Är f*rb*nn*d!
Jag börjar blir f*rb*nn*t! Vad är det för ett land, där bara några få gör nåt? Betyder en myndighet så mycket, att man bara aktcepterar allt? De bestämmer och vi lyder? Alla vet om problem och gör inget. Bara man inte missar fortsättningen av "Big brother". Ja, ja, men nu ska vi äter först…Det får inte blir som med DV i Göteborg, först ut i alla tidningar, alla säger , nej, vad hemskt, stackars katter. Och nu? Bernt Ekelund håller forfarande på att olaglig gasa ihjäl katter. Säkert med många nya kunder, typ privatpersoner, fastighetsskötare osv. som nu har fått en vällkommen (billig?) adress, för att blir av med sina katter. Tidningen har istället gjort reklam för honom!!! "Djurens Vänner? Jag har inte heller minsta lust att sitta framför datorn hela dagen, blir osams med många osv. Men, vem hjälper då alla hemlösa katter, som bara har oss "stora" människor? Hur ska jag själv mår bra, om jag inte gör nåt. Vad är det jag förmedlar mina barn? Det finns så mycket elände i världen, det går ändå inte göra nåt? Hur kan jag eller mina barn vara stolta över mig?
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Det är ett trögt arbete det här att få fart på djurskyddsfrågorna. Och visst känner man sig maktlös många gånger. Dock viktigt att vi inte ger upp i vårt arbete här på sajten. Det tar sin tid men vi kan trots allt se resultat ibland och glädjas åt en och annan solskenshistoria. Det får vi försöka leva på samt stöjda varandra.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Det jag upplever vara jobbigt här är att man hör inte talas om dessa saker här hemma. Det är något enstaka fall jag hört om och tagit tag i, så om ni vet ngt i Kristianstad kontakta mig så ska jag ta tag i det!!! Vet inte om inspektörerna täcker över det, om människor inte bryr sig eller om detta är världens underbaraste kommun där inget händer?! Det sista tror jag inte riktigt på…

detta har jag redan sakt förut: när något typ djurens vänner kommer ut i tidningen är alla upprörda, dan efter är det glömt…..
/Miranda
Ja tyvärr är det så att många orkar inte fortsätta om man får motgångar… man måste kämpa ordentligt tills man får som man vill!!!
#3 Ja tyvärr det fenomenet avspeglar sig tyvärr i allt… När det kommer till DV i Göteborg är det otroligt att det får fortsätta år ut och år in utan att det blir några rättsliga påföljder.
Pågår det en polisutredning nu eller vad händer i fallet! Är det någon som vet?
//Lena
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Jag var inne på riksorganisationens hemsida och det verkar som om de har tagit bort sin mailadress som fanns förut. Men nog sitter Bernt Ekelund kvar som vice ordf alltid. Mycket märkligt. Hur får man reda på om en polisutredning görs?
#6 Fattar det inte att de inte ändrat sin hemsida!
Ja hur får man reda på det - om en polisutredning pågår?
//Lena

Fortsätter han att gasa ihjäl katter? Nu blir jag paff. Jisses, kan inget göras ordentligt. Som att följa lagen?
Antar att man kan ta reda på polisens arbete genom att fråga om det är under utredning. Det blir väl allt man kan få ur dem, av tystnadsplikt.
Djupa och mycket förbannade suckar från mig. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Jag har mailat polisen i Göteborg för att ta reda på om det pågår någon utredning öht. Skall bli intressant att se om de svarar.

idag pratade jag med en jurist som är engagerad i att få bort Bernt Ekelund. Det kommer att bli svårt att få Ekelund dömt för att han gasar ihjäl katter. INGEN har sett honom gasa ihjäl katter. Det finns inget direkt bevis…. och journalisten som spelade in bandet där Ekelund berättar att han gasar ihjäl katter vill inte lämna ut bandet…. I ett annat inspelad samtal förnekar Ekelund att han gasar ihjäl katter.
Jag har anmält Ekelund och några andra i DV riksorganisation hos Skatteverket. Tipsade dom om bl a fastigheter som säljades i DV namn utan att pengarna hamnade hos organisationen(hittade vilka fastigheter det handlar om!) Ekelund skulle ha tryckt upp vykort på 800 000 kronor, vilket han inte kan redovisa. Pengarna har nog försvunnit i egen ficka. Upptäckte att det även finns en stiftelse i DV namn i Göteborg, mmm.
Skatteverket ville inte berätta om revision pågår eller ej, dom sa att dom inte får lämna ut såna uppgifter.
/Miranda

Man blir ju fullständigt mörkrädd! Är han helt ensam på de tdär katthemmet för annars borde det ju finnas folk som åtminstone kan se att det finns döda katter och genom obduktion kan man ju fastställa orsaken. Någon måste ju ha sett något eller är folk så rädda för honom att de inte vågar säga nåt?
#11 Alltsammans är mycket märkligt……
//Lena

det är ju så att den som anmäler har bevisbördan, kan man inte bevisa något kan man inte döma någon heller….
"Envar, som blivit anklagad för brottslig gärning, skall betraktas som oskyldig innan dess hans skuld lagligen fastställs"…..
För några år sen har åklagaren lagt ner en anmälan mot Ekelund pga brist på bevis. Då det fanns bl a ytranden från veterinärer att katterna på katthemmet var i dåligt skick och vittnen som berättade att katterna inte fick veterärvård…. 
/Miranda