Årets första sommarkatt??
Häromdagen fick vi ett samtal från polisen i Hässleholm(Skåne) ang en katt som de trodde var max 6 månader, kelig men antagligen utslängd. Anmälan var gjord ochingen har hört av sig. Så katten skulle avlivas någon dag efter samtalet, så efter att vi tänkt igenom det tog vi in katten. Det är en liten söt , röd/vit kattpojke på max 6 månader, precis som polisen trodde. han har gått där ute alldeles ensam och inte förstått varför han ena dagen var älskad, matad och lekt med, medan han i nästa stund är helt själv, utan mat och ingen som bryr sig om honom…;((
Jag blir så ledsen när jag tänker på dessa katters tragiska öde…
Fick precis mail från en som gick på min skola som kom ihåg att jag gjorde ett projektarbete om hemlösa katter, där hade kommit en troligtvis utslängd sommarkatt till deras hästgård…de har allergi i familjen och kan inte ta in honom, men har bäddat åt honom i stallet så länge, han får mat och värme men hon tycker han förtjänar ett hem. Vi ska försöka göra plats åt honom , vi ska bara se om den katt som är tingad åker, då får han den platsen…annars kanske det finns nån annan som har plats till en sommarkatt??? Bild inväntas fortf från min bekant :)
Här kommer en bild på lille Mango, katten polisen hittade :)
Tycker inte att det finns sommarkatter längre. Folk kastar ut sina katter året om, gärna också före sommarn för att kunna åka på semestern och slippa besväret med kattvakt.
Läste nångång en tråd där folk tyckte det är helt ok att avliva sin katt före semestern för att skaffa en ny efteråt.
Vad som är problem är folk med kattungar som upptäcker hur svårt det är att bli av med ungarna sedan. Som har annonserad och kollad rund men ingen vill ha deras ungar. Då ringer då till oss. Igår ringde en kille som har 5 vuxna och 15 ungar och ville att vi ta de. När vi frågade varför han inte hade kastrerad blev han sur och slängde på luren.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Det behöver inte vara en övergiven kisse, utan en kattunge född i ett stall som blivit nyfiken och traskat iväg. Hur som så är det bra att den blivit omhändertagen. Har ägarna inte bättre koll så de inte saknar den, så förtjänar de den inte heller.
En sån liten fining. Ja finns det en hedervärd ägare till den så köper jag en trisslott till dig Sweety. Jag tror att jag slipper…….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Såå hemskt…att det finns så mkt okunskap och hjärtlöshet bland folk :(((
Hawk: jag tror du slipper, iom att den suttit hos polisen 1 vecka…
hoppas den lille får ett störhem nu!!!!
Den på bilden stannar självklart hos oss tills den får ett hem :) Det är den jag inte har bild på som antagligen behöver ett stödhem…
ja, förlåt… läste slarvigt…..
haha det gör man ibland ;)