idioter till människor
Håller just nu på att försöka och diskutera med några människor ang 12 veckors regeln. Men det går inte. Dom fattar nada… -_-
Varför tjaffsar folk vidare om att det är 8 veckor & att det inte är några problem alls då, fast man ger information och fast man säger att det är lag på att det ska vara 12 veckor?? Vad gör några veckor hit och dit? Man blir så irriterad.
Diskussionen är på facebook på Köpes och Säljes - BOLLNÄS
http://www.facebook.com/#!/groups/206168989437777/?id=206182956103047¬if_t=group_activity
ANM: Inlägget redigerat då det innehöll en svordom. //Lena - sajtvärd
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Typ kommentarer som denna får man:
"Så är det med hundar oxå. 8 veckor. Om min Abbe mår super och hade inga problem när han kom heller. Vad är det som kan hända eller vad har hänt när man lämnar vid 8 veckor? Cissi: hoppas du hittar köpare till dom små liven:-)."
Fast man hade gett fakta och länk i några inlägg innan.. Ajja. xD Helt sjuka argument.
här har du bestämmelserna
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
och här i en lite mer läsvänlig variant
Tyvärr så verkar de inte bry sig om det är lagligt eller ej. :/
MEn då anmäler du dem till LSt. Svårare är det inte.
Fast under själva bilden på kattungarna står de ju att de är leveransklara i september när de är 12 veckor? Fast jag kanske inte riktigt hänger med om när de är födda?
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Som hon skrev dit flera timmar efter jag påpekade. Men sen så är det ju inte bara ts.
#7 Det missade jag, fast då kanske det gick fram till henne iaf man kan ju hoppas :-)
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Mjo, får hoppas på det. Men finns flera segingar i den där tråden xD
Du svarade mycket bra!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Tack så mycket! Fast jag vet att jag svarade grinigt och tjaffsigt ibland. Men så drygt när de ska tjaffsas vidare och gruppa ihop sig. ^^
blev utslängd ur gruppen så jag kan inte skriva något mer där. ^^ antar att grupp ägaren inte bryr sig heller.
Ååå jag blir galen på dom där människorna i tråden. Går fan inte att diskutera med dom! Bollnäs - idioternas stad = true! Inte för att jag diskutera med dom, men även några andra har skrivit och påpekat. Men näe, de lyssnar inte. Och verkligen inte sidans ägare!
Plus att de bara slänger ut folk för att man påpekar. IDIOTISKT! Har bara lust att slå in skallen på dom.
Om ni har någon möjlighet, så bli gärna medlem och delta i diskussionerna ni med. Så att dom får höra det ifrån flera människor
Nu har hon ändrat till att kattungarna är 8 veckor igen och att de söker nya hem nu typ…
Gruppen bryter ju mor en lag då den godkänner såna här annonser så det borde kunna anmälas.
//Pia
Jo, jag funderar starkt på det. Men jag är inte så förtjust med poliser och sånt. :/
nej men facebook borde man kunna anmäla till. Man kan ju anmäla vissa bilder som anses stötande och de tas bort likaså borde man kunna anmäla viss innehåll i grupper speciellt om det bryter mot svensk djurskyddslag.
//Pia
vart och hur gör man det?
Ja det är det jag undrar med, på fb är det ju andra saker man kan anmäla men inget som passar in på detta och jag hittar ingenstans där man kan ta kontakt med fb.
//Pia
Inte jag heller. :/
Men om kanske flera kan skriva och informera, så att det kanske blir flera påtryckningar. För att jag kommer inte in. Så då kanske sidans ägare vaknar upp med.
De har säkert kastat ut dig.
//Pia
Jo, just det som dom har gjort.
Jag har skickat en förfrågan till länstyrelsen, kanske de har ett svar på hur man ska gå tillväga, de kan ju läsa själva då jag skickade länken.
//Pia
Att dom sedan sitter o pratar skit om mig där eller hur man ska säga… xD Bara för att jag inte kan svara tillbaka. Näe, idioti.
Ja, får hoppas att du får något bra svar. =)
Verkar ju omöjligt att hitta en kontakt funktion, nedan är inklistrad från Facebook vad tror ni om sista "Anmäla ett inlägg" så kan man ju hoppas de tar konktakt eller fattar vad som är så fel Anmäla en överträdelse » Rapportera en överträdelse
Missbruk av konton Hur anmäler jag missbruk? Om du ser något på Facebook som du tror bryter mot våra villkor kan du anmäla det till oss. För att… Om du ser något på Facebook som du tror bryter mot våra villkor kan du anmäla det till oss. För att göra en anmälan letar du upp den "Anmälan"-länk som är närmast det du vill anmäla:
- Anmäla en profil: Gå till profilen. Bläddra längst ner i den vänstra kolumnen, under vänlistan. Klicka på länken "Anmäl/Blockera den här personen".
- Anmäla ett foto: Klicka på det foto du vill anmäla. Klicka därefter på länken "Anmäl fotot" som finns i det nedre vänstra hörnet.
- Anmäla ett meddelande: Öppna meddelandet och klicka på länken "Anmäl".
- Anmäla en grupp: Gå till gruppen. Bläddra allra längst ner i grupploggen och klicka på länken "Anmäl grupp".
- Anmäla ett evenemang: Gå till evenemanget. Bläddra allra längst ner i evenemangsloggen och klicka på länken "Anmäl evenemang".
- Anmäla en sida: Gå till sidan. Bläddra längst ner i den vänstra kolumnen, under gilla-listan. Klicka på länken "Anmäl sida".
- Anmäla ett inlägg: Gå till loggen som tillhör personen som publicerat inlägget. Klicka på krysset längst upp till höger om inlägget och välj "Anmäl som olämpligt innehåll".
Ja jag vill ju hitta så gruppen blir anmäld också och inte i fortsättningen tillåter såna här inlägg.
//Pia
Fjärde uppifrån "anmäla en grupp" :-)
Jo jag gjorde det men alternativen passade inte in tyvärr.
//Pia
"Våld eller skadligt beteende"…det är väl skadligt att ta katter för unga eller? Kanske lite långsökt
Såg den inte gick heller, gud vad FB suger nu.
jo lite så tänkte jag med och det blev mitt alternativ.
Ju fler som anmäler desto bättre.
//Pia
Kanske den här kan funka
http://www.facebook.com/help/contact.php?show_form=dev_support
om man tänker på sista alternativet; Other - If you can't find an answer using one of these resources or if your inquiry is about a confidential matter that you do not wish to post for public view, please use the form below.
F¨år man kontakt och detta är fel väg så lär de ju guida rätt när det handlar om ett lagbrott
Nu har jag iallafall via den länken skickat en påpekande till FB med länken till annonsen
Skickat där med en förfrågan.
//Pia
Tyvärr får man nåt standard mail tillbaka och hänvisar till den värdelösa sidan om man är användare. Jag provade iallafall svara på mailet så får vi se om de återkommer