Hemlös eller inte...
En svart inte tjock, inte mager, okastrerad hankatt kommer o gör besök hos oss med jämna mellanrum.. Han är så fin, sitter på fönsterkarmen o tittar in på våra missar, som tydligt säger ifrån till ovälkomna gäster. Han är inte främmande för människor, man kan alltså klappa honom, vilket betyder att han kanske har ett hem,,,eller, hemska tanke blivit dumpad sen han blev könsmogen..
. Kissen har ingen öronmärkning, och är han okastrerad känns tanken på att han skulle vara chipsmärkt lite främmande..Min fundering är nu att vänta in kylan..se vad som händer..men blir det riktigt kallt o misse fortsätter att sitta här ute då och då, känns det som att man behöver agera, har bett min son som är ute mer än vad vi är o träffar andra barn att fråga dom han träffar om någon äger en svart katt utan halsband. Har också funderat på att sätta på honom ett halsband o skriva ett meddelande till eventuell ägare att kontakta oss. Kisse behöver ju kastreras före våren..annars finns ju risken för att han blir illa behandlad av människor när han går o skvätter. plus att folk gärna drar alla katter över en kam..och låter sin ilska gå ut över alla kattdjur dom överhuvudtaget träffar på..okastrerade som kastrerade… Fundersamma hälsningar.. Sidentass
Det verkar lite misstänkt en dumpad katt. Ni får hålla kollen och se hur det utvecklar sig. Kan ni inte köra med Cammos halsbandsknep också?
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Verkar som sagt som en dumpad kisse men man vet ju aldrig så att sätta på honom ett halsband med ett meddelande verkar smart :-)
//Eva & Mojje
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.
Oj, hoppas verkligen att det är ngn som äger missen! Stackrs kisse att vara dumpad :( Ska ju inte vara ute i kylan och frysa. Hoppas du hittar ngn ägare till missen, vännen.
Kram/Sessan1

#1 vi har alldeles nyss suttit här hemma o pratat om den här missen. Jag föreslog hussen att vi ska sätta på honom halsband med ett meddelande på..han befarade att ev. ägare kunde ta illa vid sig. Men jag tror inte dom gör det, inte om ägaren är seriös. Skulle någon av mina katter tappa halsbandet utomhus, till följd att att misse vänder hem med ett nytt halsband där ägaren efterlyses, ja, då skulle jag som matte bli mycket tacksam!
Sidentass

Säger som Sessan. Han ska ju inte behöva vara ute i kylan och frysa. Det är fruktansvärt kallt ute nu. Hoppas verkligen han har någon ägare som älskar honom.
#4 Tycker absolut inte att ni behöver vara allt för finkänsliga i den här frågan. Är det en seriös ägare uppskattar de det bara, om inte kan det förhoppningsvis ge dem en signal att börja bry sig lite mera. Bättre att kissen kommer in i värmen och att i värsta fall en människa med dåligt samveta känner sig trampad på tårna. Vi får hoppas att det finns någon därute som väntar på honom. :)
//Lena
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Det är verkligen en bra metod, och de gånger jag testat har jag fått "napp"! Men precis som du säger, det kan vara lite känsligt. Man får formulera sig snällt så ev. ägare verkligen förstår att det är av omtanke!
En liten lapp i adressdosan gör susen.Som jag tidigare skrivit kan man formulera sig ungefär: Vem äger denna jättefina kisse? Han kommer ofta till oss och är hungrig och vi vill bara veta var han hör hemma/att han har en ägare! Kontakta_____________
En matte jag fick kontakt med tyckte inte om "tilltaget" !! Men när vi resonerat en stund och hon förstått hela syftet, så var hon bara tacksam!!
Lycka til vännen!
Cammo

Nu har vi bestämt oss, Vi kör med halsband, återstår bara nu att hitta en bra tub som inte går sönder på en gång..vilket vissa har en tendens att göra. Sen hoppas man ju verkligen på att misse har ett hem, och är det hemmet seriöst bör vi också få svar..då ¨återstår resten…att poängtera vikten av kastrering..ingen seriös ägare vill att sin misse ska bli sparkad, eller få sten/snöboll kastat efter sig när han följer sina naturliga instinkter o går o skvätter. Bra text Cammo..den "köper" vi här!!
Sidentass
#7 Den texten är jättebra och bör inte förarga någon i första taget. Och om någon blir arg då är det i så fall det egna samvetet som spökar. En process som i grund och botten bara är bra.
//Lena
Hur har det gått för denna kissen :-) blir så nyfiken av alla inlägg.
Kram Malin

#10 det var den missen som kom in här då slagsmål uppstod mellan honom och Michelle då hon fick sin tasskada. (skrev om det i en egen tråd.) Sen efter den händelsen har jag inte sett kissen..mitt i tumultet som rådde här då hade jag inte tillfälle att sätta på honom halsbandet med meddelande till ev. ägare..då var det till att sära på katterna illa kvickt..sen blev han snabbt bortjagad av våra katter,
Jag känner mej orolig för den missen eftersom jag inte sett till honom sen dess, önskar av hela mitt hjärta att han har en ägare..man blir orolig att även han tog skada efter slagsmålet och är han då herrelös…usch, den tanken känns långt från trevlig..
Sidentass