Vad tycker Ni?
Läs det här;
http://www.kattforum.se/viewforum.php?f=13
Kattakuten, "Är det tacken KKS?"
oavsätt om det handlar nu om KKS, hur mycket måste ett stödhem klarar av? Många av oss kommer ju i den situationen att tar hand om en katt som akuthem, stödhem eller nåt.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Är nog benägen att hålla med det som du skrev i din kommentar på den tråden Landfreak. Det låter inte som om denna tjej har städat särskilt väl efter katten. Det är klart att det inte är roligt med en katt som inte är rumsren, men ställer man upp som stödhem är ju risken stor att katten har någon slags "olat" med sig i bagaget, det får man nog räkna med. Om det inte hade att göra med något medicinskt skulle jag helt sonika ha ställt kattlådor ÖVERALLT och försökt lära kissen rumsrenhet istället för att uppenbarligen låta kisset ligga och suga in eftersom hela lägenheten och tjejen (!?) stank.
Undra vad som hände katten sedan? =/

Bra svar i den trådenpå kattforum av både Landfreak59 , marieborg och Naquita,………….
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Det verkar minst sagt överdrivet om all kisslukt i inlägget så det tar jag "med en nypa salt".Däremot är det ju väldigt tråkigt om hon upplever sig inte ha fått ett bra bemötande från KKS (att de inte svarat på mail).
Ett stödhem kan säkert få uppleva alla möjliga och omöjliga problem så det bör man nog vara beredd på.Det är förstås viktigt att man får bra information redan innan man får uppdrag och då bör man även få veta vad som gäller i t ex såna här fall.
Tänkte kollar med min försäkring imorn. Jag har ett stödhemskontrakt från KKS, men där står inget om sånt. Men lite interessant är det, vem som är ansvarig i såna fall! Har man dagbarn, är de ju också försäkrad.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Är det bara här som länken inte funkar? 
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Nej, men jag tror kattforum håller på att uppdatera just nu så därför fungerar länken inte för tilfället..
Ok, kommer inte in jag heller…
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Det verkar som om hela forumet inte fungerar för tillfället.
Jag kan skriva i allmänhet att ibland gör kattföreningen fel och ibland är det stödhemmet. Stödhemmet kanske får dålig information och vet inte vart de ska vända sig och vid andra tillfällen kan de ha fått information men handlar efter eget huvud. Man kan ha fått informationen att katten ska hållas på en liten yta först för att lära sig att hitta till lådan och att man sedan kan öppna hemmet undan för undan men man struntar i det.
Jag vet flera fall där katterna har fått diarre för att stödhemmet inte har upplysts om de har känsliga magar och behöver äta en viss sorts föder. I dom fallen borde man haft med sig ett startpaket med mat som katten tål.
Jag läste på ett forum om en tjej som hade fått in flera stödkatter A och B. A gick det bra att klappa medan B kunde hon ev klappa när den åt. B visade ett aggressivt beteende då stödmatte försökte klappa B när den låg i sitt bo. Det fanns bilder på en mycket rädd katt med stora ögon och debatten var i full gång om det inte var djurplågeri att stänga in en så rädd katt.Efter ett tag gick kontaktpersonen in och skrev att det var inte det här de kommit överens om. En sån katt ska man få låta vara i lugn och ro till att börja med och sedan närma sig mycket försiktigt.
Läser man på forum så har man oftast bara en persons version av händelsen och man kanske sympatiserar med den personen fast det visar sig att det är den som har gjort fel.
jag har fått torka golv och tvätta en hel del efter att de två sista stödkatterna flyttade in. det beror främst på att ett par av mina egna katter protesterar.Men det har blivit bättre och om jag ser till att plocka upp efter mig blir det ännu bättre.Ibland när jag ska tvätta ligger det något i tvättkorgen som inte borde ligga där.
Det skulle vara enkelt att ringa och säga att stödkatterna måste flytta men det vill jag inte göra för jag är orolig över vad som skulle kunna hända dom då.(Jag tog dem för att de skulle avlivas annars.)
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.
Rent allmänt utan att gå in på det här specifika fallet är det viktigt med klara regler för hur det fungerar om man är jour/stödhem åt katter.
Jag jobbar själv en del med att starta volontärprojekt inom äldreomsorgen. Där handlar det om att vara tydlig så in i norden och att skriva allt på papper vad uppdraget innebär. Volontärerna har även en försökring som träder in under tiden som uppdraget äger rum. (Går genom länsförsäkringar) Vet att många andra föreningar också har dessa försäkringar.
Försäkringsfrågor är en intressant bit. Hur fungerar det om man är stödhem? Lyfter den frågan i en separat tråd.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Nu funkar tråden igen!
Nu har catwoman svarat, dvs jag…
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Nu har "teskedsgumman" oxå svarat d.v.s. jag.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Nu skriver hennes kompis eller ngn annan att det luktar kiss både hemma hos oss som har katter som kissar "fel" och att det luktar om oss människor men att ingen i vår närhet vågar säga ngt till oss för att det är känsligt!
Jag blir så trött 

Tja,hos oss började det lukta betydligt mer efter ett stambyte då vi fick golvvärme i badrummet.Det kändes lyxigt men det är tyvärr ingen höjdare under kattlådor!Det ska fungera med att isolera med frigolit tror jag men har inte kommit mig för att köpa sånt (och var finns det?) än.
De där som skrivit överdriver väldigt men frågan om ansvar och försäkringar är mycket intressant.