Syskonkatter söker hem NU!
En hona och en hane knappt året gammla, båda är kastrerade respektiva steriliserade. De har bott som innekatter men misstycker inte att få vara ute heller. De är mycket fästa vid varandra så en önskan är att de kommer till samma hem.
Detta är så pass akut att ett jourhem skulle passa bra.
Dessa katter har inte haft det dåligt men de kan inte stanna av någon anledning och det är brottom!
Hör av er till mig på 072-20 33 55 1
Putt!!!!!! Snälla hjälp dessa färdiga kissar!!!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Är detta hittekatter eller vanvårdsärende?
Ägda katter annonserar vi inte här inne.
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Ibland så kan det ju vara livet som kommer emellan och då kan det ju vara ett försök
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Ägaren får göra så som alla andra. Annonsera….
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Är det du #0 som äger katterna eller någon annan?
Det är inte jag som har katterna. De skulle avlivas idag men jag lyckades få dom att vänta en vecka.
Tycker avlivningshotade är lika viktigt som hemlösa katter.
Såg på Blocket att dessa ska omplaceras pga studier på annan ort. Är det den verkliga anledningen till att ägarna nu bestämt sig för avlivning? Tycker det låter väldigt konstigt att avliva två friska 1-åriga katter pga studier mitt i sommaren. Hoppas att de får ett bra hem innan det är för sent!
men vad finns det för ställen hon kan annonsera på, någon som vet?
Bättre att vi tipsar om det då istället för att avfärda katterna….
kolla med djurenschans.se, här på iFokus finns det djurhem, djurannonser lägg ut det där. Fyll på ni som vet mera ställen,
raddadjuren.org finns oxå
tycker det för övrigt är för jävligt om 2 friska katter ska behöva avlivas, fy attan!!!
De ligger uppe på Kattjouren på Facebook också, inte ägaren som annonserar där heller. Jag försöker höra mig för lite, skulle ev kunna ta hand om en av dom men tyvär inte två. Eftersom man aldrig vet hur länge det dröjer att hitta ett bra permanent hem så vill jag inte ta hand om fler än vad vi kan ge ett bra liv på obestämd tid.
Om ingen annan lösning döker upp så kanske någon annan kan ta den andra? Bättre än avlivning i alla fall. Vi har redan tre egna, så fyra är absolut max för våran familj.
Uppsala katthem har också privata annonser, tror inte dessa finns med där…
ta telenumret Kaliber till de som har katterna, för jag kan tänka mig att denna tråd låses snart
bra att du kan ställa upp, hoppas det löser sig för den andra katten med
#10 Du tror inte det kan göras ett undantag från reglerna i det här fallet?
Katterna har en ägare, men denna verkar inte helt lämplig med tanke på omständigheterna och tid för avlivning var redan bokat men TS lyckades få till en frist på en vecka.
Låser tråden med anledning som redan tagits upp, ägda katter får annonseras ut på sedvanliga platser.
Avlivningshot är heller inte tillåtna, även fast det inte är TS själv som hotar med detta.
Hoppas dock att kaaterna finner nya hem.