Ännu en skyggis
Nu har vi utökat vår familj med lilla skygga Mysan från Föreningen Djurhjälpen. Har så länge varit intresserad och följt denna kisse och förstår inte varför ingen fastnat för henne. Hon anlände i tisdagskväll och håller till i en kattbädd under sängen. Flera av våra andra kissar besöker henne med jämna mellanrum och det är inget fräs eller morr. Mysan ville inte äta till en början men nät hon fick kokt torsk blev det bra och hon dricker och går på lådan så första steget är uppnått.
Mitt hjärta svämmar över för katter som får vänta länge på ett alldeles eget hem och som inte blir sedda. Nu hoppas jag att vi kommer kunna ge Mysan ett hem fullt av kärlek och omsorg samt bus och lek med de andra kissarna. Det är bara tid tålamod och tillit som kan visa om vi uppnår det.
Nu när vi tagit oss an Mysan så blir det mera märkbart vilka framsteg Mimmi har gjort så hon kanske kan berätta för Mysan att hon inte behöver vara rädd.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
Åh kära lilla Mysan, henne minns jag som den lilla, späda, bruna missen högst däruppe på en liten hyllavbalkning i buren. (Om det nu är fråga om samma misse förstås?) Hon har en look-alike-syrra oxå.. eh nu tappade jag namnet på syrran plötsligt :(
Enda gången jag kunde röra litet vid den missens ena morris var när vi med mycket vånda och besvär lyckades fånga in henne en gång i klämburen inför vaccineringen.
Miljoner rosor till dig, emjon. Berätta gärna hur det går… och visa gärna (gos)bilder på blygisen framöver :)
/Pelusa

Nu började jag gråta. Har inte varit på hemmet på så länge, att jag missat att hon flyttat. Och till ett så bra hem dessutom. Hon bodde i stödhem ett tag, men för att få hem går det fortare på katthemmet. Och det bevisade du. Tusen, tusen tack för att du öppnat din dörr och ditt hem för henne. Det är en guldtjej. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
#1 Vad roligt att höra att du träffat Mysan tidigare för allt som kan berättas om denna lilla dam är guld värt för mig.
#2 Hon hade ju varit först väldigt länge på katthemmet och sedan väldigt länge i stödhem och sedan tillbaka till katthemmet. Jag var ju intresserad av henne redan förra året så det måste finnas någon mening med att hon nu äntligen är här.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren