Sjukt på nätet
Hej!
Jag försöker fånga in en liten hemlös kisse och har här läst om kattfällor. Gjorde en sökning på nätet och läste chockad dels om att elaka människor vill använda kattfällor för att döda, plåga eller köra iväg katter till annan plats som de anser stör dem dels om andra kreativa metoder att få "väck" katter, tex att blanda kattmynta och råttgift, binda fast tomtebloss i deras svansar eller helt sonika dränka dem.
Jag uppfattar det som helt sjukt och det låter ju som de njuter av att plåga katterna. Finns det något man kan göra för att få stopp på att man utbyter sådana här sk tips. Att dränka en katt rubriceras ju i alla fall som djurplågeri.
Jag vågar inte släppa ut mina katter mer.
En annan fråga, är det lämpligt att använda en fälla för att rädda den hemlösa kissen?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hej A-M Ja visst kan du använda fällan bara om du ser att det går rätt till så inte katten gör sig illa av den. Du kan ju lägga mat ända fram till fällan så den går in i den. Du kan väl tala om hur det går.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Förresten det var jag som köpte Silverbells Jimbo av dej 03. Han är stor som ett hus …väger 6 kg. Han flög (med plan) från Ängelholm till Borlänge. Han har haft ett bra liv och hhar 3 kompisar idag.
fällan är ofta enda sättet att fånga in en skygg katt. De flesta djurhem lånar ut sina, ibland har kommunen-kommunskjutten en fälla att låna ut.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Ja, och på förekommen anledning, så ber jag dig TS att anmäla inläggen du ser. JAg antar att det är på Flashback du ser det.
Låna ut fällor? JA, det är tyvärr inget jag kommer att göra mera. Den saken är säker.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....