inredning
Jag är lite nyfiken på hur alla här har inrett sina hem för att vara kattvänliga. Balkonger, hyllor, klösmöbler, lådskrymslen eller annat. Säkerhetsgrejer och antiklösgrejer kanske. Matplats och drickplats. Hur är saker integrerade? Vad verkar katterna tycka? Ge mig text, ge mig bilder!
Då hänger jag på och efterlyser hur ni gjort icke inglasade balkonger kattvänliga? Vad har ni för sorts nät? Hur har ni satt upp det? Får man slänga upp vad som helst hur som helst? Tips tack =)

Vi har en nätdörr vid vår ytterdörr. Vi har ingen balkong eller uteplats så vi har fått lösa det så här istället. Här hälsar Ängla och My på en besökande katt…
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

#2 Mii, vad söta de är! Alltid rart med katter som hälsar snällt.

# Nja, snällt och snällt…
Pyret, som vi kallar besökskatten, jamade och morrade nåt så förskräckligt. Detta gjorde ju bara våra katter ännu mer nyfikna…
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
Jag har spanat lite vidare på detta med att näta in balkongen, bla har jag kikat på Svenskt Bostadsrättscentrum som vår brf ingår i. Men jag hittar inga förbud mot att näta in sin balkong. Däremot vet jag att ordföranden i min brf är svår att ha att göra med, hon sätter sig gärna på tvären oavsett vad det handlar om. Jag tycker mig ha läst någonstans att balkongen inte ingår i kvadratmetern man betalar hyra för, innebär det att man inte får göra som man vill där? Någon som har några erfarenheter om detta?
Hon satte sig på tvären när en kille satte upp parabol på sin balkong, han tog ner den till slut. Men en annan kille lät sin sitta kvar och till slut gav hon sig väl.
Jossan, kolla med hyresgästföreningen! Tror inte , att de kan säga något, om du gör något snyggt, alltså inget häppelverk, som vi säger här uppe i Norra Bohuslän!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Okej, tack för ditt svar! =) Ska kika på en gång!
Tips, kontakta gubben! hon har nätat in sin uteplats och bor också i brf.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Perfekt! Tack, det ska jag göra!