Uppdatering Morris
Nu är det dags att uppdatera om katten Morris som var nära att avlivas för att han uppfattades som aggressiv.Det har visat sig att han inte är det minsta aggressiv längre utan hans beteende berodde helt och hållet på att han var okastrerad och dessutom hade hemskt mycket mask i magen.
I veckan kommer Morris att på prov flytta till Dalarna.Vi håller tummarna här att det nya hemmet passar så slipper han den långa resan tillbaka.I alla fall OM det inte skulle kännas bra då är han välkommen tillbaka till det tillfälliga hemmet.
Jag är väldigt glad
nu och hoppas att Morris får leva lycklig i lugn och ro under resten av sitt liv!

åå lycka till morris föratt du ska trivas i ditt nya hem..håller tummar och tår för dig:)
Vad underbart att läsa!!!
Var det honom det stod en artikel om i ngn av kvällstidningarna där nya matte beklagade sig över att hon fått hem en vildkatt??
Lycka till Morris 

Vad skönt att det löst sig för honom. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Härligt att höra, vår stora kille förtjänar verkligen denna chans efter allt han varit med om. Jag kan bara *hålla tummarna* för att det funkar i nya hemmet.
Mina föräldrar som bara träffade honom en gång när han var inkvarterad hos oss kommer ihåg honom med varma känslor och blev jätteglada när de hörde att han ska få ett permanent hem, de blev verkligen helt tagna av hans charm! 
Det var goda nyheter att höra! Jag misstänkte också detta, att det hade med glupskhet att göra samt att han inte var kastrerad.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Åhhh vad underbart..minns ju när detta med Morris var uppe på tapeten…tack till alla som ställt upp för honom under denna tid..tänk så skönt det känns när man får ta del av sådana här solskenshistorier;-)
Sidentass

Nu har Morris varit en vecka i Dalarna och alla trivs jättebra.Både människorna och de andra katterna gillar honom!Det blir att skriva överlåtelseavtal snart.
Goáre katt får man leta efter säger ALLA!Tänk att en kastrering kan göra så stor skillnad för humöret!
#7 Va glad jag bli!!!
Alla som tycker man ska avliva så fort det är ngt "fel" på katten borde få höra detta!

Jiho! :D Vad glad jag blir :D
#8 Jaa, det är såna här saker som kan göra att katten blir aggresiv

Vilken tur att Morris fick ett bra hem..