dem :)
#3 Självklart vill vi följa dina katter framöver. Jag tycker som sagt att det är en utmärkt lösning att de kunde flytta till din dotter i det nu uppkomna läget. Det gör det lättare för dig också som nu kan hälsa på dem när du vill. :) Allergier är en mardröm för oss kattälskare.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"