bortskämda katter
alltså jag klagar på att den lilla vägra äta,idag har iallafall den största fått i sig kattmjölk och blötmat + välling då:)..den lilla vägra ens öppna munnen trots att jag verkligen försökt med ALLT..jautom skinka då..jag råkade tappa en liiiten pyttebit pågolvet och båda började slåss om den..den lilla biten vann minstingen..så jag fick va snäll ge isa en oxå*S*..inte stor..kollade så de inte satte i halsen..men de smaskade i sig den,tuggade inte helt på riktigt utan mer smaskade/sög..men ner kom den iallafall..men undrar varför inte askungen vill öppna munnen och äta mat..

Fortsätt med knepen som vi gett dig, så kanske du måste ta tillbaka henne till veterinären. Ifall det är något fel på henne. Men jag tror att du måste ha tålamod, inte ge ersättning, inte nappa, utan bara servera och sedan gå undan. Även om det tar timmar. För snart börjar magen kurra på henne och hon kommer att smaka och inse att det är gott. Och gillar de skinka så ge dem skinka, blanda gärna med vanlig blötmat för juniorkatter. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

hmmok får göra det,eftersom hon verkar ha allatänder hon ska ha vid den åldernoch hon tuggar när jag stoppar i henne såborde hon kunna äta..kanske bara lat:(
ringde vet somsa att jag bara skulle fortsätta försöka..

Helt rätt av veterinären som jag ser det. Fortsätt, mata inte utan låt henne gå hungrig. Misstänker att du går vinnande ur denna kamp. Dela gärna upp kattungarna vid matdags och kolla om det är syskonet som påverkar henne. Och då har du koll på hennes intag av mat. Glöm inte att ge vatten, späd gärna blötmaten med lite vatten också. Kolla nackskinnet varje dag, gärna flera gånger om dagen. Lyft upp lite, släpp och se om skinnet dras ihop snabbt eller inte. Det du möjligtvis kan ge vid uttorkning är vatten i en spruta. Ingen välling, ingen ersättning. Kissen ska inte få tro att hon vinner om hon vägrar äta. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

de vägrar dricka matten..köpt kattmjölk och det får de i sig lite..däremot spär jag pyttelite vatten i maten..så de kanlapa i sig det..får nog dela upp dom eftersomisa den störtsa tränger sig och vill gärnaha maten för sig själv..såg det idag..tack för alla tips jag fått
Du är inte ensam. Herr Arne utan Penningar vill jag påstå tar priset. Låtsas som han inte kan tugga, sväljer alltså torrfodret helt, nobbar älginnerfile, springer när jag serverar mjukmat som om det vore farligt,men förut då han gick ut, så kunde han gladeligen klämma i sig en hel ekorre. Han tog alltid med min välsignelse in sina byten och jag höll för öronen, då jag tycker att det krasar så hemskt…Så DET går bra att tugga!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

#5 gillar namnet på din katt *S*..ja det där är väldans skumt,när det vanskas smaskens då går det bra att tugga,annars så låtsas vi att viintekan*S*