Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 1153 ggr
Be27
0

Dödssport

Kanske det är lite OT, men kom till att tänka på det när jag på ett annat forum läste lite om trafikregler och katter här i Sverige. Jag är himla glad över att vi här inte är "tvungna" att påköra katter. I Danmark får du inte stanna för något mindra än en hund…det vill säga att du med rent samvete kan köra ner katter  (och just denne regel är bilisterna väldigt bra på att överhålla) Ledsen  .

Har dessutom flera gånger set unga killar som betraktar det som ett nöje/en sport att försöka köra ner katter. Glömmer aldrig dem i min by som var så otroligt nära att ramla in i ett hus i sin iver för att ramma katten med bilen. 

Hur är det i Sverige? Andra som har upplevd att någon betraktar påkörning av katter som den rena underhållning?

JosephineF
0

Jag har aldrig hört något så otroligt vedervärdigt!! Jag blir illamående! Fy så frukstansvärt vidrigt!!! Nej, usch!!!! Får jag tag i en sån människa hamnar jag på kåken efteråt.. =/ Bläh.. Huga!!

offsides
0

Dom som försöker köra på en katt med vilje skulle ha ett nackskott. Jag trycker gärna på avtryckaren…

Johan sajtvärd på Européringen i Fokus

Erika91
0

Va?!  Har Danmark en sådan lag, att man kan köra på katter hur som helst!? Fyy vad arg jag blir!!Skrikandes
Detta hade jag ingen aning om, och att danskarna håller den lagen!!!!! Fy fabian!Skrikandes
NEj jag blir helt utom mig med ord. Jag blir bara så arg!
Jag håller med offsides, de skule ha ett nackskott och jag själv skulle trycka av..!

OzzyochJag
0

Jag mår bara illa, vilka sjuka människor.
Jag kan inte ens köra på en groda!

Bella-Maria
0

Jag har sett en gång när ungdomar försökte köra på en svart katt. De ökade farten när de upptäckte katten på vägen. Men katten han undan.

Har också sett flera gånger att folk saktar inte in när de ser en katt på vägen.

Idioter finns överallt.

Jenna-Gun
0

Man häpnar.

Fy f*n så vidrigt

Jenna

Naquita
0

räddade en liten fiskmåsunge som skadat sig o fanns i centrum från 3 tonårspojkar på mopeder som skrattade o körde mot stakarn:(

Destany
0

jag fattar inte hur såna människor e funtade.. jag kan inte köra på nåt djur.. känner mig hemsk om jag kör på tex en groda…vissa människor borde man ställa framför bilen o gasa på. så de får känna hur det känns… danskarna får fler o fler idiotiska lagar..

Hawknestgrove
0

Ja, jag väjer för allt, även de små grodorna! I den mån jag kan alltså! Har aldrig tack och lov kört på något annat än en ekorre och en kanin. Kollade att de inte led efteråt, tack och lov så stendog de. men just det där med att ha som sport att köra på katter, det existerar på en kattsamlares ställe här i närheten. Jag har hört många som snackar om att haha, jag försökte köra på XX:s kattj**r…… Vill i samma andetag tala om, att han är anmäld till MOH här i Strömstad, två ggr och ingenting har hänt….Det är ett av de fallen där vi står för nära, så att säga, men andra perosner som jag känner har anmält. Ha har ca 30-40 katter. Kommen man och kör där på kvällen, så glimmar det som en stjärnhimmel i vägkanten. Hm, är det verkligen så i Danmark…. Ja, men det går att kringgå det. Man kan ju alltid säga att man nös….. Det finns inget, som är så himla farligt, som att nysa vid ratten!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Lena
0

Det är nog inte så vanligt att folk med vett och vilje kör på en katt i Sverige. Knepigt att de har sådan regler i Danmark? Jag har annars fått den uppfattningen att man värnar mer om husdjur där än här.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Sidentass
0

Vilka vansinnigt idiotiska ideer!! Den ena skrämmande historien efter den andra…en ståplats i Östersjön önskas sånna dräggel! Tvii!

Sidentass