Sekunden innan...
kattungen fick tag i kamerasnöre och vi båda två blev skrämda
. Det är den som ska till Lena.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Ett kort till! Katter, katter,katter…och en hund
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
underbart det ser ut..att de funkar så bra redan allihop:))

Åh vad man mår gott när man får se så härliga bilder!! O kattligan hos dej är lika stor i antal som hos oss..om jag räknat rätt till åtta;-)
Sidentass
Stämmer, fick också räknar efter, fast 2 fattades…

Det där känns som ett drömhem i min smak. Kanske du kan adoptera mig? /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Å vilken underbar bild på alla katterna…Blir glad av att se bilden!
Härliga bilder du bjuder oss på. Och vilken söt vovve du har. Vad är det för ras på den? Mysigt när katterna går så bra ihop också. Och lilla svarta katten ser ut att vara på gott humör. :)
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Den lilla katten är speciell, för den är brun-svart randig. Har aldrig sett nåt liknande.
Hundarna är blandingar. Den ena Schäfer-Husky. Från DV. Mamman var en vit schäfer med 10 ungar, inlåsta i ett rum hos nån alkoholisttant.
Den andra är mycket jämthund-älghund. Från en familj, som trodde man kan har en (jagd)hund fast man har småbarn på dagis och heltidsjobbar och bor i centrala Göteborg.
#8 Jag tyckte det på fotot att han var som lite randig. Måste vara en raskatt inblandad. Spännande!
Synd om många hundar med, folk fattar inte att det kräver mycket tid. Hur som haver är de fina dina hundar och man ser på dem att de trivs och har det bra.
//Lena
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
de "bruna" på kattungen är sorgligt egentligen,för det är solen som blekt den.det blir så när man vistas utomhus dygnet runt:(.sett det alltför många gånger.
är absolut ingen raskatt inblandad,som jag sa..det är solen som blekt pälsen…
Men solen blekar väl inte i ränder? På svansen ser man tydliga jämna ränder…

ser så inbjudande ut, vilken härlig kattskara du har
#11 I kroppen ser den ut som en britt tycker jag. Och som sagt det ser ut som den är randig. Svårt att avgöra när man bara sett honom på kort än så länge, men annars är det ju inte ovanligt att olika kattraser bryter igenom i huskatter. Det har jag varit med om många gånger.
//Lena

Den är randig! Solblekt eller ej. Som dom säger ränderna går aldrig ur.
#15 Så sant som det är sagt! :)
//Lena
Hade på katthemmet en stor grårandig hane med siamesnos, såg helt knäpp ut
den som ligger och sover på mikrovågsungen e gullig:)
siamesnos? hihi,måste sett rätt roligt ut..*Ler*
hur e de Frasse nu, han måste stormtrivas hos dig nu när han får gå ut? han var så olycklig här i min tvåa med "fängelsebalkongen"(innätad)
#17 Det kan man se ibland, de liknar orientaler utan stamtavla. När jag var på en grekisk ö (Eugina) såg jag massor av smäckra huskatter med orientalnäsor. Eftersom jag alltid gillat siameser/orientaler tyckte jag det var kul. Det blev att min son och jag gick och letade efter dem. Titta mamma där är en katt med sådan där snygg näsa som du gillar sa min son varje gång han såg en sådan katt. Som tur var verkade lokalbefolkningen sköta om katterna ganska bra där. (Inne i Athen var det dock värsta bedrövelsen både vad gäller katter och hundar).
//Lena
Ja Naquita, Frasse - Ronny mår riktig bra. Beter sig som om han altid har bott här. Vad som förvånar mig, han är inte alls så mycket ute som jag trodde. Han är nog ändå en innekatt som vill tar lite promenader ute.