Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 1124 ggr
Puma77
0

Katt målades röd.

http://www.lt.se/index.asp?kat=st&i1=index_red_2007.asp&i2=1&Id=19931&isp2=hela

Det finns idioter till allt omen det är tråkigt att man "ska" tvinga katten vara inne p.g.a idioter.

//Pia

JosephineF
0

Jag blir lika för****d på att kattens husse ÖVERVÄGER att göra en polisanmälan när två av deras tidigare katter blivit behandlad lika 'innan de försvann spårlöst'. Ska det vara så svårt att förstå att dessa stackars katter dött av sina skador? Jag skulle överhuvudtaget aldrig släppa ut min katt i detta område.

Sidentass
0

Men vilka dj***a dräggel till i**otes det finns…stackars, stackars missen..om jag vore i deras sits skulle jag inte våga släppa ut mina katter i det området..hoppas att folk efter detta håller sina missar inomhus, så skönt att misse kunde komma hem igen o få hjälp såhär i sista minuten…

Suck…

Sidentass

Engla
0

Vilken sjuk människa som har gjort detta!! Ett långt och hårt fängelsestraff skulle han eller hon ha! Skrikandes

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

lailas
0

finns ingen tvekan, här ska en polisanmälan göras, stackars katt vilket lidande har den inte fått utstå, hoppas innerligt nu när det står i tidningen att någon vettig person sett eller hört något

Alexej
0

Rödmålade katter skulle jag se som varning, nästa gäng är katten borta…Ledsen

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

storAnnette
0

En sak är den som plågat katterna genom att färga dom och en annan sak är ägarna - HUR kan de fortsätta släppa ut katter där??Flera hade ju försvunnit tidigare ändå fattar de ingenting.Alltså - jag fattar inte hur de är funtade nån av dessa.

Lena
0

#6 Fattar inte heller hur ägarna tänker när de fortsätter att ha utekatter i ett område av den arten och där flera av deras tidigare katter blivit utsatta för samma sak och sedan försvunnit. Det är den där ständiga gåtan….. hur sjutton resonerar folk?

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

modellflickan
0

Ja det undrar jag med. Korkade typer helt enkelt. Stackars katter säger jag bara…

karins
0

Nej låt den stackars katten få bli innekatt. Innan det händer något ännu värre. Jag skulle aldrig våga släppa ut en katt om det fanns katthatare i närheten. Hellre innekatt en en död utekatt!

Puma77
0

Jag håller med om at det ligger en hund begraven någonstans då två katter innan bara försvunnit. Det har ju som sagt hänt saker innan så jag hade haft katten som innekatt tyvärr är det synd att man ska tvingas välja det för en sån sak. Bilar och sånt är en sak men att idioter ska misshandla och ha roligt på kattens bekostnad e sjukt. I vår dagstidning idag stod det om en katt som blivit skjuten av ett luftgevär att det tagit så illa att den blev tvungen att avlivas. Katten var ca ett år och innekatt. Under ett barnkalas hade den för första gången fått vara i trädgården och någon gång under den tiden hade nån skjutit den i ryggen så kulan satt sig där. De märkte det först på kvällen när katten inte kunde gå. Vet undersökte och konstaterade att de inget kunde göra för kulan hade satt sig så illa i ryggraden. detta är polisanmält kan tilläggas med.

Jag e så himla glad att jag valde ha minsom innekatt när man läser såna här tråkigheter.

//Pia

Lena
0

#10 Världen är sjuk minst sagt! Fruktansvärt! Hoppas de kan få tag på förövaren.

//Lena

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

emjon
0

Stackars stackars katt säger jag i dubbel bemärkelse först att råka ut för djurplågare och sedan ha oturen att ha korkade ägare. De kan inte älska sina katter när de gång på gång släpper ut dem under sådana omständigheter.

Kan inte för mitt liv förstå hur de tänker när de kan göra en värnlöst djur illa på detta sätt när det är kattägarna som bär ansvaret.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Hawknestgrove
0

Jag tog mig friheten att lägga in denna länk på ett annat ställe och se vad jag fick för svar! Tack och lov att det inte bara är här inne på Hittekatter som medlemmar är djurvänner!

Usch, De är riktigt SJUKA !! Man skulle måla människorna istället   När Jag flyttade hit, för snart 5 år sedan.. det vimmlade av katter här !! Och Jag med Min allergi, var ju tvungen att upplysa Om det. Det gick inte att ANDAS, hemma hos Mig.. Pratade med dåvarande ordförande OCH VAD.. sa Han: Måla katterna, de som är på Din tomt har Du rätt att måla !!   /  FYYY F***N så lågt HUR ?? Kan någon säga så ?? Han sa mycket mer, som Jag har förträngt..Jag lider hellre med Min allergi och tar sprutor…än göra något så sjukt !!   Blir så ledsen..när människor kan ha såna tankar Tydligen så är det inte så ovanligt, att folk tänker i de banorna!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Puma77
0

Här finns det om katten som skjöts medhttp://www.vt.se/luftgevär.

//Pia

Puma77
0

Det blev galet testar en gång till.

http://www.vt.se/

//Pia

anebit
0

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Hawknestgrove
0

Hoppas de polisanmälde saken. det borde inte vara så svårt att ta reda på vem som roar sig med såna bestialiska saker.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

CarolineO
0

Jag hade aldrig släppt ut min katt igen om ngt sånt hät hade hänt!!! Fy för!!!

Puma77
0

Ja den lille som blev sjutetn polisanmäldes. Vet inte om det var de kalaset som min brorson var på, ska ta reda på det så kanske man kan höra hur det går. Stackars lille tjej med, inget roligt avslut på ett kalas.

//Pia

Erika91
0

Fy f*n! Hur kan man göra så mot en katt?! Han ska INTE överväga utan POLISANMÄLA direkt! Jag fattar inte vad ägaren har tänkt på, klart att man ska polisanmäla och om det hänt innan så skulle jag ALDRIG våga släppa ut katten/katterna igen! Att det finns såna idioter som gör sånt, som att måla en katt! Fy f*n!Skrikandes

vanessa
0

Sant, överväger att polisanmäla. Överväger! Självklart ska de göra det. Sedan frågan om innekatt/utekatt. Det går faktiskt att göra fina rastgårdar där kisse är säker och ändå ute. Ska det vara så svårt, eller är det bättre att de dör en efter en. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Lena
0

#21 Precis det finns många alternativ som är bättre än att utsätta katter för livsfara i olämpliga miljöer.

//Lena