kattceller påvisade?
min kompis stödhemskatt är väldigt sjuk hon har tagit blodprover på henne som alla visade "ej påvisat" utom ett prov där de står "kattceller påvisade" vad menas med det?
hon ska prata med vet imorgon men är orolig att det är något allvarligt och vill veta nu.

Jag har inget svar att ge dej..men önskar av hela mitt hjärta att det inte är något allvarligt med kisse..utan att det finns möjlighet till hjälp för missen att må bättre igen..
Sidentass
Sökte på google och fick upp två veterinärmedicinska artiklar som handlade om kattpest vaccin. Fattade det som att vissa vacciner var framställda via kattceller. Dock var det ganska komplicerat språk.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Började också kollar på google. Fanns en interessant artikel om kattpest, fast här gällde det lejon på kolmården och borås.1994 hade de ett stort kattpestutbrott. Sedan dess blir tydligen alla lejon vaccinerad. 84% av lejon i Kreugerparken i Afrika hade gått igenom kattpesten.
Vet inte, men kan tänker mig, antigen är katten påvisat vaccinerad eller har antikroppar mot kattpesten eller har kattpest. Men då hade veterinären väl hört av sig med en gång.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
#4 Läste också om lejonen i Kolmården. En intressant artikel på sitt sätt. :)
I den andra artikeln jag fick fram står det: "Den angivna titern är fastställd genom titrering på kattceller och medger därför inte jämförelse med titrar bestämda på annat sätt." Det handlar om ett vaccin mot parvovirus.
//Lena
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

är katten testad för parvo och även vaccinerad?
Tänker på ett falsk positivt svar. När katten blir vaccinerad mot kattpest bygger den antikroppar precis som den skulle göra när den skulle insjukna i kattpest.
okej då kanske det bara är vaccinet som gett utslag då? den vaccinerades 2005 sist.
#7 Det är antagligen det de menar. Vi får hoppas på det bästa trots allt.
//Lena

Har ni fått veta vad det är för nåt?
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna