Otroligt överraskad
Idag tappade jag hakan ett dussin gånger, av glädje. Sådan glädje som ger tårar.
Idag så hade jag planerat att vi skulle fira 126 års dag. Min bror som fyller 45, min man som fyller 41 och så jag som fyller 40 år. Tänkte slå ihop det hela, för att jag orkar inte fixa med födelsedagsfester hela våren när jag är sjuk från och till. Sagt och gjort. Idag var dagen D, eller snarare F. Ingen av oss fyllde år. Jag fyller den 5 april, min bror och man i maj. Skäms att säga att det är i slutet av maj. Men då vi hittat en så bra present till mion bror ville jag inte vänta :-).
Vi gick hem till min mamma, och det var bara mamma, bror, man och hans två barn. Vad jag inte visste var att de skulle överraska mig. Plötsligt ringde det på dörren och in klev två väldigt bra vänner till mig som jag inte träffat på länge. Började gråta. Ordnade plats för dem vid bordet. Sedan ringde det på dörren igen, och fler och fler av vänner och släkt kom in. Varenda gång började jag gråta. Av lycka vill jag säga. Men i samband med min sjukdom så har jag försummat dem. Nu klev alla in. Och det var så underbart. Vi blev 19 personer, jag som planerat för 6 stycken…
Många underbara presenter, som jag inte ens hade tänkt att jag skulle få då jag fått tvättmaskin och torktumlare redan. En av dessa presenter var Kattmassage. Så jag ska g på massagekurs en dag på Axelsson! Kul.
Måste nästan åter torka mina tårar. Har nog aldrig känt mig så älskad, även om jag alltid varit det. Men så fullkomligt förvånande för mig med alla på en gång. Detta blev en 40 årsdag att minnas.
Ville bara berätta om min underbara dag som inte har med mitt kattarbete att göra. Fast nog fick de in katter i allt ändå! /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Vill börja med att hojta ett stort GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN!!
I förskott…men vad gör väl det? 
Ibland är första april en riktigt härlig dag?!! 
Hör nu jubelsången:
Med en enkel tulipan
uppå bemärkelseda'n
vi har den äran
vi har den äran
att gratulera!!
Vi är många här inne som uppskattar dig enormt!! Visst är det härligt med vänner!! Speciellt i sjukdomstider då man behöver stöd som mest!
KRAM på dig!!
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
Måste få skicka ett littet grattis från mig oxå och säga lycka till med kursen
Kram Malin

Grattis i förskott!! :)

Instämmer med föregående talare. Stort Grattis. Jag måste också få berätta något gulligt. Jag fyllde jämnt för några veckor sedan och en timme innan gästerna skulle komma så ringer det på dörren och utanför står min granne ovanför, en kille på dryga 20 som jag har känt sedan han föddes, med en stor blombukett från sig, sambon och hans föräldrar som bodde där förut. Gissa om min haka ramlade ner ordentligt för jag kunde inte fatta hur i fridens namn han kunde veta det. Det är sådant som gör en verkligt glad.
Även jag instämmer i kören, grattis i förskott. Det låter spännande med kattmassage.
//Pia
Vad härligt att de kunde överraska dig så ordenligt och stort grattis i förskott önskar jag också.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Tack! Jag sitter fortfarande med ett löjligt flin i ansiktet. Glöm nakenchock, helt otrendigt. För jag ger lycko chock ett ansikte. Så grundlurad har jag aldrigt blivit. Så glad över att bli lurad har jag inte heller blivit någon gång. Jag som är ett kontrollfreak hade ingen kontroll alls. Spännande situation för mig. /Vanessa

GRATTIS VANESSA …
Grattis i förskott Vanessa. Härligt att det blev en sådan trevlig dag. Det var dig väl unt! Som andra redan har skrivit är du en central och uppskattad person båda av oss kattälskare och av katterna själva. Många kramar och en fortsatt bra vecka.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Grattis Vanessa

Nu får du lova att berätta om kattmassagekursen också när du gått den! 

Även jag säger grattis i förskott Vanessa! 
/Miranda
Massa av varma tankar också från mig!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Massor med varma grattis i förskott till dej Vanessa!
Förstår din glädje..sådana här händelser som du beskriver gör en mer än glad..det är en lyckokänsla på ett så djupt plan..så äkta..är så glad för din skull:-))
Läste i någon av våra gratistidningar om kattmassage, såg verkligen intressant ut!
Sidentass
JÄTTEGRATTIS till dig och massor av kramar från Helen och alla katterna i norr!!!

Nu börjar tårarna komma till mina ögon igen när jag läser era inlägg till mig (glädjetårar). Att känna sig värderad är så skönt. Något jag inte brukar unna mig för jag är mest fokuserad på att alla andra ska må bra. Och jag som gråter, som aldrig gråter i princip oavsett det gäller sorg eller glädje. Kan nästan räkna antalet gånger på mina händer, men nu får jag definitivt räkna med tårna och knogar och andra kroppsdelar för att kunna räkna efter igår och idag. /Vanessa

Om vi kunde fråga alla katter som värderar dig högre än allt och om de kunde ge dig en glädjetår var så tror jag att du skulle få gråta resten av året av glädjetårar.
Många gånger önskar man att katterna/djuren kunde tala…av många anledningar…
Kram på dig!
GRATTIS Vanessa idag på din födelsedag!
Knyttet

GRATTIS VANESSA på din stora dag..
GRATTIS VANESSA. Hoppas du får en underbar dag till att fira din stora dag.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
Grattis från mig med1 till dig också gubben som fyllde jämt…..

The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Tack så mycket! Och grattis i efterskott till Vanessa som ju fyllde på skärtorsdagen såg jag nu.
Stora grattiskramar från mig oxå 
Uppkattar alltid dina inlägg som är fyllda med så mycket kunskap, sympati och kärlek…
Du är en 

#24 Söta Helge…jag vill också ha en puss…fyllde 30 år i september om det räknas 

Knäpp katt!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Tack för alla grattisar från alla och så söta Helge så klart. Det är kul att bli 40 år! /Vanessa