Uddevalla
Hejsan hittade ett inlägg i en gästbok. Och tänkte höra om någon bor i uddevalla och vet något om detta har skrivit till tjejen men ännu inte fått något svar.
Det ligger under 07-03-25 i Gästboken
MVH Malin
Ja, usch! Ska kollar sedan vilka katthem som är ansvariga, men framförallt gäller det att anmäla det till djurskyddsinspekören. Bra att du hittade det!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Jag har mailat tjejen men inte fått något svar så därför la jag ut tråden här för att se om någon visste något eller kunde hjälpa mig
Tack för hjälpen
Skrev nu också ett brev till tjejen. Verkar vara nästa kommun som inte tar sitt ansvar!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Också mailat henne. Så har jag lämnat länken hit.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Jag mailade henne så fort hon skrivit in där. Det är ju katthemmet jag jobbar för. Men har inte fått något svar, Har sedan glömt det i allt kaos som jag omges av. Suck. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Jag har fått svar från henne nu :-)
Så här skrev hon:
Tack så mycket för ditt svar.
Jag tror att någon annan redan gjort något åt katterna eftersom jag endast
kunde räkna till 9 katter när jag senast var där. Men katterna som är kvar
har inget riktigt hem utan bor i husgrunden på en stuga. Där bor det en man
som kommer var tredje/fjärde dag med mat. Men jag oroar mig för att det
snart kommer vara lika många katter som innan snart.
MVH//Sara

Skrämmande. Finns det något ställe i Uddevalla som kan hjälpa till! /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Blev glad att jag fick svar men man undrar vad som händer med dom 9 som är kvar om någon ordnat för dom andra vad gör dom med dom som är kvar, blir många frågor
Svarade henne:
Hej, kan du inte tar kontakt med mannen och frågar hur han har tänkt sig framtiden? Är det hans katter, är de kastrerad, vad händer med katterna om han blir sjuk och vem som har varit där? Man får har 9 katter utan tillstånd, men man måste ta hand om de på ett bra sätt. Kanske han blir glad, om du pratar med honom och erbjuder honom hjälp. Ibland kan det blir för mycket för en person och då vet de inte hur man ska göra. du kan ju försöka iaf. Annars hör av dig! Lycka till, alexandra
Får se, vad det blir…
Jag fick ocskå svar hon tackade. Jag upplyste henne om de två första instanserna hon skulle gå till och även om att vi finns så hon kan få mentalt stöd här. Talade även om för henne, att man är anonym om man vill när man anmäler på telefon, men att det är större kraft om man mailar eller skriver eller kommer personligen.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Det närmsta katthemmet om man bor i Udevalla är Kattslussen i Trollhättan
Vad bra att ni skrivit och fått kontakt med tjejjen som skrev inlägget.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"