Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketthuskatten
Läst 2183 ggr
Erika91
0

Påkörd katt :(

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min Farmors bror, Elis katt Pelle blev påkörd igår Gråter
Fick reda på det idag, det var efter en promenad som Elis tog då han fick se Pelle ligga död vid kanten :/
Pelle brukade aldrig gå ut på vägen men nu när han gjorde det så blev han påkörd :/ Han var inte tillräckligt försiktig:(
Pelle blev 14 år och då hade han bott hos Elis i bara tre år, han var egentligen Elis grannes katt, men hon brydde sig inte om Pelle så mycket och Pelle trivdes bättre hos Elis så då flytta han dit.

Jag saknar Pelle så, han som var så go…!
Han fick mista livet för en bil som körde för fort och inte bromsa :/
Vila i friid nu kära Pelle
I såna här lägen är jag faktiskt glad att Sverker är innekatt…

Bifogar en bild på Pelle, (den sista bilden jag tog av honom innan han dog)

Hawknestgrove
0

Sörjer med dig. Stackars liten. Vi får hoppas bara att han inte led utan att det gick fort.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Erika91
0

Nej det får vi verkligen hoppas att han inte gjorde och det trodde Elis inte heller att han gjorde..

JosephineF
0

Vad sorgligt.. *kramar om* Stackars lille Pelle..

Erika91
0

Jaa det var sorgligt, jag som tyckte om honom så mkt..

Sidentass
0

Men åhh så sorgligt…orkar inte titta på bilden någon lång stund..han var då för fin…översänder de varmaste tröstkramar…

Sidentass

Lena
0

Men vad ledsamt att det skulle sluta på det sättet med den fina Pelle-katten. Förstår att du är ledsen!

Vi råkade ut för detsamma att en hittekatt, Oscar, blev påkörd här vid jul. Vi hade kastrerat honom och han bodde hos en farbror. Skulle placera om honom till ett annat hem, men hann inte detta förrän han var död. Den här kissen vägrade att vara innekatt…. Annars är våra katter innekatter.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Erika91
0

#6 Vad synd :(

karins
0

Så fin han var Pelle. Och så sorgligt att han skulle sluta sina dar på det viset. Jag har haft tre katter som blivit överkörda. Så jag vet hur ledsen man blir :-( Tröstkramar till dig från mig oxå.

Highlandertess
0

Vad sorgligt! Det är hemskt att en del bara åker vidare efter att de kört på en katt också. Min kusin har haft två katter som blivit påkörda och de har båda haft halsband med telefonnummer på. Han och hans sambo bor i ett lugnt område där man inte får köra fort, men bilarna kommer ibland en bra bit över 70 på den vägen trots förbudet. En av katterna hittades av en liten flicka också och hon var så ledsen efter det Gråter

Sessan1
0

Men så hemskt :( Stackars Pelle! Hoppas han har det bra där bortom Regnbågens land.

Tass

Sessan1

Erika91
0

#8  Det rä så synd att blar inte kan bromsa,,de borde ju se en katt?!
#9 Och de har inte ringt?! Fyy vad det finns människro som inte tyucks ha några känslor!
#10 Det fr vi hoppas, men det har han säkert, alla katter har det hoppas jag!

lailas
0

känner en sån sorg med pelles ägare, usch vilken tanke att hitta sin älskade vän ligga där vid kanten, och den som gjorde det måtte haft ett hjärta av sten,,

Erika91
0

jaa han är väldigt väldigt ledsen, Elis :/
Jaa, att man kan göra så, jag fattar inte?!

Hawknestgrove
0

#11 Jg har aldrig kört på en katt, men däremot ett rådjur, ekorre och kanin. det är inte bara att bromsa, tyvärr. Det finns något som heter stoppsträcka också. Ofta så dyker djuren upp alldeles för sent. I fredags, så körde jag till stan och krockade med en liten pippi. Vad kan jag göra? Ingenting. Jo, kollade naturligtvis att pippin var död. JAg antar att du inte kommit upp i körkortsålder ännu, det är inte bara att kunna stanna och undvika. Men det fyller en med obehag att köra på minsta lilla. Jag fasar för den dagen jag eventuellt står inför situationen att ha kört på en katt. Andra djur kan jag avliva på plats, men skulle aldrig kunna avliva en katt!

Erika91
0

#14 Nej nej det förstår jag i vissa fall, men när det bara är 40  km/h?! Hinner man inte bromsa då för en katt? Ok, ni vet bättre än jag för jag är bara 15 år och har inte kommit upp i körkortsålder nej men jag tycker att man borde hinna bromsa när det är 40 km/h, eller har jag fel?

ciss
0

*tröstkram*

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Hawknestgrove
0

#15 nej, tyvärr så hinner man kanske inte ens då. Stoppsträckan är beroende av både hastigheten, bilens bromssträcka,däckens skick, väglag och din egen reaktionsförmåga och tiden det tar för dig att flytta foten från gas till broms. Själv låg jag inte i mer än ca 35 nu när jag körde på pippin. Hjälp mig, ni som har "färska " körkort, har något i bakhuvudet om att stoppsträckan är både tre och fyra gånger bromssträckan? Mitt körkort är liksom 30 år…..

Erika91
0

okej.. jag hade fel men nu vet jag :)